Bohaterowie w patchu 14.3

Po przedstawionej nam wersji 14.3 widać, że postacie opierające się na mocy umiejętności wciąż sprawiają deweloperom sporo problemów. Zmiany w przedmiotach uczyniły większość bohaterów mocno niezbalansowanymi, co teraz przekłada się na dość drastyczne zmiany. Na liście mamy między innymi pokaźne poprawki Aurelion Sola, Shaco, Maokaia czy Branda.

Wzmocnienia

  • Aurelion Sol
    • Oddech Świata (Q)
      • Zmniejszono koszt zaklęcia: z 45-65 do 30-50 punktów many.
      • Zwiększono liczbę ładunków otrzymywanych za obrażenia zadawane przeciwnikom: z 1 do 3.
    • Astralny Lot (W)
      • Zmniejszono koszt zaklęcia: z 80-100 do 50-70.
      • Zmniejszono czas odnawiania: z 22-16 do 15-11 sekund.
      • Zwiększono obrażenia dodatkowe nakładane na Oddech Świata: z 14-20% do 18-26%.
    • Osobliwość (E)
      • Zmniejszono liczbę ładunków za udział w zabójstwa bohatera i potężnego potwora: z 5 do 2.
      • Zmniejszono liczbę ładunków za udział w zabójstwie stworów oblężniczych i dużych potworów: z 3 do 2.
  • Nidalee
    • Statystyki podstawowe
      • Zwiększono przyrost odporności na magię: z 1,3 do 1,45.
    • Pierwotna Moc (E)
      • Zwiększono minimalne leczenie: z 35-95 (+27,5% AP) do 50-150 (+35% AP). Maksymalne leczenie wciąż wynosi dwukrotność minimalnego.
      • Zwiększono prędkość ataku: z 20-60% do 30-70%.
  • Pyke
    • Statystyki podstawowe
      • Zwiększono pancerz: z 45 do 47.
    • Kościany Harpun (Q)
      • Zwiększono skalowanie się umiejętności z dodatkowym AD: z 60% do 75%.
      • Zmniejszono koszt zaklęcia: z 74-90 do 70-90 punktów many.
    • Nur w Upiorne Wody (W)
      • Zwiększono dodatkową prędkość ruchu: z 40% (+1,5% za każdy punkt destrukcji) do 45% (+2% za każdy punkt destrukcji).
    • Widmowy Odpływ (E)
      • Zwiększono obrażenia: ze 105-265 do 100-300.
  • Shaco
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono przyrost regeneracji many: z 0,45 do 0,35.
    • Zabawka Niespodzianka (W)
      • Zmniejszono koszt zaklęcia: ze stałych 70 do 70-50 punktów many.
      • Zwiększono obrażenia dodatkowe przeciwko potworom: z 10-50 do 20-80.
      • Czerwie nie będą już niszczyć zabawek jednym atakiem.
    • Zatrute Sztylety (E)
      • Zwiększono koszt zaklęcia: z 65 do 75 punktów many.
    • Halucynacje (R)
      • Klon będzie tworzył pomarańczowy efekt przemieszczając się do Shaco lub się teleportują.
      • Czas trwania klona będzie widoczny w interfejsie.
      • Klon nie będzie już tracił celu ataku podstawowego podczas rzucania zaklęcia.
  • Shyvana
    • Podwójne Ugryzienie (Q)
      • Zwiększono skalowanie się obrażeń dodatkowych wzmocnienia ataku z AP: z 35% do 50%.
      • Zwiększono dodatkową prędkość ataku: z 40-60% do 50-70%.
    • Wypalenie (W)
      • Zmniejszono skalowanie się dodatkowej prędkości ruchu z AP: z +0,8% do +0,12%.
  • Taliyah
    • Utkana Salwa (Q)
      • Zwiększono obrażenia: z 50-130 do 60-132.
    • Rozpruta Ziemia (E)
      • Zmniejszono czas odnawiania: z 16-14 do stałych 14 sekund.
  • Teemo
    • Oślepiająca Strzałka (Q)
      • Oślepienie będzie nakładane natychmiastowo, dzięki czemu Teemo nie będzie otrzymywał obrażeń od ataku podstawowego. Czas działania umiejętności będzie spójny z tym na pasku zdrowia celu.
  • Twitch
    • Użycie E po wyczerpaniu się trucizny na przeciwniku zada obrażenia zgodne z liczbą nałożonych ładunków w momencie jej wyczerpania.
  • Wukong
    • Miażdżący Cios (Q)
      • Zwiększono zasięg: z 75-175 do 135-175 jednostek.
      • Zwiększono skalowanie się dodatkowych obrażeń fizycznych z AD: z 45% do 55%.
    • Cios Nimbu (E)
      • Zmniejszono czas odnawiania: z 10-8 do 10-7 sekund.
  • Yorick
    • Pasterz Dusz (bierna)
      • Zmniejszono zasięg odciągania ghuli: z 2000 do 1600 jednostek.
      • Ghule zyskiwać będą dodatkową prędkość ruchu podczas powrotu. Premia będzie zależna od dystansu dzielącego ich od Yoricka.
    • Ostatni Rytuał (Q)
      • Zmodyfikowano leczenie: z 10-68 HP, podwojonych poniżej 50% HP do 10-68 (+4-8% brakującego HP).
    • Żałobna Mgła (E)
      • Zmniejszono czas rzucania: z 0,33 do 0,25 sekundy.
    • Chluba Wysp (R)
      • Zmodyfikowano obrażenia Mglistej Dziewicy: z 3-9%  maksymalnego HP celu (ograniczone do 100-300 punktów przeciwko potworom), z dwusekundowym czasem odnawiania do 2-3% maksymalnego zdrowia celu (ograniczone do 100 punktów przeciwko potworom) bez czasu odnawiania.
  • Zeri
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono obrażenia od ataku: z 53 do 56.
    • Piorunujący Strzał (R)
      • Zmniejszono czas odnawiania: ze 100-70 do 80-70 sekund.
  • Ziggs
    • Statystyki podstawowe
      • Zwiększono pancerz: z 18 do 21.
      • Zwiększono przyrost pancerza: z 4,5 do 4,7.
    • Ładunek Kumulacyjny (W)
      • Zmniejszono czas odnawiania: z 24-12 do 20-12 sekund.

Osłabienia

  • Azir
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono podstawową regenerację zdrowia: z 7 do 5.
  • Brand
    • Płomień (bierna)
      • Zmieniono modyfikator obrażeń zadawanych potworom: z 220% do 200%.
      • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Płomień mógł nakładać więcej niż 2% obrażeń przy jednym nałożeniu.
    • Spalenie (Q)
      • Zmniejszono obrażenia: z 80-200 do 70-190.
  • Ezreal
    • Mityczny Strzał (Q)
      • Zmniejszono skalowanie się obrażeń z AD: z +135% do +130.
    • Celna Salwa (R)
      • Zmniejszono obrażenia: z 350-700 (+135% AD) do 325-675 (+100% AD).
  • Karma
    • Mantra (R)
      • Zmniejszono obrażenia Rozbłysku Duszy (Q): z 35-350 (+70% AP) do 40-310 (+50% AP).
  • Lillia
    • Wypełniony Snami Kostur (bierna)
      • Zmniejszono skalowanie się obrażeń od maksymalnych punktów zdrowia z AP: z 1,5% do 1,25%.
    • Kwitnące Ciosy (Q)
      • Zmniejszono skalowanie się umiejętności z AP: z 90% do 70%.
  • Rengar
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono zdrowie: z 620 do 590.
    • Dzikość (Q)
      • Zmniejszono skalowanie się obrażeń dodatkowych z AD: z +0-20% do +0-15%.
      • Zmniejszono skalowanie się wzmocnienia obrażeń dodatkowych z AD: z 40% do 30%.
  • Trundle
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono podstawowe zdrowie z 686 do 650.
    • Chaps (Q)
      • Zmniejszono dodatkowe obrażenia od ataku: z 20-100 do 10-90.

Modyfikacje

  • Corki
    • Przesyłka Specjalna (bierna)
      • Zmniejszono czas trwania Paczki: z 60 do 45 sekund.
    • Walkiria (W)
      • Zmniejszono czas odnawiania: z 20-16 do 20-12 sekund.
      • Zmniejszono koszt zaklęcia: ze 100 do 80 punktów many.
      • Zwiększono skalowanie się obrażeń na sekundę z AP: z +40% do +60%.
    • Ogień Zaporowy (R)
      • Złowrogość nie będzie już wliczana w ramach efektu biernego Zaćmienia.
  • Illaoi
    • Prorok Starszego Boga (bierna)
      • Zwiększono zasięg macek: z 800 do 925 jednostek.
      • Zmniejszono obrażenia macek: z 10-180 (+120% AD i 40% AP) do 9-162 (+115% AD i 40% AP).
  • Maokai
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono podstawową regenerację many: z 7,2 do 6.
    • Wyssanie Magii (bierna)
      • Zwiększono procentowe leczenie zależne od maksymalnego HP: z 4-12% do 4-12,8%.
    • Cierniowe Uderzenie (Q)
      • Zmniejszono czas odnawiania: z 8-5 do 7-5 sekundy.
      • Zmniejszono koszt zaklęcia: z 60 do 40 punktów many.
    • Rzut Sadzonką (E)
      • Dodano skalowanie się czasu odnawiania z poziomem: z 14 sekund na 16-12 sekund.
      • Zmieniono koszt zaklęcia: z 45-85 do 60-80 punktów many.
    • Uścisk Natury (R)
      • Zmodyfikowano czas odnawiania: z 120-100 do 130-90 sekund.
  • Zyra
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono regenerację many: z 13 do 7.
      • Zwiększono przyrost regeneracji many: z 0,4 do 0,8.
    • Śmiercionośne Kolce (Q)
      • Zmniejszono koszt zaklęcia: z 70 do 55 punktów many.
    • Szybki Wzrost (W)
      • Zwiększono progresję ładunków nasion przy udziale w zabójstwie stworów i potworów: z 20% do 35%.

Pozostałe zmiany w wersji 14.3

Początek sezonu zawsze okraszony jest pewną niestabilnością mety i wymaga wielu poprawek. Te dotknęły w aktualizacji 14.3 również sporego grona przedmiotów. Dość mocno wzmocniono między innymi Ostrze Gniewu Guinsoo, Różdżkę Wieków, Pogromcę Krakenów, czy Klingę Burzy. Nerfy dotknęły zaś takie elementy ekwipunku, jak Kaeniczna Powłoka, Widmowe Ostrze Youmuu, Hextechowy Pas Rakietowy, Zmora Licza oraz Przepływ Burzy. Jak widać, na liście osłabień mamy raczej przedmioty dla postaci magicznych.

Wraz z patchem 14.3 do gry wchodzi też wydarzenie Lunar Revel 2024, które potrwa do połowy marca. Szczegóły odnośnie do zmian możecie przeczytać na oficjalnej stronie League of Legends. Więcej informacji na temat poprzednich wersji gry znajdziecie zaś tutaj.