Ogólnopolskie badanie, zainicjowane przez HP, pozwala zgłębić psychologię graczy. Wyniki pokazują, między innymi, że gracze są zazwyczaj ostrożni, jeśli chodzi o ujawnianie różnych aspektów swojej pasji. Prawie połowa z nich nie jest chętna do publicznego dzielenia się informacjami dotyczącymi czasu, jaki poświęcają na gry. Nie chwalą się też swoimi osiągnięciami – ok. 42% nie chce opisywać tego, co dokładnie robi w grze, być może uważając to za element strategiczny. Co więcej, w sferze tajemnicy gracze wolą pozostawić również finanse. Aż 48,5% nie mówi, ile wydaje na gry.

Mimo tych skrywanych "guilty pleasures" gracze nadal czerpią wiele radości i korzyści z gier. Gry stanowią dla nich źródło rozrywki (83,3%), możliwość ucieczki od rzeczywistości, odkrywania nowych światów i poczucie wolności. Istotnym motywatorem jest także możliwość rywalizacji z innymi graczami. Ponad połowa graczy ceni aspekty społeczne gamingu, takie jak interakcje z innymi graczami i przynależność do społeczności. Badani podkreślają również, że gry przynoszą wiele korzyści, takie jak poprawa refleksu, umiejętności obsługi komputera, znajomość języków obcych i kontrola emocji.

Dla młodego pokolenia] gry komputerowe stały się niezastąpionym narzędziem rozwoju. To właśnie w grach mają oni możliwość eksperymentowania i popełniania błędów, co prowadzi do nauki wielu cennych umiejętności. To wirtualne środowisko stało się dla nich dość szybko wspaniałą przestrzenią do doskonalenia komunikacji, opanowywania języków, rozwijania umiejętności współpracy, multitaskingu, rozwijania koordynacji czy też koncentracji. Dla młodych ludzi korzystanie z czasu spędzanego przy komputerze może być cennym przygotowaniem do dorosłości – dodaje Urszula Klimczak, Performance Coach w NAVI.

Dla polskich graczy wydajność komputerów, ich wszechstronność i możliwość konfiguracji podzespołów stanowią kluczowe kwestie. Polski gracz jest też świadomym użytkownikiem, który stara się być na bieżąco z najnowszymi technologicznymi trendami i dba o to, aby regularnie modernizować komputery. Co jednak istotne, służą im nie tylko do rozrywki, ale także do nauki, pracy, komunikacji i innych form rozrywki, takich jak oglądanie filmów czy słuchanie muzyki.

Dostrzegając złożoną naturę polskich graczy, HP konsekwentnie rozwija swoje portfolio urządzeń. Jak podkreśla Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający HP Inc Polska: – Naszym celem jest stworzenie pełnego ekosystemu dla pasjonatów gier, który spełni ich wymagania. Biorąc pod uwagę fakt, że co trzeci laptop osobisty sprzedawany w Polsce może być kwalifikowany jako laptop gamingowy, jestem przekonany, że HP podąża w dobrym kierunku. W naszych urządzeniach wykorzystujemy rozwiązania hybrydowe, ponieważ dostrzegamy różne twarze polskich konsumentów.

Gracze wciąż wydają się cierpieć z powodu wielu stereotypów. To najprawdopodobniej dlatego tak duża liczba graczy traktuje wiele aspektów swojego hobby jako grzeszne przyjemności. Nie o wszystkich elementach gamingu gracze chcą więc mówi głośno. Nie ulega jednak wątpliwości, że polscy gamerzy uwielbiają grać i angażować się w swoją pasję. Doceniają w niej zarówno aspekty czysto rozrywkowe, jak i społeczne. Co więcej, poświęcają na nią sporą ilość czasu, ale przy tym nie zapominają o pracy, nauce czy innych rozrywkach. Z tego też powodu często wybierają komputery ze względu na ich multi funkcyjność. Doceniają ich wszechstronność, która pozwala im nie tylko grać, ale realizować się na wielu polach, m.in. w pracy.

Więcej informacji oraz cały raport znajduje się pod linkiem: Różne twarze polskiego gracza. Raport 2023.

Źródło: informacja prasowa