Właśnie ogłoszono planowane zmiany mające objąć system rankingowy, zaplanowane na 2019 rok. Jeden z głównym pomysłodawców – Ed „SapMagic” Altorfer – przybliżył jak miałoby to wyglądać.

Ranking, z którym mamy do czynienia w obecnej formie funkcjonuje już od 2013 roku. Oczywiście w międzyczasie byliśmy świadkami aktualizacji, ale główny zamysł pozostał taki sam. Ekipa nad tym pracująca dostrzega jednak wiele możliwości na udoskonalenie i trzeba przyznać, że niektóre z nich są naprawdę ciekawe. Przymierzając się do zmian zespół skupił się na czterech aspektach, których wprowadzenie ma przyczynić się do poprawy jakości rozgrywki – zbieranie opinii po każdej grze, różnorodność wyzwań na przestrzeni całego sezonu, dostarczenie graczom większej liczby celów w zależności od prezentowanego poziomu, a także nagradzanie za poświęcony czas.

W następnym sezonie, rozgrywając pierwszą z potyczek, mającą wyłonić naszą rangę, będziemy wiedzieć, czego się spodziewać. Dostaniemy tymczasowy przydział, widoczny tylko dla nas, który będzie informować o tym, gdzie najniżej możemy być rozmieszczeni. Przez następne dziewięć gier punkty, które zdobywamy po zwycięstwach będą zwiększane, a w razie gdyby nie szło nam najlepiej nie musimy martwić się o to, że będziemy niżej od przewidywań. Aby otrzymać swoją ulubioną pozycję system będzie stale nadzorował nasze poczynania właśnie na niej. W razie zmuszenia nas do zagrania na innej części mapy, jeśli tylko zaprezentujemy się dobrze i uda nam się odnieść zwycięstwo, wszystko to będzie uwzględnione, co przełoży się na większą liczbę punktów. Inaczej sprawa wygląda w najwyższych dywizjach, gdzie większa jest szansa na nieuzyskanie swojej roli.

Chyba najciekawszym pomysłem jest wprowadzenie dwóch dodatkowych dywizji. Jak dowiadujemy się z informacji zawartych na reddicie planowana jest jedna dodatkowa poniżej brązu i kolejna powyżej diamentu. Sam sezon ma być podzielony na trzy części, po której co prawda nie utracimy naszych dotychczasowych dokonań, ale od nowa będziemy mogli zbierać punkty wewnątrz systemu. Z mniejszych modyfikacji ramkę uzyskamy już po rozegraniu placementów, co z pewnością ucieszy graczy, którzy czynią stały progres.

Każda z wyżej przytoczonych rzeczy to tylko pomysły i nie znamy ich ostatecznego wyglądu. Możemy spodziewać się jednak dość sporych zmian, które miejmy nadzieję, że przyczynią się do poprawy doświadczeń wszystkich graczy.