Riot Games opis zmian w presezonie rozpoczyna zwrotem „Żywioły powstają!”. I nie w tym ani krzty przesady – smoki żywiołów ulegną kolejnym zmianom: zarówno wizualnym, jak i pod kątem zapewnianych przez nie bonusów. A to dopiero wierzchołek góry lodowej, gdyż nowości zmierzających do League of Legends jest o wiele więcej!

Szczeliny żywiołów

W League of Legends zobaczymy absolutną nowość w postaci szczelin żywiołów. W zależności od tego, jaki smok akurat znajduje się na mapie, zmienią się także poszczególne miejsca na Summoner's Rift.

Piekielny Smok spowoduje, że zarośla w obozach ze wzmocnieniami zostaną wypalone. Utworzą się także nowe, niedostępne wcześniej ścieżki, a wejście do smoczego legowiska zostanie znacznie poszerzone.

W przypadku Oceanicznego Smoka sytuacja będzie zupełnie odwrotna. Istniejące już na mapie zarośla rozrosną się, powstaną zupełnie nowe ścieżki wokół legowiska smoka, a mapę zaleje woda. Ponadto w każdym kwadracie dżungli pojawi się możliwy do zebrania miodowy owoc. Oceaniczna szczelina zapewni o wiele większe możliwości szykowania zasadzek.

Kolejna szczelina będzie utworzona przez Podniebnego Smoka. Jego specjalnością będą prądy powietrzne przepływające przez dżunglę, które przyspieszą bohaterów.

Ostatnia szczelina, utworzona przez Górskiego Smoka będzie stawiała dodatkowe ściany na mapie. Przejścia staną się o wiele węższe, a co się tyczy wejścia do smoczego leża — zostanie ono podzielone na dwie części.

Twórcy podkreślają, że przede wszystkim nowe mapy zależne od smoków mają uczciwie traktować obie strony, niezależnie od tego, czy któraś z drużyn będzie miała pod ich kątem przewagę.

Wzmocnienia żywiołów i dusze smoków

Znaczące zmiany dotkną także same smoki. Będą dalej zapewniać stałe wzmocnienia, jednak pojawią się zupełnie nowe benefity oraz parę nowych rzeczy związanych z balansem.

  • Moc Piekieł – zapewnia pewien procent obrażeń od ataku i mocy umiejętności,
  • Wola Oceanu – co sekundę regeneruje pewien procent brakującego zdrowia,
  • Łaska Niebios – skraca czas odnowienia superumiejętności,
  • Potęga Gór – zapewnia procentowe zwiększenie odporności pancerza i odporności na magię.

Pojawi się także zupełnie nowy bonus, kiedy drużyna zabije czwartego smoka żywiołów. Ten będzie nosił nazwę Dusza Smoka i pozostanie z daną ekipą aż do zakończenia pojedynku. Bonus będzie występował w czterech rodzajach i przydzielany będzie  w zależności od tego, którego smoka dany zespół zgładził najwięcej razy.

  • Dusza Piekielnego Smoka – co 3 sekundy kolejny atak lub zaklęcie zadające obrażenia utworzy małą eksplozję obszarową, zadając obrażenia adaptacyjne, które skalują się z dodatkowymi obrażeniami od ataku, mocą umiejętności i dodatkowym zdrowiem,
  • Dusza Oceanicznego Smoka – zadawanie wszelkich obrażeń aktywuje znaczne zwiększenie regeneracji zdrowia i zasobów na 3 sekundy. Obrażenia zadawane stworom dają mniejszą regenerację,
  • Dusza Podniebnego Smoka – trafianie wrogów umiejętnościami lub atakami skraca czas odnowienia umiejętności podstawowych,
  • Dusza Górskiego Smoka – jeżeli przez 5 sekund nie odnosisz obrażeń, zyskujesz tarczę, która utrzymuje się, dopóki nie zostanie zniszczona. Wytrzymałość tarczy skaluje się z dodatkowymi obrażeniami od ataku, mocą umiejętności i dodatkowym zdrowiem.

Kolejne zmiany otrzyma także Starszy Smok. Od tej pory nie będzie już zapewniać skalowania ze wzmocnieniami Smoków Żywiołów. Zapewni za to zupełnie nową umiejętność – w momencie, kiedy obrażenia od podpalenia zapewniane przez Starszego Smoka zmniejszą pasek zdrowia rywala do odpowiedniego poziomu, ten zginie natychmiast.

Egzekucja może zostać zablokowana dzięki odpowiednim umiejętnościom niektórych postaci bądź przedmiotom (np. Klepsydra Zhonyi czy superumiejętność Barda).

Nowe alejki na bocznych liniach i więcej zarośli!

Zmianie ulegną także górna oraz dolna aleja. Będą tam obecne nisze, w których będą znajdować się trzy zarośla. Ma to stworzyć nowe możliwości zagrań oraz zapewnić niestandardowe drogi ucieczki bohaterom. Pojawia się także zupełnie nowe zarośla naprzeciwko smoków oraz Barona Nashora.




Riot Games ma także w planach wprowadzenie między innymi:

  • większej różnorodności ścieżek dżungli,
  • zwiększenie wpływu górnej alei na grę,
  • poszerzenie oferty przedmiotów dla postaci wspierających,
  • zmian w przedmiotach dla zabójców,
  • usunięcie Włóczni Shojin,
  • oraz kilku zmian dotyczących kluczowych run.

To zdecydowana większość zmian nadchodzących w aktualizacji 9.23. Szczegółowe informacje na temat poszczególnych rzeczy możecie znaleźć pod tym linkiem.