Kinguin, platforma umożliwiająca handel i dystrybucję cyfrowych produktów, nie będzie już sponsorowało dywizji League of Legends występującej pod banderą G2 Esports w LCS EU. Motywem takiej decyzji są obowiązujące w rozgrywkach Riotu zasady i ma ona bezpośredni związek z niedawnym awansem Team Kinguin do Challenger Series.

W celu uniknięcia kontrowersji związanych ze sponsorowaniem zespołu LoL-a G2 Esports oraz dostosowaniem się do przepisów zamieszczonych w regulaminie LCS i CS, założyciele obu firm, a więc Carlos "Ocelote" Rodriguez ze strony G2 oraz Viktor Wanli z Kinguin zadecydowali o zakończeniu partnerstwa w przypadku dywizji LoL-a. Ma to na celu wykluczenie jakichkolwiek kontrowersji dotyczących obu zespołów w przypadku walki "Pingwinów" o awans do europejskiej elity League of Legends, jak i samej gry obu formacji w wiosennym splicie CS i LCS.

Obaj właściciele oczywiście nie zamierzają całkowicie zakończyć współpracy sponsorskiej. Logo Kinguin wciąż pozostanie na koszulkach graczy z pozostałych dywizji wchodzących w skład G2 Esports, jak chociażby CS:GO, Hearthstone czy Vain Glory.

Pełną treść oświadczenia Kinguin można znaleźć pod tym adresem.