Valve po raz kolejny postanowiło udostępnić graczom kolejną poprawkę w wersji beta, przygotowaną do Counter-Strike: Globall Offensive. Tym razem aktualizacja przynosi tylko jedną, ale za to bardzo znaczącą zmianę - amerykański producent zupełnie przemodelował sposób strzelania z wyskoku.

Do tej pory celność broni rosła wraz z długością czasu spędzonego w powietrzu. Kwestia ta od dawna budziła wiele kontrowersji, niejednokrotnie będąc obiektem krytyki zarówno ze strony zwykłych graczy, jak i profesjonalistów. Ile to razy byliśmy świadkami akcji, gdy strzał, który nie miał prawa dojść do celu, jakimś cudem wchodził.

Problem zauważyło też Valve i tym razem zmieniło całą formułę. Od tej aktualizacji, największe w kontekście celności będzie mieć nie czas, a prędkość. Co to oznacza? Mianowicie tyle, że największe szanse na trafienie będziemy mieć w momencie, gdy "zawiśniemy w powietrzu", będziemy w najwyższym punkcie naszego wyskoku. Natomiast, wzlatując lub spadając szansa ta będzie odpowiednio maleć. Zresztą, Amerykanie postanowili zaprezentować nam oparty na SSG08 wykres, pokazujący obecną sytuację:

Wspomniana aktualizacja dotknie najbardziej właśnie popularnego scouta, który do tej pory był nieocenioną bronią do strzałów z wyskoku. Swoją mobilnością oraz niesamowitą celnością także w powietrzu, SSG nadrabiało braki względem AWP, będąc nieocenionym wsparciem podczas rund eco. Po zmianach wprowadzonych przez Valve, w pewnym stopniu jednak się to zmieni.