Blizzard Entertainment chwali się pierwszymi wynikami sprzedaży swojej najnowszej strzelanki, Overwatch. W oficjalnym komunikacje prasowym podano informację o ponad siedmiu milionach użytkowników, którzy kupili grę w ciągu dziesięciu dni od premiery. Łącznie użytkownicy spędzili 119 milionów godzin na rozgrywce. Statystyki te zostały zebrane na podstawie wewnętrznych danych Blizzarda oraz raportów ze strony dystrybutorów. Nie wiemy jednak jak procentowo rozkłada się liczba sprzedanych kopii na poszczególnych platformach, czyli PC, PlayStation 4 i Xbox One.

Tuż po zakończeniu otwartej Bety Overwatch poznaliśmy rekordowe statystyki gry. W Betę zagrało 9,7 miliona użytkowników, a pełną wersję gry kupiło już ponad 7 milionów osób z całego świata, co sprawia, że Blizzard osiągnął rekordowy dla branży wynik. Overwatch może pochwalić się bardzo dobrą sprzedażą nie tylko w Europie czy Ameryce, ale także w Azji. Jak donosi zarząd NetEase, operatora gier Blizzarda w Chinach, Overwatch sprzedał się w tym kraju w ponad milionie egzemplarzy. Udało się więc pobić rekord najlepiej sprzedającej się, zachodniej gry w Chinach, który należał do Diablo 3. Sukces strzelanki Blizzarda w Państwie Środka jest imponujący także ze względu na ekstremalnie wysoki wskaźnik piractwa. Przekonanie Chińczyków do kupna gry jest samo w sobie bardzo dużym sukcesem Blizzarda.

Doskonale wyniki udało się także osiągnąć w Korei Południowej. Serwis Gametrics badający popularność gier video w koreańskich PC Bangach (kafejkach internetowych) donosi, że Overwatch zajmuje obecnie drugie miejsce w rankingu. Produkcja Blizzarda wyprzedziła więc najpopularniejszą strzelankę w historii tego kraju, Sudden Attack, a także doprowadziła do znacznego spadku popularności League of Legends. MOBA straciła aż 10% graczy, choć wciąż utrzymuje się na samym szczycie rankingu z ponad trzydziestoprocentową popularnością. Jest to jednak najgorszy wynik League of Legends od lutego 2013 roku. Overwatch w ciągu kilku dni przejął aż 22% całego rynku gier w PC Bangach. Warto zaznaczyć, że gra jeszcze nie znalazła się w ofercie większości kafejek internetowych, więc wynik Overwatcha może jeszcze znacząco wzrosnąć.