W internecie pojawia się coraz więcej głosów mówiących, że Counter-Strike: Global Offensive umiera, a spora liczba graczy odeszła od tego tytułu. Postanowiliśmy sprawdzić jakie są fakty, wyliczając średnią liczbę osób grających w jednym momencie w CS-a dla wszystkich lat, od których tytuł jest dostępny do kupienia.
Jak na razie roczna średnia graczy wynosi prawie 320 000 osób. Do stycznia pozostały jeszcze prawie trzy miesiące, w związku z czym ta liczba wkrótce na pewno się zmieni, na lepsze lub na gorsze. Według obecnych danych, dla Counter-Strike'a tylko trzy lata były gorsze od 2018 – 2012, 2013 i 2014 – okres, w którym CS:GO dopiero zadomawiał się na esportowym rynku. Już w 2015 średnia osób w grze wyniosła ~320 000, a rok później urosła do prawie 350 000. W 2017 również mogliśmy zaobserwować wzrosty, gdyż wtedy w grze produkcji Valve było średnio około 370 000 ludzi!
Rok | Średnia graczy | Rekord graczy |
2018 | 317 278 | 715 850 |
2017 | 369 258 | 814 616 |
2016 | 349 814 | 850 485 |
2015 | 319 942 | 823 694 |
2014 | 105 695 | 367 634 |
2013 | 23 420 | 96 298 |
2012 | 11 893 | 52 261 |
Gdy porównamy te dane z bieżącym rokiem zobaczymy, że nie jest źle. Co prawda rekord graczy online jest najniższy od 2014, lecz zwykle w grze jest około 320 000 osób. To zaledwie 30 000 mniej niż w 2016 i 50 000 mniej niż w 2017. Jeżeli do grudnia ta liczba wzrośnie, różnice między poszczególnymi latami mogą się pomniejszyć, co może skutkować tym że zmiana rok do roku będzie praktycznie niezauważalna.