Sezon 2018 w League of Legends powoli zmierza ku końcowi, ale to nie powstrzymało producentów najpopularniejszej moby na świecie od wprowadzenia kolejnej aktualizacji. W najnowszej łatce Riot Games zmodyfikowało kilku bohaterów, przedmioty, a także poprawiło błędy i usprawniło interfejs. Oczywiście nie zapomniano także o nowych skórkach związanych z Halloween, które zostały już wprowadzone na serwery.

Osłabienia bohaterów

Mimo że Riot Games nie zamierza szczególnie namieszać w rozgrywce do końca bieżącego sezonu, zmiany, które dotknęły Kai'Sę, z pewnością sprawią, że nie będziemy widzieć jej już tak często na Summoner's Rift. Umiejętność bierna Córy Pustki od teraz będzie zadawać o wiele mniej obrażeń, przez zmniejszenie skalowania aktywacji Drugiej Skóry. Ponadto tarcza, którą Kai'Sa otrzymywała po użyciu superumiejętności, będzie działać sekundę krócej niż dotychczas. Oprócz Kai'Sy osłabień doczekały się także Alistar oraz Irelia, czyli postacie, które w ostatnich tygodniach dominowały w rozgrywce. Nie są to jednak zmiany wykluczające tych bohaterów z gry, gdyż Irelia będzie poruszać się o pięć jednostek wolniej, a Alistar będzie miał o 40 punktów zdrowia bazowego mniej niż przed aktualizacją.

Wzmocnienia bohaterów

Przejdźmy zatem do wzmocnień, bo tych jest o wiele więcej niż osłabień. Najbardziej interesującą modyfikacją bez dwóch zdań cieszyć może się Ashe. Lodowa Łuczniczka będzie teraz spowalniać przeciwników jeszcze bardziej, dzięki zwiększeniu współczynnika jej umiejętności biernej. Ponadto Sokole Oko (E) będzie od teraz sygnalizować wrogów, których odkryje na mapie, dzięki czemu Ashe stanie się bardziej atrakcyjna pod względem strony użytkowej.

Łatwiej na Summoner's Rift radzić będzie sobie także Karthus, którego W będzie od teraz odnawiało się o parę sekund szybciej i będzie kosztować go o 30 punktów many mniej. Najważniejszą zmianą Karthusa jest jednak zmniejszenie kosztów many jego superumiejętności, Rekwiem, które będzie kosztować 100 punktów na wszystkich poziomach. Do rozgrywki najpewniej wróci także znienawidzona przez graczy Zoe. Wszystko dlatego, że Riot Games postanowiło zwiększyć obrażenia Gwiezdnej Piłeczki (Q) oraz zmniejszyć czas odnowienia Sennej Bańki Kłopotów (E). Mniejszych usprawnień doczekali się także Zac, Ezreal, Karma i Ivern.

Przedmioty

Jeżeli chodzi o przedmioty, to Riot Games postanowiło zmniejszyć koszta zakupu Złodzieja Esencji oraz Ostrza Nocy. W przypadku pierwszego z wymienionych przedmiotów mówimy o zmianie rzędu 250 sztuk złota, natomiast drugi z nich będzie kosztował nas tylko 100 sztuk złota mniej, ale za to czas ładowania Całunu Nocy zostanie zmniejszony o 0,5 sekundy. Zmiany te bez wątpienia nie sprawią, że więcej postaci będzie korzystać z tych przedmiotów, ale na pewno pomogą bohaterom, którzy bez nich nie dają sobie rady w League of Legends.

Interfejs i rozgrywka

Co ciekawe Riot zmienił także wielkość czcionki interfejsu, dzięki czemu będą one nieco lepiej widoczne. Pomocną dla graczy modyfikacją jest także usprawnienie efektów dźwiękowych sygnału Przybywam (ang. OMW). Od teraz dźwięk sygnału będzie wskazywać na odległość pomiędzy sygnałem, a graczem, który go użył. Będziemy mogli zatem ocenić czy nasz sojusznik znajduje się daleko czy też nie na podstawie dźwięku, nie tracąc czasu na zerkanie na mapę. Więcej informacji na temat aktualizacji o numerze 8.21 znajdziecie pod tym adresem.