ESL ogłosił strategiczne zmiany w strukturze swojego składu menedżerskiego. Nowością jest dualne przywództwo na poziomie CEO i nowy COO - Krzysztof Pikiewicz, który był współzałożycielem polskiego oddziału ESL. Teraz Polak znajdzie się wśród osób, które decydują o przyszłości światowego esportu. Zmiany w ESL wprowadzono, przygotowując się na kolejny etap rozwoju, tej najszybciej rosnącej gałęzi branży rozrywkowej.

Od 6 sierpnia ESL wprowadza następujące zmiany w składzie menedżerskim:

  • Ralf Reichert będzie współzarządzał ESL wraz z Davidem Neichelem, który zostaje Co-CEO ESL.
  • Ralf, jako założyciel ESL i Co-CEO, będzie pracował nad wizją i strategią ESL. Skoncentruje się nad utrzymaniem pozycji ESL, jako partnera #1 w świecie esportu, firmy szeroko współpracującej z ekosystemem, która dostarcza doskonałych produktów oraz dostarcza emocje, które gwarantują dalszy rozwój bazy fanów.

Craig Levine (Chief Strategy Officer), Rodrigo Samwell (Chief Marketing Officer) i Sebastian Weishaar (Chief Product Officer) będą raportowali do Ralfa.

  • David Neichel, nowy Co-CEO, który dołączył do ESL jako COO w listopadzie 2017, skoncentruje się na wewnętrznym zarządzaniu ESL, sprzedażą oraz rozwojem. David będzie koordynował rozwój produktów wysokiej jakości skierowanych do fanów, zarządzał zespołami ESL oraz zapewniał rozwój talentów i umiejętności wśród pracowników ESL. Działania Davida mają wpłynąć na dalszy rozwój globalny ESL, wzrost zysków i przychodów.

Arne Anders (Chief Finance Officer), Yvette Rea-Martinez (Chief Executive Officer USA), Mark Cohen (SVP Global Brand Partnership), Bernhard Mogt (SVP Global Advertising, EMEA Sponsoring), Nik Adams (SVP Global Media Revenues), Patrick Hofmann (VP Global Sales Operations) oraz Anne Grovu (VP Human Resources) będą raportowali do Davida.

  • Krzysztof Pikiewicz został awansowany z pozycji Senior Vice President of Esports Services na nowego Chief Operating Officer (COO). Zastąpił tym samym Davida Neichela, do którego będzie raportował. Krzysztof zajmie się działaniami międzynarodowymi oraz departamentami odpowiedzialnymi za produkcję telewizyjną, treści, eventy, współpracę z nowymi parterami oraz social media.

Do Krzysztofa będą raportowali Markus Paege, Niels Wolter, Chris Müller, Tobias Grieser i Johannes Schiefer.

Krzysztof Pikiewicz, do marca 2017 roku, przez 7 lat zarządzał polskim oddziałem ESL. W kwietniu 2017 roku awansował do struktur globalnych w największej na świecie firmie zajmującej się rynkiem esportowym. Objął prestiżowe stanowisko Vice President Esports Services, aby kilka miesięcy później – w sierpniu 2017 roku awansować po raz kolejny na Senior Vice President Esport Services. Dział Esports Services, którym dotychczas dowodził Pikiewicz, w strukturach ESL stanowi bardzo ważną i rozwojową część biznesu. Odpowiada za współpracę z wydawcami gier, dla których ESL organizuje turnieje online, widowiska offline, produkcje telewizyjne i dodatkowe aktywności związane z ich obecnością w świecie esportu. Przykładem projektów realizowanych przez Esports Services są m.in. globalne rozgrywki Wargaming.net League (World of Tanks), Rainbow Six Pro League czy zapowiedziane w ostatnich dniach rozgrywki ligi ESL Gwent Challenger, nowego tytułu esportowego stworzonego przez studio CD PROJEKT RED.

Krzysztof Pikiewicz to jedna z osób, które od podstaw tworzyły rynek esportu w Polsce i sprawiły, że aktualnie, zarówno pod względem liczby fanów esportu, jak i rangi imprez organizowanych w naszym kraju, Polska stała się liczącym graczem na arenie światowej.

Pikiewicz swoją przygodę z biznesem esportowym zaczynał w 2005 roku, biorąc udział w organizacji pierwszej esportowej Ligi Cybersport. W 2011 roku Krzysztof i Rafał Pikiewiczowie rozpoczęli zarządzanie polskim oddziałem niemieckiego koncernu Turtle Entertainment, do którego należy marka ESL.

Kamieniem milowym w rozwoju ESL Polska było sprowadzenie do Polski prestiżowych rozgrywek Intel Extreme Masters. Impreza, która od 5 lat odbywa się, co roku w katowickim Spodku, systematycznie bije światowe rekordy w kategoriach oglądalności – zarówno online jak i liczby widzów na miejscu. W marcu światowe finały IEM Katowice 2018 odwiedziło 169 tysięcy osób, a w Internecie transmisję śledziło 46 mln widzów na całym świecie. Dynamiczny rozwój ESL w Polsce obrazuje wzrost zatrudnienia, które z 5 osób w 2011 roku zwiększyło się do ponad 100 w roku 2018. W lutym 2017 roku firma została nagrodzona prestiżowym wyróżnieniem „Diament Forbesa”, przyznawanym przedsiębiorstwom najszybciej zwiększającym swoją wartość.

  • Rafal Ławniczak przejmie obowiązki Krzysztofa jako Director of Esports Services. Będzie raportował do Sebastiana Weishaara (Chief Product Officer).

Ławniczak swoją karierę rozpoczynał ponad 10 lat temu współorganizując Ligę Cybersport, a następnie prowadząc esportowe projekty w polskim oddziale ESL. W ubiegłym roku awansował do globalnego zespołu Esports Services gdzie odpowiadał m.in. za projekty dla takich firm jak: Wargaming, Blizzard czy Riot.

Pozostałe stanowiska w menedżerskiej strukturze ESL pozostają bez zmian.