Przy okazji nadchodzących mistrzostw świata w World of Tanks – The Grand Finals 2017 – firma PayPal opublikowała coroczny raport dotyczący branży e-sportowej. Dokument sporządzony został przez SuperData zajmujący się analizą świata gamingu. Z raportu wynika m.in., że w Polsce liczba odbiorców e-sportu sięga niemal 700 000, a lokalny rynek generuje rocznie prawie 11 milionów dolarów dochodu. Zwraca się także uwagę na to, że panuje zdecydowana tendencja zwyżkowa.

Wedle badania w Polsce najbardziej e-sportem interesuje się grupa wiekowa w przedziale 18-24 lata. Stanowi ona 37% rynku. Na drugim miejscu są odbiorcy w przedziale 25-34 lata (ok. 30%), na trzecim 35-44 (ok. 14%), a dopiero na czwartym miejscu są użytkownicy w wieku 13-17 lat. W 2017 roku łączna liczba odbiorców e-sportu w Polsce sięga 698 314 osób, a w przyszłym roku liczba ta ma sięgnąć niemal 850 000 osób. Wedle SuperData stanowi to najwyższy procentowy wynik w Europie. Pod względem płci dominują mężczyźni z wynikiem 81%, zaś zainteresowanych e-sportem kobiet jest 19%. Szacuje się, że dochód polskiego rynku e-sportowego w 2017 wynosi około 10,8 miliona dolarów i rośnie ze średnim tempem około 600 000 dolarów rocznie.

Łącznie zyski z e-sportu w całej Europie mają sięgnąć 345 milionów dolarów w 2018 roku. Największymi rynkami na kontynencie są Szwecja, Rosja, Francja i Wielka Brytania, a oszacowano to na podstawie zarówno pod względem zysków, jak i liczby odbiorców. W przypadku Szwecji e-sport w 2016 roku wygenerował ponad 40 milionów dolarów zysku, co jest rekordowym wynikiem w Europie. Największą liczbą widzów ma jednak Francja.