Zgodnie z zapowiedziami, pod koniec czerwca Blizzard wprowadził aktualizację, dzięki której do Overwatch powrócił tryb rankingowy. Producenci zdecydowali się usunąć Competitive Play w trakcie Bety w związku z dość dużą krytyką ze strony graczy i niezadowoleniem z ogólnego kształtu trybu. Po ponad miesiącu prac udało się stworzyć nowy Competitive Play praktycznie od podstaw.

Tryb rankingowy będzie dostępny dla wszystkich graczy, którzy osiągną 25 poziom w Overwatch. W Competitive Play będzie można rywalizować zarówno indywidualnie, jak i w zorganizowanej grupie. Zanim jednak system przyporządkuje każdemu graczowi poziom umiejętności, konieczne będzie rozegranie dziesięciu gier testowych. Skill rating będzie rosnąć lub maleć po każdym meczu, a algorytm będzie opierać się nie tylko na ogólnym wyniku spotkania, ale także na indywidualnym wkładzie w rozgrywkę czy poziomie umiejętności innych uczestników spotkania.

Blizzard przewidział po cztery sezony Competitive Play na rok. Każdy sezon ma trwać dwa i pół miesiąca, a po jego zakończeniu nastąpi dwutygodniowa przerwa. Statystyki graczy będą resetowane przed rozpoczęciem nowego sezonu, a konieczne będzie także ponowne rozegranie dziesięciu gier testowych.

Istotne zmiany wprowadzono w formacie rozgrywek trybu rankingowego, a także w mapach. Mecze na planszach typu Control będą rozgrywane w formacie Bo5, a nie Bo3, jak ma to miejsce w Quick Play. Inaczej naliczane będą punkty na mapach typu Escort, Hybrid i Assault, choć propozycje Blizzarda wydają się nadmiernie skomplikowane i kontrowersyjne. Społeczność już teraz ma dość negatywne podejście do pomysłu rundy Nagłej Śmierci w wypadku remisu na mapach typu Assault. Blizzard jednak zagwarantował, że po sezonie letnim Sudden Death zostanie zastąpione nowym, lepszym rozwiązaniem.

Biorąc udział w rozgrywkach Competitive Play gracze otrzymają dodatkowe, kosmetyczne nagrody. Za zwycięstwa przyznawane będą ikony i spreje, a także punkty, które będzie można wymienić na złote skiny do broni. Co więcej, w trakcie każdego sezonu aktywowany będzie ranking prezentujący pięciuset najlepszych graczy danej platformy.

Blizzard przykuwa dużą uwagę do problemu graczy opuszczających mecz jeszcze w trakcie gry, albo przechodzących w stan nieaktywności (AFK). Niemożliwe będzie rozpoczęcie nowego spotkania zanim zakończy się poprzednie. Założono opcję powrotu do gry, a gracz, który tego nie dokona, zostanie dodatkowo ukarany. Wielokrotne wykroczenia będą wiązały się z tymczasowym zablokowaniem trybu rankingowego, a nawet całkowitym banem na sezon związanym z odebraniem jakichkolwiek przyznanych nagród.

Wedle nowego systemu wyjście z gry lub nieaktywność w trakcie pierwszych dwóch minut meczu oznaczać będzie anulowanie całego spotkania. Jeśli jednak wykroczenie nastąpi po dwóch minutach, to gracz będzie miał sześćdziesiąt sekund na powrót do gry. Jeśli tego nie dokona, to pozostali gracze będą mogli wyjść z gry bez otrzymania kary, jednak przyznana zostanie im porażka. Dodatkowo Blizzard zdefiniował nieaktywność. Jeśli gracz nie będzie się poruszał przez 45 sekund, albo będzie unikał walki przez trzy minuty, to zostanie usunięty z rozgrywki.

Najnowsza aktualizacja wprowadza także szereg niewielkich poprawek.