Dzisiejsza aktualizacja Counter-Strike: Global Offensive do gry wprowadziła przedmioty związane z nadchodzącym katowickim Majorem, czyli między innymi graffiti czy naklejki. Całkowitą nowością jest natomiast Viewer Pass, który, jak się okazuje, jest niezbędny, by otrzymać skrzynkę podczas oglądania turnieju i wziąć udział w Pick'Em Challenge.

W przygotowanym przez Valve FAQ możemy wyczytać, że jedynym sposobem na zdobycie tak zwanych Souvenir Packages jest ulepszenie Katowice 2019 Event Coin, którą otrzymujemy wchodząc w posiadanie Viewer Pass. Innymi słowy: albo kupisz Viewer Pass, albo nie zgarniesz żadnej skrzynki. Co ciekawe, Valve ograniczyło także liczbę skrzynek, jaką może zdobyć jeden użytkownik do... trzech – po jednej na każdy poziom wspomnianej Event Coin (a poziomy będą: Bronze, Silver i Gold). Wcześniej limitów nie było, dlatego niektórzy dostawali kilka pamiątkowych przedmiotów, a inni mogli oglądać całego Majora i nie otrzymać żadnej.

Od tej pory skrzynki nie będą już także "dropiły". Będzie je można odebrać bezpośrednio po meczu, który obejrzeliśmy albo zaczekać i zrobić to później, maksymalnie 31 marca. Nagrody będą czekały na oglądających (i oczywiście posiadających Viewer Pass) w liście meczów, a pamiątka będzie dotyczyła jednego z graczy, który w danym spotkaniu otrzymał tytuł MVP rundy. Należy oczywiście pamiętać o limitach – jeden poziom, jedna pamiątka.

A co z Pick'Em Challenge? Nielimitowany dostęp do tej zabawy otrzymają osoby, które kupią Viewer Pass. Co znaczy nielimitowany? Ano to, że nie trzeba będzie dokupować żadnych naklejek, by obstawiać wyniki – nabywając przepustkę otrzymamy dostęp do wszystkich 24 drużyn biorących udział w katowickiej rywalizacji. W każdej fazie katowickiego Pick'Em trzeba będzie wykonać pewne zadanie, aby ulepszać swoją Event Coin. W Challengers i Legends Stage trzeba będzie wytypować dobrze przynajmniej pięć z dziewięciu wyników, a w Champions będą czekały trzy wyzwania: poprawne przewidzenie drabinki i wskazanie dwóch ćwierćfinalistów, którzy wygrają, jednego półfinalisty, który wygra i zwycięzcy wielkiego finału.

I na koniec – ile właściwie kosztuje ten Viewer Pass? 9,99 dolarów. Czy zatem warto kupować? Oceńcie sami.