Blizzard Entertainment, idąc za tradycją zapoczątkowaną w Hearthstone, wprowadza tryb Brawl do kolejnej gry. Choć podobny model rozgrywki zaprezentowano już na ubiegłorocznych targach BlizzCon, to dopiero w tym miesiącu znajdzie się w Heroes of the Storm. Tryb ten połączy elementy znane z Hearthstone, Overwatch, a także mutatory ze StarCraft 2, a także wprowadzi kilka nowości.

Rok temu Blizzard po raz pierwszy zapowiedział tryb Areny, która po kilkunastu miesiącach prac przerodziła się w dzisiejszy Heroes Brawl. Rozgrywka podzielona będzie na trzy kategorie związane bezpośrednio z rodzajami map. Pierwsza z nich, Arena, odpowiada wcześniejszemu projektowi. Zapowiedziane mapy typu Arena to Punisher, Sky Temple i Garden. Druga, Mutator, polegać będzie na znacznych modyfikacjach istniejących, standardowych map. Trzecia zaś zakłada mapy o jednej linii.

Zabawa w Heroes Brawl będzie się zupełnie różnić od tego, co można spotkać na co dzień w grze. W poszczególnych typach rozgrywki będzie można do woli wybrać postać (z pełnej lub ograniczonej puli), albo może ona zostać przydzielona losowo. Szczegóły Mutatorów nie zostały jeszcze podane, choć możemy się spodziewać choćby skróconych cooldownów umiejętności, silniejszych Minionów, czy losowych wydarzeń na mapie.

Heroes Brawl, wzorem pozostałych gier Blizzarda, będzie ulegać cotygodniowej rotacji. Za grę w tym trybie użytkownicy będą otrzymywać 1000 sztuk złota, co wydaje się bardzo hojną nagrodą biorąc pod uwagę ekonomię gry, a także unikalne portrety.

Nowy tryb zostanie wprowadzony do Heroes of the Storm już 17 października, tuż po zakończeniu eventu Machines of War.