AEG, światowy lider organizacji eventów sportowych i rozrywkowych, i ESL, największa na świecie firma zajmująca się e-sportem, ogłaszają strategiczną, długofalową, globalną współpracę, która wykorzystując zalety obu firm pomoże nadal rozwijać e-sport na całym świecie.

Partnerstwo pozwoli ESL wykorzystywać globalną sieć AEG, do której należy ponad 120 klubów, teatrów, aren i stadionów do organizacji kwalifikacji, turniejów i mistrzostw świata. Do sieci tej należą między innymi Barclays Center, O2 Arena i Oracle Arena. Doświadczenie i pozycja jaką posiada AEG pozwoli nadal promować i rozwijać e-sportową rywalizację na całym świecie. Ponadto, obie firmy planują tworzyć nowe wydarzenia i starać się rozwijać ESL w regionie Azji i Pacyfiku.

- E-sport przebił się do mainstreamu. Nasze turnieje mają tak wielu widzów, o ile nie więcej, jak sportowe zawody, więc oczywistą drogą rozwoju jest organizowanie turniejów w najbardziej znanych obiektach - powiedział Steven Roberts, Executive Chairman w ESL North America. - Partnerstwo z AEG da nam również szansę poprawić doświadczenia oglądających i stworzyć dodatkowe, globalne eventy dla publiczności i partnerów.

- To będzie bardzo silna współpraca. Obie firmy chcą organizować najlepsze eventy dla fanów na całym świecie, a razem stworzymy nowe wydarzenia, które zjednoczą społeczność i pozwolą celebrować niezapomniane e-sportowe momenty. Wraz z rozwojem e-sportu, który dalej zmienia sportowy krajobraz, nasza współpraca pozwoli ESL rozwijać swój geograficzny zasięg, optymalizować działania i poprawiać doświadczenia fanów, eliminując ryzyko związane z produkcją wydarzeń - powiedział Bob Newman, prezes AEG Facilities.

- ESL było na czele e-sportowej rywalizacji od samego początku - powiedział Shawn Trell, Chief Operating Officer w AEG Live. - Mamy pewność, że obie strony skorzystają na tej współpracy i dzięki niej e-sport wzniesie się na wyżyny na całym świecie. Naszym wspólnym celem jest dostarczanie najwyższej jakości doświadczeń klientom, które pomogą dotrzeć e-sportowym wydarzeniom do mainstreamowej publiczności.

Od 1999 roku ESL miało ogromny wpływ na rozwój e-sportu poprzez tworzenie profesjonalnych lig, organizowanie turniejów oraz produkowanie i streamowanie eventów dla mainstreamowej publiczności na całym świecie. Dziś e-sport generuje 493 miliony dolarów przychodu, a jego publika liczy sobie ponad 115 milionów osób. Do 2019 roku e-sportowy rynek ma generować ponad miliard dolarów przychodu, a zmagania ma regularnie oglądać około 215 milionów osób.