Legendarna mapa w CS:GO?

Tuscan jako jedyny z tego grona nigdy jeszcze nie znajdował się w oficjalnej puli map Counter-Strike'a: Global Offensive, ale doczekał się kilku fanowskich wariacji. Niemniej kilka lat temu nad legendarną areną pochylili się dwaj nie mniej legendarni twórcy map, czyli Colin „brute” Volrath oraz catfood. W efekcie otrzymaliśmy odświeżonego Tuscana w wersji 2022, który od maja znajduje się w wersji beta – tę można testować na platformie FACEIT. Pole walki w akcji mogliśmy zobaczyć też w trakcie profesjonalnych rozgrywek, bo w ubiegłym roku w trakcie finałów 13. sezonu ESL Pro League oraz podczas tegorocznego BLAST Premier Spring Finals rozegrano tam mecze pokazowe.

Niewykluczone jednak, że już niedługo Tuscana wreszcie doczekamy się oficjalnie w samym CS:GO. Skąd takie przekonanie? Jak podaje Maxim "Gabe Follower" Poletaev, czyli dataminer znany z publikacji treści związanych z produkcjami Valve, w ubiegłym tygodniu deweloperzy Counter-Strike'a testowali dwie mapy. Jedną z nich był właśnie Tuscan, drugą zaś przeznaczony dla trybu "Skrzydłowy" Prime, którego autorami są Will "celery" Granda, Konstantin "RZL" Löffler oraz MF_Kitten. Nie ulega jednak wątpliwości, że to właśnie pojawienie się de_tuscan, którego historia sięga jeszcze kultowego CS-a 1.6, byłoby najważniejszym wydarzeniem. I wygląda na to, że wreszcie po tylu latach może do niego dojść.