E-sportowe Akademickie Mistrzostwa Polski wypełniły lukę, którą Akademicki Związek Sportowy dostrzegł w środowisku studenckim. I będą wypełniać ją dalej, bowiem startuje druga edycja zmagań. Finał na żywo odbędzie się na przełomie listopada i grudnia w Warszawie. Tegoroczna rywalizacja odbędzie się w trzech dyscyplinach – Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends oraz FIFA 19. Nie zabraknie także licznych nagród.

Zapisy do kwalifikacji online potrwają do 21 października. Pierwsza tura otwartych, internetowych kwalifikacji zaplanowana jest na najbliższy poniedziałek, 22 października. Formularz rejestracyjny i wszelkie informacje dotyczące turnieju znajdują się na stronie internetowej zawodów.

Uczestnicy tegorocznej edycji E-AMPów powalczą o tytuł Akademickiego Mistrza Polski na nowych zasadach. Od tego roku wszyscy członkowie składów muszą posiadać status studenta jednej i tej samej uczelni wyższej. Na etapie półfinałów wymagane jest członkostwo w AZS. Drużyna biorąca udział w turniejach CS:GO oraz League of Legends powinna składać się z pięciu podstawowych zawodników. Wszystkie zespoły muszą także legitymować się nazwą swojej uczelni. Status studenta oraz identyfikacja z uczelnią dotyczy również zawodników FIFA.

Zmianie uległa także forma gratyfikacji. W tym roku na uczestników czekają nie tylko medale, nagrody finansowe i rzeczowe, ale przede wszystkim miejsce w grupie finałowej Edu Esports League oraz możliwość uczestnictwa w obozach i szkoleniach organizowanych przez Akademicki Związek Sportowy.

Każdy z czterech turniejów eliminacyjnych zmagań w CS:GO i League of Legends odbędzie się w drabince pojedynczej eliminacji Bo1. Finaliści wszystkich drabinek awansują bezpośrednio do drugiego etapu kwalifikacji, czyli ćwierćfinałów. Te zaplanowano na pierwszą połowę listopada. W nich zacznie obowiązywać system Bo3. Triumfatorzy pojedynków otrzymają promocję na finały LAN-owe, które odbywać się będą na żywo w Warszawie. W przypadku rozgrywek FIFA 19 system Bo3 obowiązywać będzie natomiast już od pierwszego etapu. Na wirtualnych murawach gracze rywalizować będą w trybie "FIFA 19 Ultimate Team sezon meczów towarzyskich". Od ćwierćfinałów rozgrywki w CS:GO i LoL-a będą relacjonowane przez ekspertów.

Więcej szczegółów na temat obsługi E-AMPów, a więc wspierających nas partnerów, komentatorów czy prowadzącego scenę, a także samych finałów LAN-owych ogłosimy niebawem. Inne informacje dotyczące drugiej edycji rozgrywek znajdziecie na oficjalnej stronie internetowej oraz na profilu na Facebooku.

Źródło: informacja prasowa