Symmetra to dla Blizzarda jedna z bardziej kłopotliwych postaci w Overwatchu. Pani architekt rodem z Indii od samego początku była bohaterką bardzo sytuacyjną, która na najwyższych rangach nie pojawiała się praktycznie w ogóle, a i na tych niższych grano ją bardzo rzadko. Nic więc dziwnego, że postanowiono przemodelować jej umiejętności po raz kolejny.

Jeden rework tej postaci miał już miejsce pod koniec 2016 roku. Dodanie drugiej umiejętności specjalnej oraz dodanie generatora tarczy nie sprawiły jednak, że nagle Satya Vaswani stała się popularniejsza. Wobec tego półtora roku później Blizzard powraca do nas z kolejną porcją zmian, które pojawiły się już na serwerach testowych, a które tym razem są o wiele bardziej daleko idące niż te, które mogliśmy oglądać wcześniej.

Sporej przebudowy doczekała się broń Symmetry. Od teraz projektor fotonowy nie będzie już automatycznie blokować się na przeciwnikach, a zamiast tego wystrzeli on na wprost długą na 10 metrów wiązkę, która będzie zadawać obrażenia oponentom i jednocześnie pobierać amunicję z tarcz, na które natrafi. Inaczej wygląda też strzał alternatywny, który nie przenika już przez rywali, ale za to wybucha w zetknięciu z nimi. W tej sytuacji postanowiono zwiększyć również prędkość samego wystrzeliwanego pocisku.

Zmieniono również umiejętności bohaterki. Wieżyczki, które dotychczas musiały być przez nią rozstawiane ręcznie, od teraz mogą być wyrzucane na pewną odległość. Będą one też zadawać więcej obrażeń, ale ich ogólną liczbę zmniejszono z sześciu do trzech. Co ciekawe, jednym ze zwykłych skilli stał się także teleporter, który wcześniej miał status ultimate'a. Będzie działać on jednak inaczej – tym razem wejście do teleportu znajdzie się dokładnie w tym samym miejscu, co Symmetra, zaś wyjście będzie można rozstawić w odległości do 25 metrów. I ciekawostka – teraz z teleportacji skorzystać będzie mogła np. opona Złomiarza.

No i przyszła wreszcie pora na umiejętność specjalną. Generator tarcz to już przeszłość, bo od teraz Vaswani rozstawiać będzie ogromną barierę fotonową, która będzie w stanie przedzielić praktycznie całą mapę. Jej wytrzymałość określono na 5000 punktów zdrowia, co może w dużej mierze odmienić przebieg wielu spotkań. Ale dopiero gdy społeczność nauczy się z tego korzystać, a to na pewno trochę potrwa.

Dlatego też wszystkie opisywane modyfikacje znajdują się na ten moment tylko na serwerze testowym i nie wiadomo jeszcze kiedy zostaną oficjalnie zaimplementowane już do właściwej wersji gry.