Na warszawskiej konferencji biznesowej organizowanej przez Kinguin zaprezentowano nowy, pionierski projekt. Kinguin Esports Performance Center będzie pełnić funkcję centrum szkoleniowego i medialnego, zarówno dla esportu, jak i biznesu. Ośrodek powstanie w Warszawie, w sąsiedztwie lotniska na Okęciu i zagwarantuje 2000 metrów kwadratowych powierzchni przeznaczonej nie tylko dla drużyn, ale także dla ludzi biznesu chcących poznać i zrozumieć ten świat.

Kinguin Esports Performance Center ma działać jednocześnie w kilku sferach. Po pierwsze, ma oferować programy edukacyjne dla młodzieży i specjalistów, konferencje, warsztaty i szkolenia. Celem ma być budowa kapitału ludzkiego, gdyż, jak zauważono, w Polsce brakuje wykwalifikowanych osób mogących pracować w esporcie. Ośrodek ma także doszkalać m.in. psychologów sportowych, by mogli dostosować się do nowych warunków.

Część sportowa ma zapewnić profesjonalne zaplecze treningowe i przestrzeń dla czterech pełnych drużyn wraz z trenerami. Kinguin zamierza prowadzić zarówno bootcampy dla swoich drużyn, jak i dla pozostaych organizacji, w tym także międzynarodowych. Kinguin Esports Performance Center to kilkupiętrowy budynek z czterema pomieszczeniami treningowymi, 24 pokojami wypoczynkowymi, salami do wspólnej analizy, wydzielonymi pomieszczeniami dla trenerów, czy nawet czterema kuchniami.

Oprócz tego ośrodek ma pełnić funkcję kwatery głównej samego Team Kinguin, czyli oficjalnego budynku klubowego zapewniającego sztab szkoleniowy i organizacyjny drużyny, a także centrum multimedialnego z pełnym zapleczem do produkcji video i studiem fotograficznym. Podkreślono m.in. konieczność budowania własnego wizerunku graczy i influencerówm by móc dotrzeć do większego grona fanów.

Jak zauważył szef Kinguin, Viktor Romaniuk Wanli, a także Maciej "Sawik" Sawicki – prowadzący segment poświęcony Kinguin Esports Performance Center – ośrodek pozwoli zarówno na zwiększenie świadomości tego, czym jest esport, jak i na rozwój już istniejących struktur, kadr i infrastruktury. Wedle ambitnych planów, m.in. dzięki temu projektowi, Polska do 2020 roku miałaby znaleźć się na liście pięciu największych rynków esportowych na świecie.