Corki, od dnia wydania, przechodził swoje lepsze i gorsze momenty. Niemniej mimo niejednokrotnie wysokiego odsetka wygranych, od dawna nie cieszy się on popularnością. Jego unikatowy styl gry sprawia, że stał się on postacią sytuacyjną, mocno bazującą na mecie. Nie można jednak w nieskończoność go buffować, tylko po to, by zachęcić graczy to sięgania po niego. Dlatego też w patchu 14.10 postanowiono sięgnąć po ciężką amunicję. Bohater straci bowiem najbardziej charakterystyczne narzędzie. Pozostałe jego umiejętności zaś wzmocniono na tyle, by zrekompensować mu ową stratę.

Corki po wcale nie małej metamorfozie

Podstawowym założeniem zmian Corkiego ma być wprowadzenie go na dolną aleję. Ma on stać się agresywnym, krótkodystansowym strzelcem, łatwy we współpracy z innymi postaciami, żeby lepiej wpasowywał się w ideę grania na bocie. Z racji jego krótszego zasięgu, ataki podstawowe bohatera mają być rzeczywiście warte używania. Czeka je w związku z tym nieco wzmocnień. Ma to zachęcić graczy do podejmowania ryzyka i sięgania po nie przynajmniej tak często, jak po obijające umiejętności. W najlepszym zakładanym scenariuszu autoatakowanie ma być jednak jego głównym źródłem obrażeń.

Yordl utraci swoje najbardziej charakterystycznego narzędzie – Paczki. Choć była ona ciekawym urozmaiceniem, zdaniem twórców nie sprawdza się w obecnych realiach gry. Tempo rozgrywki uległo zmianie, więc gdy mecz staje się nieco bardziej chaotyczny, poleganie na przesyłkach wymaga od gracza zbyt dużego poświęcenia. Czekanie na nie jest szczególnie mało efektywne na scenie profesjonalnej, na którą to w znacznym stopniu nastawione są zmiany. Na domiar tego jego skalowanie skupi się raczej wokół wczesnego etapu rozgrywki, co oznacza, że na finiszu każdego meczu jego obrażenia będą raczej odbiegać od takich postaci, jak chociażby Jinx. W skrócie: ma on się stać łatwym w obsłudze czempionem na early game.

Umiejętności

  • Uzbrojenie Hextech (bierna)
    • Po metamorfozie będzie przyznawać 15% nieuniknionych obrażeń. Umiejętność będzie wchodzić w interakcje z Blaskiem (Sheen).
  • Bomba Fosforowa (Q)
    • Szybkość przemieszczania się pocisków zostanie zwiększona.
    • Zwiększone zostanie skalowanie się z AD.
    • Zmianie ulegnie czas odnawiania się umiejętności.
    • Zmniejszony będzie koszt zaklęcia.
  • Walkiria
    • Obrażenia dostaną napisane na nowo skrypty. Finalnym efektem przepisania ich ma być jednak ich wzmocnienie.
    • Zaktualizowane zostaną cząstki umiejętności. Na nowo zostanie zdefiniowany ich rozmiar, odstępy między nimi, częstotliwość zadawanych obrażeń i temu podobne.
  • Karabin Maszynowy
    • Zmniejszony będzie czas odnawiania się umiejętności.
    • Wzmocnione zostanie osłabianie pancerza oraz odporności na magię.
    • Zwiększona będzie częstotliwość osłabiania pancerza oraz odporności na magię.
    • Obrażenia oraz skalowanie z AD będą osłabione.
  • Ogień Zaporowy
    • Przy zwiększaniu poziomu umiejętności będziemy otrzymywać amunicję.
    • Częstotliwość otrzymywania amunicji będzie zmniejszona.
    • Autoatakowanie przeciwników będzie przyspieszać odzyskiwanie amunicji.
    • Koszt zaklęcia zostanie zwiększony.
    • W rezultacie 3 pociski będą kosztować tyle, co przeciętna umiejętność specjalna i będą miały minutę przeładowania.
    • Zwiększone będą bazowe obrażenia fizyczne.
    • Bonusowe AD nie będzie się już skalować z poziomem umiejętności.