Na oficjalnych serwerach Fortnite'a pojawiła się najnowsza aktualizacja o numerze v6.30. Do gry zawitał nowy tryb okresowy, który podzieli graczy na e...
Na oficjalnych serwerach Fortnite'a pojawiła się najnowsza aktualizacja o numerze v6.30. Do gry zawitał nowy tryb okresowy, który podzieli graczy na entuzjastów pizzy i burgerów, a także wprowadzono wieżyczkę stacjonarną, czyli nową legendarną pułapkę. Ponadto producenci gry postarali się o ulepszony interfejs w trybie Ratowania Świata oraz nowy sześciostrzałowiec, czyli Rewolwer Ostatnie Słowo.
Wieżyczka stacjonarna (Battle Royale)
fot. Epic Games/Fortnite
Do Fortnite'a zawitała nowa legendarna pułapka – wieżyczka stacjonarna. Gracze będą mogli znaleźć ją jako łup luzem, w automatach do sprzedaży przedmiotów, w zaopatrzeniowych lamach, a także w zrzutach zaopatrzenia. Wieżyczka będzie miała nieograniczoną ilość amunicji, lecz nie oznacza to, że będziemy mogli strzelać z niej w nieskończoność. Potężna broń przegrzewa się bowiem przy ciągłym strzelaniu. Wieżyczkę będziemy mogli umieścić wyłącznie na podłodze, a po ustawieniu jej w danym miejscu korzystać będą z niej mogli wszyscy gracze, niezależnie od drużyny. Zniszczenie wieżyczki nie będzie należało do najłatwiejszych zadań, gdyż będziemy musieli władować w nią sporo naboi lub zniszczyć strukturę, na której została ona postawiona.
Tryb okresowy: Starcie na żarcie (Battle Royale)
Gracze Fortnite'a zostaną podzieleni na dwa obozy – entuzjastów burgerów oraz fanów pizzy. Dwie drużyny staną naprzeciw siebie po dwóch stronach mapy. Przez kilka pierwsze minut przez środek lokacji będzie przebiegać nieprzekraczalna bariera. Każda z drużyn będzie miała do dyspozycji niedokończoną restaurację w pobliżu środka mapy, a w jej środku znajdziemy głowę maskotki reprezentującej daną stronę. Dopóki bariera nie zniknie, zespoły będą musiały jak najszybciej zbudować fortyfikacje i umocnienia wokół swojej restauracji, aby móc ją obronić przed swoimi oponentami. Gdy głowa maskotki którejś z drużyn zostanie zniszczona, ekipa przegra mecz. Warto zaznaczyć, że tryb ten będzie bardzo podobny do znanych graczom trybów Assault z innych tytułów, gdyż zawodnicy będą bronić swojej bazy i odradzać się 7 sekund po likwidacji, zachowując przy tym swój ekwipunek.
Udoskonalenia interfejsu (Ratowanie Świata)
fot. Epic Games/Fortnite
Deweloperzy popularnego battle royale'a postanowili także przeprojektować interfejs użytkownika w celu poprawy komfortu gry. Niektóre menu będą od teraz powiązane z obszarami w bazie głównej oraz postaciami, które się w nich znajdują. Oprócz tego w grze dostępne będą odblokowujące i wyjaśniające nowym graczom nowe menu interfejsu samouczki. Więcej informacji na temat wszystkich zmian znajdziecie w blogu producentów Fortnite'a.
Rewolwer Ostatnie Słowo (Ratowanie Świata)
fot. Epic Games/Fortnite
W Fortnite pojawi się także nowa broń w trybie Ratowania Świata. Rewolwer Ostatnie Słowo trafi do sklepu tygodniowego i będzie bronią o średnim zasięgu i ograniczonej pojemności magazynka. Nowy sześciostrzałowiec pozwoli na szybkie strzelanie z biodra oraz celniejsze strzały mierzone, a jak zapewniają producenci – strzały w głowę zadadzą potężne obrażenia. Broń będzie dostępna od czwartku, 15 listopada, do czwartku 22 listopada.
Inne znaczące zmiany
Battle Royale
Tryb okresowy: Starcie na żarcie
Omówienie
Rozpoczyna się bitwa Durrr Burgerowni z Pizzerią Pychota. Dwie drużyny po przeciwnych stronach mapy. Wielka bariera pośrodku. Zbuduj fort, który ochroni maskotkę twojej restauracji. Gdy bariera opadnie, zniszcz maskotkę przeciwników, aby wygrać mecz!
Więcej informacji o trybie
Przez pierwsze kilka minut przez środek mapy będzie przebiegać nieprzekraczalna bariera.
Każda drużyna posiada niedokończoną restaurację w pobliżu środka mapy. W jej budynku znajduje się głowa maskotki reprezentującej tę drużynę.
Jeśli głowa maskotki ulegnie zniszczeniu, jej drużyna przegrywa.
Dopóki bariera stoi, każda drużyna powinna jak najszybciej zbudować umocnienia wokół swojej restauracji.
Gdy tylko bariera opadnie... zaatakujcie przeciwników i zniszczcie ich maskotkę, zanim oni zniszczą waszą!
Na początku meczu pojawiają się specjalne, czerwone zrzuty zaopatrzenia. Zawierają one trochę broni, amunicji, przedmiotów jednorazowych oraz kilkaset jednostek metalu.
Gracze odradzają się 7 sekund po likwidacji, zachowując swój ekwipunek.
Po zlikwidowanych graczach pozostaje część ich amunicji, a także 30/30/60 jednostek drewna/kamienia/metalu.
Zbieranie surowców zapewnia ich o 100% więcej niż normalnie.
Zwiększono ilość zasobów na ziemi z 20 do 50 w każdym przypadku.
W tym trybie nie ma wyjątkowych broni ani przedmiotów.
Plac Zabaw
Poprawki błędów
Wyzwania Kieszonkowe nie pojawiają się już poniżej rzeźby terenu.
Bronie i przedmioty
Dodano wieżyczkę strzelniczą (legendarną pułapkę)
Można ją znaleźć jako łup luzem, w automatach do sprzedaży przedmiotów, w zaopatrzeniowych lamach oraz w zrzutach zaopatrzenia.
Wieżyczka ma nieograniczoną ilość amunicji, lecz przegrzewa się przy ciągłym strzelaniu.
Można ją umieścić wyłącznie na podłodze.
Wieżyczkę można uszkodzić strzelając w nią lub niszcząc strukturę, na której stoi.
Element podłogi, na którym stoi wieżyczka, jest niezniszczalny.
Po ustawieniu wieżyczki mogą z niej korzystać wszyscy gracze, niezależnie od drużyny.
Gdy pasażer pojazdu używa Przysysaka, pojazd zachowuje więcej pędu, co powoduje płynniejszy ruche.
Obrażenia zadawane wrogim graczom przy użyciu kilofa zwiększono z 10 do 20.
Poprawki błędów
Poprawiono ustawienia łusek wyrzucanych z karabinów szturmowych, dzięki czemu nie będą one zasłaniały celownika podczas strzałów celowanych.
Balony mają teraz prawidłowe efekty graficzne i dźwiękowe w sytuacji przekłucia kilku balonów naraz.
Usunięto błąd sprawiający, że gracz mógł odnieść obrażenia przy wysiadaniu z Tarana, jeśli w danej chwili używał balonów.
Usunięto możliwość przesuwania Taranów poprzez wchodzenie w nie.
Rozgrywka
Częstotliwość występowania Tarana została zwiększona z 50% do 100%.
Przypisania kontrolera: Zmieniono domyślny schemat kontrolera z Bojowego Pro na Budowniczy Pro. Zmieniono domyślne przypisania własne, aby pasowały do Budowniczego Pro zamiast Bojowego Pro.
Teraz można używać emotek, bandaży, mikstur osłony oraz innych czynności przerywanych przez ruch, także będąc pod wpływem Schładzaczy.
Liczby pokazujące obrażenia będą teraz wyświetlane na wyspie startowej.
Gracze będą otrzymywać obrażenia, lecz nie zejdą poniżej 1 pkt. zdrowia.
Lokalne efekty obrażeń, w rodzaju trzęsienia ekranu, nie będą widoczne.
Obrażenia zadane podczas rozgrzewki w lobby nie są zaliczane na konto postępów w zadaniach.
Poprawiono obsługę efektów w sytuacji, gdy gracze strzelają krótkimi seriami z broni automatycznej w rodzaju pistoletów maszynowych.
Odgłosy pocisków smugowych i strzałów będą bardziej konsekwentne.
Dodano nową czynność „Reset kamery” na konsoli Nintendo Switch. Użycie jej sprowadzi kamerę do poziomu horyzontu.
Ta opcja domyślnie nie jest przypisana.
Umożliwi ona graczom korzystającym ze sterowania ruchem łatwe wyzerowanie pozycji kamery.
Czas, po którym powalony gracz zostanie zlikwidowany, został zwiększony z 50 sek. do 60 sek.
Ponowne rozkładanie lotni
Funkcja ponownego rozkładania lotni będzie odtąd aktywować tylko lotnię.
Swobodny spadek nie będzie już możliwy przy użyciu ponownego rozkładania lotni.
Gracz nadal będzie przechodzić w stan swobodnego spadku po skoku z busa bojowego, użyciu paneli skokowych lub szczelin dowolnego typu.
Wysokość, na której lotnia automatycznie rozłoży się ponownie, została zwiększona z 15,5 m do 35 m przy swobodnym spadku po użyciu paneli skokowych lub szczelin.
Poprawki błędów
Usunięto błąd sprawiający, że przytrzymanie przycisku użycia podczas swobodnego spadku nie powodowało próby otwarcia skrzyni natychmiast po lądowaniu.
Usunięto błąd sprawiający, że gracze przez chwilę po lądowaniu wyglądali, jak w pozycji swobodnego spadku.
Usunięto błąd powodujący podświetlanie kontrolera PS4 na niewłaściwy kolor.
Wydarzenia
Nowy turniej: Turniej testowy Zbieracz (gra solo)
Turnieje testowe to turnieje w ramach których testowane będą tryby okresowe. Dzięki Zbieraczowi sprawdzimy kilka zmian w rozgrywce – zmniejszone limity materiałów, szybsze tempo ich zbierania, a także odzyskiwanie PZ za likwidacje.
Gracze odzyskują 50 PZ, gdy zlikwidują przeciwnika.
Jeżeli gracz ma maksymalną liczbę PZ, zyskuje osłonę.
Gracze nie muszą już restartować klienta gry, by rozpocząć turniej.
Godziny rozpoczęcia rozgrywek uwzględniają już zmiany czasu.
Poprawiono czytelność licznika czasu pozostałego do rozpoczęcia turnieju, a także czasu, który pozostał do końca sesji turniejowej.
Dźwięk
Odgłosy lotni i kroków niewidocznych graczy są teraz dokładniej rozmieszczone w przestrzeni.
Dodano odgłos sygnalizujący trafienie w pojazd z dużej odległości.
Dodano odgłos „wiatru” sygnalizujący obecność latających graczy, w tym was samych.
Poprawki błędów
Usunięto błąd sprawiający, że kroki potworów Sześcianu nie miały graficznych wskaźników odgłosów.
Usunięto błąd powodujący dwukrotne odtwarzanie odgłosów odbijania się na oponie.
Usunięto błąd powodujący czasami nieodtwarzanie zapętlonych odgłosów broni.
Usunięto błąd czasami powodujący nieodtwarzanie odgłosów skoków i lądowania u innych graczy.
Interfejs
Dodano wskaźnik już zaliczonych sekretów do wyzwań Polowania.
Poprawki błędów
Usunięto błąd powodujący czasami resetowanie numeru koszulki przy zmianie stylu stroju sportowego ze stylami do wyboru.
Grafika i animacja
Poprawki błędów
Poprawiono tekst odblokowania różowej wersji Łuska, aby poprawnie komunikował, że odblokowanie następuje na 74. stopniu karnetu bojowego, a nie na 59.
Zaktualizowano opis zbieraka „Laska Zwiastuna”, by zaznaczyć, że jest on reaktywny.
System powtórek
Poprawki błędów
Usunięto błąd występujący na skutek wielokrotnego naciskania przycisku „Odtwórz” w przeglądarce powtórek.
Usunięto błąd powodujący wyłączenie przycisku zamknięcia po wczytaniu nieaktualnej powtórki.
Eksplozje rakiet z poczwórnej wyrzutni nie resetują się już przy przewijaniu powtórki.
Tryb obserwatora
Główny pasek szybkiego dostępu jest teraz widoczny w trybie obserwatora.
Wersja na urządzenia mobilne
Do zmieniacza układu interfejsu dodano przycisk klaksonu, co powinno uatrakcyjnić korzystanie z pojazdów.
Komunikaty o likwidacji można teraz przenieść za pomocą zmieniacza układu interfejsu.
Opcje automatycznego podnoszenia broni oraz automatycznego otwierania drzwi będą teraz domyślnie wyłączone u nowych graczy.
Ikona aplikacji sięga aż do krawędzi pola w nowych wersjach Androida.
Interfejs bierze teraz pod uwagę nieregularny kształt ekranu w smartfonach Pixel 3 i Pixel 3 XL.
Włączono pamięć podręczną shaderów na smartfonach Pixel 2 XL w celu redukcji problemów z zarządzaniem pamięcią.
Poprawki błędów
Usunięto błąd sprawiający, że przycisk kucania nie był widoczny w trybach budowania i edycji.
Usunięto błąd powodujący ciągłe poruszanie się podczas przeciągania palcem nad paskiem szybkiego dostępu.
Usunięto błąd uniemożliwiający sprint niektórym graczom na urządzeniach mobilnych.
Ratowanie Świata
Misje i systemy
Interfejs w grze został przeprojektowany w celu poprawy komfortu gry. Więcej informacji o tych zmianach znajdziecie na naszym blogu.
Niektóre menu są teraz powiązane z obszarami w bazie głównej oraz z postaciami w nich pracującymi. Wśród nich pojawi się też kilka nowych twarzy!
Zadania – zadania kampanii i okolicznościowe; z tego miejsca można szybko rozpocząć grę.
Mapa – umożliwia wybór konkretnych misji, oferujących określone nagrody.
Dowodzenie – zarządzanie bohaterami, ocaleńcami, obrońcami i ekspedycjami. Tu można również wydawać punkty badań oraz punkty ulepszeń. Więcej informacji poniżej!
Zbrojownia – tu mieszczą się schematy, magazyn, księga kolekcji oraz transformacje.
Sklep z przedmiotami – tu można znaleźć piniaty oraz sklep okolicznościowy.
Dodano nowe samouczki, odblokowujące i wyjaśniające nowym graczom nowe menu interfejsu.
Teraz przy każdym awansie na wyższy poziom konta otrzymacie statystyki FORT, punkty ulepszeń, przypływ punktów badań, bohaterów, schematy lub inne przedmioty i zasoby.
Dotychczasowi gracze otrzymają paczkę z przysługującymi im nagrodami za już osiągnięte poziomy, zależnie od ich aktualnego poziomu konta.
Zastąpiono drzewka zdolności nową stroną ulepszeń.
Wszystkie dotychczas wydane punkty zdolności zostały usunięte, a dotychczasowi gracze otrzymali nowe punkty ulepszeń w ilości zależnej od ich poziomu konta.
Gracze mogą wydawać te nowe punkty ulepszeń na odblokowanie lepszych kilofów, zwiększenie wytrzymałości budowli, gadżety oraz inne usprawnienia z nowej strony ulepszeń.
Poziom konta gracza określa, kiedy można zdobyć te gadżety oraz inne usprawnienia.
Zastąpiono drzewka badań nową stroną badań.
Gracze będą mogli wydawać punkty badań na zwiększenie statystyk FORT.
Wszystkie dotychczas uzyskane lub wydane punkty badań zostały zwrócone.
Wiele odblokowanych funkcji, które wcześniej opierały się na drzewku zdolności lub drzewku badań – np. transformacje, recykling, ewolucja lub ekspedycje – teraz wchodzą w skład nagród za zadania.
Wszystkie zdobyte wcześniej przez gracza funkcje będą nadal dostępne po tej migracji.
Dostosowano strukturę zadań i misji w Kamiennym Lesie i Deskogrodzie.
Dodano, usunięto lub dopasowano zadania w związku z nowym projektem interfejsu.
Zapewniają one teraz wiele pól oddziału oraz funkcji, które można było wcześniej odblokować w drzewku zdolności.
Gracze, którzy już ukończyli te zadania, otrzymają paczkę z przysługującymi im nagrodami.
Nowe postacie, zadania, fabuła i tempo rozwoju we wczesnej fazie gry.
Dodano nowe punkty orientacyjne oraz misje.
Walka Budowniczych!
Deskoujście
Ikar ze stali
Dostosowano długość walk w początkowych misjach w Kamiennym Lesie.
Dodano losowe uderzenia błyskawic/ministarcia do większości stref i misji.
Misje obrony burzowej tarczy w Deskogrodzie można teraz ukończyć jedną po drugiej, bez potrzeby wykonywania liniowych misji fabularnych między nimi.
Ich struktura jest podobna do misji w Dolinie Samowitości i Twine Peaks.
Przerobiono nagrody księgi kolekcji i przedłużono je do poziomu 500.
Nagrody księgi kolekcji teraz zawierają nowe materiały, np. profit+, re-profit i fluks.
Podwyższono ilość PD w nagrodach.
Zwiększono ilość materiałów do ewolucji otrzymywanych w nagrodach oraz dostosowano ją, by nagrody były bardziej konsekwentne w ciągu gry.
Punkty zdolności oraz V-dolce zostały usunięte z księgi kolekcji.
Dotychczasowi gracze otrzymają paczkę z nowymi nagrodami, przysługującymi im na aktualnym poziomie księgi kolekcji.
Gracze, którzy wcześniej osiągnęli maksymalny poziom, awansują na kolejne poziomy, zależnie od ilości zdobytych PD.
Wszystkie przedmioty dotychczas zdobyte za sprawą księgi kolekcji pozostaną przypisane do konta.
Usunęliśmy z mapy komunikat „Koniec misji za”. Teraz podaje on tylko pozostały czas.
Nowa misja główna „Uzupełnij paliwo w bazie głównej” zastępuje misję dodatkową „Syfon bluglutu”.
Dostosowano ogólne zasoby bluglutu w Deskogrodzie, aby zrekompensować brak ww. misji dodatkowej.
Poprawki błędów
Usunięto błąd powodujący wyświetlenie licznika czasu w ostatnim starciu misji dostarczenia bomby na liście celów zamiast na górze ekranu.
Szczelina w misji dostarczenia bomby ma teraz dużo mniejsze pole zakazu budowy w jej pobliżu.
Gracze nie będą już musieli czekać bez widocznego interfejsu po ukończeniu misji.
W razie wystąpienia błędu sieciowego gracz zamiast tego powinien zobaczyć komunikat „Oczekiwanie na nagrody...”
Usunięto błąd, który powodował, że kradzieje z Heksylwanii nie zapewniały postępów w zadaniu powtarzalnym Zabij mgielne potwory.
Wydajność
Znacznie usprawniono zużycie pamięci na wszystkich platformach.
Poprawki błędów
Usunięto przestój w grze występujący podczas otwierania zakładki zadań.
Usunięto błąd związany z materiałami pustaków żywiołów, który mógł spowodować zawieszenie się klienta gry.
Miało to również korzystny skutek uboczny w postaci redukcji zużycia pamięci.
Bohaterowie
Poprawki błędów
Usunięto błąd sprawiający, że Uderzenie Burzące mogło zniszczyć fragment budowli, po czym przyczepiona do niej pułapka pozostawała nadal aktywna wisząc w powietrzu.
Oznacza to również, że gracze nie będą już mogli stawiać jednej pułapki na drugiej.
Usunięto błąd uniemożliwiający aktywację „Bystrego Wzroku” po zakończeniu działania „Wiru Pracy”.
Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie Fali Uderzeniowej u innych graczy.
Zmieniono pisownię MISIA (w jęz. angielskim)
Zmieniono pisownię WABIK-a (w jęz. angielskim)
Zmieniono pisownię BAZY (w jęz. angielskim)
Bronie i przedmioty
Dodano rewolwer Ostatnie Słowo do sklepu tygodniowego.
Rewolwer o średnim zasięgu i ograniczonej pojemności magazynka. Zadaje wyśmienite obrażenia przy trafieniu w głowę.
Wolny i dokładny przy celowaniu przez celownik. Można także strzelać z biodra, by zadawać większe obrażenia kosztem celności.
Będzie dostępny od czwartku, 15 listopada, godz. 1:00 czasu polskiego, do czwartku, 22 listopada, godz. 1:00 czasu polskiego.
Zwiększono częstotliwość występowania broni i pułapek w skrzyniach skarbów w Kamiennym Lesie.
Poprawki błędów
Przy strzelaniu z broni przebijającej przez kilka przeszkód terenowych (drzew, ścian itp.) naraz, liczby pokazują teraz łączną sumę zadanych obrażeń.
Odgłosy neonowej wyrzutni teraz są słyszalne u wszystkich pobliskich graczy.
Przywrócono do piniat kilka przedmiotów przypadkowo usuniętych przy okazji wprowadzania zabezpieczeń przed duplikowaniem przedmiotów.
Legendarny Sierżant Jonesy
Epicki karabin szturmowy Korektor
Usunięto błąd powodujący nieprawidłową redukcję trwałości Przytulnego Ogniska w związku z profitami zwiększającymi szybkość przeładowania.
Gracze i obrońcy mogą teraz leczyć się przy maksymalnie 4 Przytulnych Ogniskach naraz.
Poprawiono nieprawidłowy model podnoszenia LKM-u Mroczny Cukierek Kukurydziany.
Podgląd broni Pan Hukacz będzie teraz widoczny w odpowiednim zbliżeniu.
Usunięto błąd powodujący nieprawidłowy rozrzut broni Upiór przy obniżonej płynności gry.
Usunięto błąd powodujący czasem zanik reakcji sterowania po jednoczesnej naprawie i wykonaniu silnego ataku w zwarciu.
Rozgrywka
Obrońców nie trzeba już specjalnie umieszczać na polach. Podczas wzywania obrońców gracze mogą wybierać dowolnych obrońców spośród posiadanych.
Liczba obrońców, jaką można wezwać naraz, nadal zależy od liczby odblokowanych pól obrońców w misji oraz obrońców bazy głównej.
Wrogowie
Poprawki błędów
Usunięto błąd uniemożliwiający osłabionym kradziejom z Heksylwanii wysysanie życia.
Grafika i animacja
Poprawki błędów
Usunięto błąd powodujący, że efekty poświaty Ninjów przestawały działać po przejściu do Postawy Cienia.
Usunięto błąd powodujący wyświetlanie nieprawidłowych efektów przy trafieniu pocisków w tarczę krzepkiego pustaka.
Dźwięk
Zaktualizowano odgłosy nowego interfejsu.
Dodano odgłos bariery burzowej tarczy, słyszalny w jej pobliżu.
Poprawki błędów
Usunięto błąd powodujący odtwarzanie nieprawidłowych odgłosów przy trafieniu pocisków w tarczę krzepkiego pustaka.
Usunięto błąd powodujący odtwarzanie odgłosu pocisków pustaka-rojarza u graczy przy ataku na postać niezależną.
Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie dźwięku scenki początkowej podczas przełączania na Ramirez.
Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie tematu muzycznego nagród podczas rozpoczynania sekwencji nagradzania.
Usunięto błąd powodujący dwukrotne odtwarzanie odgłosu odbijania się na oponie.
Aby zobaczyć pełną listę zmian w wersji 6.30, kliknij tutaj.