Czas na kolejny patch wprowadzający najważniejsze poprawki do gry. Tym razem jest on oznaczony numerem 7.16, co oznacza, że powoli zbliżamy się do Mistrzostwom Świata i końca sezonu. Jak się jednak okazuje, do idealnego balansu w grze jeszcze potrzeba trochę czasu.

Bohaterowie

Zaczynając od postaci - zdecydowano się na lekkie zmiany u kilku z nich. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na Caitlyn i zmniejszenie obrażeń zadawanych przez jej Q (Piltover Peacemaker) oraz W (Yordle Snap Trap). W przypadku pierwszej umiejętności większą liczbę punktów zdrowia zachowają herosi znajdujący się za pierwszym celem, natomiast w przypadku drugiej, pułapki zadawać będą mniej obrażeń ogółem. Interesujące wydaje się także zmienienie E (Sapling Toss) u Maokaia. Od teraz sadzonki będą zwiększać swoje obrażenia z poziomem umiejętności, co lekko osłabi wczesną fazę gry tej postaci. Nieco silniejszy będzie teraz Sion, który dostawać będzie więcej punktów zdrowia za zabite małe jednostki, a także będzie zadawać więcej maksymalnych obrażeń z umiejętności ostatecznej.

Zmiany magów

W patchu 7.16 skupiono się przede wszystkim na balansie postaci przeznaczonych na środkową aleję. Jako że do Mistrzostw Świata pozostało już mało czasu, zdecydowano się na zmiany, które mogą lekko namieszać w obecnej mecie. Cassiopei na przykład zmniejszono podstawową wartość punktów many, lecz zwiększono jej przyrost. Dodatkowo zatrute jednostki będą otrzymywać większe obrażenia z E (Twin Fang). Warto odnotować także zmniejszenie czasu odnowienia na E (Playful/Trickster) Fizza, obrażeń podstawowych Corkiego, Q (Shatter Orb) LeBlanc czy obniżenie przelicznika na Q (Dark Sphere) Syndry i jego zwiększenie przy E (Scatter the Weak). Największe zmiany zaszły jednak u Orianny. Ostatnimi czasy stała się jedną z najlepszych postaci na środkową aleję, przez co dość oczywistym było, że po czasie straci swoją moc. Postanowiono zmniejszyć obrażenia zadawane przez W (Command: Dissonance), a także obniżyć wartość tarczy otrzymywanej dzięki E (Command: Protect).

Przedmioty

Tym razem nie doświadczymy wielu zmian w przedmiotach. Ancient Coin od teraz dawać będzie mniej punktów many, Cinderhulk stał się droższy o 75 monet, a Duskblade of Draktharr ma zmienione efekty wizualne. Dziwić może brak osłabienia dla jednego z najpotężniejszych przedmiotów w obecnej mecie - Ardent Censera. Wielu graczy narzeka na to, że przedmiot ten powinien w końcu zostać zmieniony, lecz twórcy gry wciąż się z tym wstrzymują.

All Random Ultra Rapid Fire

W końcu powraca także All Random Ultra Rapid Fire znany jako ARURF! Jeden z najbardziej lubianych trybów w grze zawita na serwery 11 sierpnia i dostępny będzie przez dwa tygodnie, do 25 sierpnia. W trybie tym wszelkie statystyki są zmienione - szybko odnawiające się umiejętności, nieskończone punkty many, zwiększona szybkość poruszania się czy przyrost złota. Wybór postaci jest całkowicie losowy, a to oznacza ogrom dobrej zabawy.

Więcej informacji na temat zmian w patchu 7.16 przeczytacie na oficjalnej stronie League of Legends, a dokładniej w tym miejscu.