Twórcy Fortnite podzielili się kilkoma informacjami na temat przyszłości swojej gry. Głównym celem zmian będzie zwiększenie wydajności oraz komfortu gry, wprowadzenie okresowych przedmiotów oraz trybów.

Pierwszym aspektem, na który zwrócą uwagę deweloperzy będzie wydajność. Niektóre z poprawek zostały już wprowadzone. Jedną z nich jest dodanie nowych funkcji diagnostyki, dzięki którym gra będzie mogła z lepszym skutkiem wykrywać i wysyłać automatycznie błędy spowodowane wczytywaniem danych w środku rozgrywki. Dodatkowo producenci pracują nad przyśpieszeniem czasu ładowania meczu. Poprawie ulegnie także częstotliwość odświeżania serwerów gry.

Kolejne planowane zmiany mają poprawić komfort grania oraz oglądania. Po pierwsze, gracze będą mieli większy wgląd w postępy w swoim wyzwaniu. Pozwoli to lepiej zarządzać pozostałym czasem rozgrywki, bo będzie wiadomo co dokładnie trzeba zrobić, aby to wyzwanie zakończyć pomyślnie. Twórcy rozważają także możliwość wprowadzenia znacznika, który będzie widoczny nie tylko na mapie, ale także w świecie gry. Poprawkom zostały już poddane dźwięki kroków, ale programiści nadal będą kontynuować pracę w tej dziedzinie. W trybie obserwatorskim zostaną także wprowadzone zmiany takie jak: widoczna ilość amunicji, posiadane przedmioty, celownik, kompas.

Do gry mają zostać dodane tryby i przedmioty okresowe. Jednym z przykładów jest obecny aktualnie Jetpack. Twórcy mają zamiar obserwować jak takie coś przyjmuje się w grze. Nowy tryb -– plac zabaw, da możliwość swobodnego postrzelania się z przyjaciółmi, ponieważ ostrzał sojuszników będzie włączony.

Ostatnie zmiany wprowadzone przed deweloperów będą dotyczyć konsol. Usprawnienia dotyczące schematu "Budowniczy-pro" to tylko niewielka część wszystkiego. Poprawiony zostanie także tryb celowania w trybie edycji, który od teraz będzie można wyłączyć. Oprócz tego, powstanie możliwość przypisania czynności do dowolnie wybranych przycisków.

Oprócz samej rozgrywki, ogromne poprawki mają zostać wprowadzone w trybie powtórek. Kamery będą mogły krążyć wokół danego obiektu oraz automatycznie śledzić akcję.

Wszystkie wyżej wymienione poprawki oraz zmiany mają zostać wprowadzone do gry w niedalekiej przyszłości, ale dokładnego terminu nie znamy.