Epic Games uraczyło nas kolejną aktualizacją Fortnite'a, dzięki której do gry zawitały nowy karabin, skin czy możliwość ustawiania pułapek na powierzchniach pochyłych. Gracze również będą mogli się zmierzyć w dwóch nowych trybach okresowych: 3. wersji starcia snajperów i ustawki 50 na 50 graczy. Prócz tego, twórcy gry udostępnili naprawdę sporo poprawek i ulepszeń mechaniki gry. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany.


Karabin szturmowy z celownikiem termowizyjnym

fot. Epic Games/Fortnite

Najbardziej znaczącą dla graczy zmianą w najnowszej aktualizacji Fortnite'a jest niewątpliwie dodanie nowej broni do głównego trybu. Karabin szturmowy otrzymuje już piątą wersję, tym razem z celownikiem termowizyjnym Pomoże nam on wypatrzeć w oddali ukrytego wroga nawet pod osłoną nocy. Dzięki niemu gra powinna stać się jeszcze trudniejsza, a poszukiwanie dobrego wyposażenia jeszcze ważniejsze! Poniżej zamieściliśmy krótkie przedstawienie jego działania:

Pułapki na pochylniach

fot. Epic Games/Fortnite

Od wejścia najnowszej aktualizacji poziom trudności gry jest jeszcze wyższy, gdyż odbijacz w trybie Battle Royale oraz drewniane kolce, wysuwane kolce, ogniowe pułapki, zamrażające pułapki oraz panele leczące w Ratowaniu Świata mogą być kładzione na pochylniach.

Nowy skin w ratowaniu świata

fot. Epic Games/Fortnite

W dzisiejszej aktualizacji Epic Games dodało również nowego skina do kampanii Ratowanie Świata. Jest nim Hit Ekranu, część 3: Zamaskowana Gwiazda. To cichy i tajemniczy ninja, którego możecie zobaczyć na grafice powyżej.

Inne ważne zmiany

Ogólne
  • Od teraz kilka rodzajów pułapek może być umieszczanych na pochylniach:
    • odbijacz w trybie Battle Royale;
    • drewniane kolce, wysuwane kolce, ogniowe pułapki, zamrażające pułapki oraz panele leczące w Ratowaniu Świata;
  • Dodano oddziele suwaki do ustawiania czułości myszy w osi X i w osi Y w menu opcji:
    • obecne ustawienia nie ulegną zmianie bez integracji;
    • wcześniej pionowa czułość myszy (oś Y) zawsze wynosiła 70% czułości poziomej (oś X);
    • nowi gracze grę będą zaczynać od identycznej czułości celowania pionowej i poziomej.
Battle Royale

TRYB OKRESOWY: STARCIE SNAJPERÓW 3.0

Omówienie

W tym trybie okresowym gracze zmierzą się ze sobą, korzystając ze snajperek i karabinów szturmowych z lunetami.

Zmiany w stosunku do wersji 2.0

  • Do łupów luzem i skrzyń dodano karabiny szturmowe z lunetami.
  • Usunięto z gry kuszę.
  • Ilość znajdowanej amunicji wróciła do normy.
    • (w wersji 2.0 pojemniki zawierały więcej amunicji)
  • Epickie i legendarne karabiny snajperskie nie są już ograniczone do skrzyń i zrzutów zaopatrzenia.
    • Teraz można znaleźć je również jako łupy luzem.

TRYB OKRESOWY: USTAWKA 50 NA 50 GRACZY 3.0

Omówienie

Dwie drużyny po 50 graczy walczą do końca gry.

Zmiany w stosunku do wersji 2.0

  • Dodano nowy, większy krąg Burzy w początkowym etapie gry.
  • W nowym kręgu spadają dodatkowe zrzuty zaopatrzenia, dzięki czemu więcej graczy będzie miało okazję znaleźć i otworzyć zrzut.
  • Zrzuty zaopatrzenia pojawiają się w seriach po 4-8 (wcześniej 3-6), spadają co dwie minuty i lądują jedynie w dwóch pierwszych kręgach Burzy.
  • Obrażenia otrzymywane w stanie powalenia zostały zmienione do domyślnej ilości 2 pkt. na impuls.
  • Zmniejszono ilość dodatkowych zasobów przy pozyskiwaniu z +75% do +25%.
  • Zwiększono szansę na to, że kręgi burzy skierują się w stronę środka mapy, co zmniejszy znaczenie trasy busa bojowego.
Ratowanie świata

Ogólne

  • Wprowadzono system zwalczania oszustw w kampanii Ratowanie Świata.
  • Z powodu zastosowania funkcji Intelligent Delivery w konsolach Xbox One, wszyscy gracze w kampanii Ratowanie Świata zostaną poproszeni o pobranie aktualizacji właściwej dla tej kampanii po pierwszym uruchomieniu gry. Jest to proces jednorazowy, a zawartość kampanii będzie później zarządzana automatycznie.

Misje

  • Dostępna jest już część 3 wątku Hit Ekranu: Zamaskowana Gwiazda.
  • Zwiększono szansę znalezienia blach w zadaniu „Blokada!”
  • Zwiększono liczbę czystych kropli deszczu otrzymywanych z lam.
  • Szansa otrzymania podwójnych PD bohatera, schematu lub ocaleńca w ramach nagrody za misję teraz stopniowo wzrasta od początku Doliny Samowitości aż do końca Twine Peaks, kiedy to osiąga wartość o 50% większą od początkowej.
  • Usunięto wirujące dynksy z nagród za misje w Dolinie Samowitości i Twine Peaks.
    • Zmniejszono szansę otrzymania składników w ramach nagrody za misje w Dolinie Samowitości i Twine Peaks, aby zrównoważyć usunięcie wirujących dynksów.

Bronie i przedmioty

  • Nowy karabin snajperski: Niszczyciel
    • Karabin przeciwsprzętowy, który zadaje wysokie obrażenia bazowe, ale strzela rzadko i ma duży odrzut. Pociski przebijają się zarówno przez pustaki, jak i ściany, więc można nim szybko niszczyć budowle.
    • Dostępny w tygodniowej ofercie sklepu gry od czwartku 14 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego, do czwartku 21 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego.

Źródło: Epic Games

Aby zobaczyć pełną listę zmian wprowadzonych w aktualizacji 4.4, kliknij tutaj.