Twórcy Heroes of the Storm zapowiedzieli pierwsze plany na zmiany w strukturach e-sportowych na przyszły rok. Cykl Heroes Global Championship doczeka się gruntownych poprawek, a najważniejszą z nich będzie wprowadzenie długich sezonów ligowych. Rywalizacja zostanie podzielona na cztery regiony: Amerykę Północną, Europę, Koreę i Chiny. System ten może przypominać rozwiązania stosowane przez Riot Games w przypadku sceny League of Legends. Podobnie jak w LCS, profesjonalne drużyny HotS będą mogły liczyć na kontrakty zakładające stabilne zarobki, ale Blizzard zakłada także organizację kilku dużych, międzynarodowych turniejów.

Jak stwierdzono w oficjalnym komunikacie, Blizzard nie jest jeszcze gotowy na przedstawienie wszystkich szczegółów rozgrywek e-sportowych na 2017 rok, jednak już teraz chce nakreślić ogólny zarys. Rdzeniem rozgrywek będą ligi online, w których rywalizować będzie osiem najlepszych drużyn z każdego regionu. Dwa razy do roku odbywać się będą relegacje, w których po dwie najsłabsze drużyny zmierzą się o utrzymanie w tabeli ze zwycięzcami Open Division, zakładającym cotygodniowe turnieje z nieokreśloną pulą nagród.

Proponowany system zakłada także trzy międzynarodowe turnieje rocznie, a także globalne finały, które wyłonią mistrzów świata. W eventach offline będą mogły zagrać także zespoły spoza czterech głównych regionów wygrywając lokalne turnieje. Potwierdzono tego typu rozgrywki dla Tajwanu, Azji Środkowo-Wschodniej, Ameryki Południowej oraz Australii i Nowej Zelandii.

Dalsze szczegóły Heroes Global Championship 2017 zostaną podane w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Kwalifikacje do nadchodzących lig rozpoczną się w listopadzie, po zakończeniu targów BlizzCon.