Podczas targów E3 Intel wspólnie z ESL, największa na świecie firma e-sportowa, ogłosiły początek technologicznej współpracy, która będzie jedną z największych tego typu w historii e-sportu. Jako oficjalny partner technologiczny ESL, Intel będzie wspierał wszystkie działania tej firmy – zarówno amatorskie, jak i profesjonalne rozgrywki, wliczając w to zmagania na platformach ESL Play i ESEA, Narodowe Mistrzostwa w wielu krajach i najważniejsze turnieje, jak chociażby Intel Extreme Masters, ESL One czy ESL Pro League.

Do 2020 roku liczba fanów e-sportu ma sięgnąć 500 milionów. Tegoroczny Intel Extreme Masters Katowice 2017 był największym e-sportowym wydarzeniem w historii ESL – odwiedziło go 173 000 osób, a online śledziło 46 milionów. Celem współpracy ESL i Intel będzie zapewnienie zarówno graczom, jak i ich fanom możliwie najlepszych warunków technicznych, które będą odpowiadały postępowi technologii.

Jednocześnie ESL i Intel ogłosiły Intel Grand Slam, w którym na zwycięzcę czekać będzie 1 milion dolarów. Kwota ta trafi na konto drużyny, która jako pierwsza wygra cztery z dziesięciu ostatnich turniejów Counter-Strike: Global Offensive organizowanych przez ESL lub DreamHack. W cykl ten wliczać się będą zawody spod szyldu Intel Extreme Masters, ESL One, ESL Pro League i DreamHack Masters. Pierwsze zawody zaliczane do Intel Grand Slam to ESL One Cologne 2017.

– Zaangażowanie firmy Intel w e-sport i społeczność graczy trwa od ponad 15 lat, a my nieprzerwanie szukamy rozwiązań, które pozwolą fanom i graczom wynieść gaming na kolejny poziom – powiedział Gregory Bryant, senior vice president i general manager w Client Computing Group należącej do Intel Corporation. – Wchodząc w kolejny etap długofalowej współpracy z ESL, inwestujemy w rozwój przyszłych e-sportowych gwiazd, dalsze poszerzanie naszej globalnej działalności poprzez cykl Intel Extreme Masters i wprowadzanie w życie nowych pomysłów, jak ogłoszony dzisiaj Intel Grand Slam.

Technologia tworzona przez Intel będzie kluczowa dla e-sportowych wydarzeń realizowanych przez ESL, jak również infrastruktury studiów transmisyjnych oraz transmisji online. Wszystkie komputery wykorzystywane podczas turniejów wyposażone w procesory Intel® Core™ i7, a te używane do produkcji wydarzeń zasilą procesory Intel Core™ i Xeon™. Tegoroczne finały Intel Extreme Masters w Katowicach były najchętniej oglądanym wydarzeniem e-sportowym w historii ESL, a bliższe zaangażowanie obu partnerów zagwarantuje, że w przyszłości doznania przy oglądaniu e-sportu będą jeszcze lepsze. Dodatkowo, studia ESL w Ameryce Północnej i Europie będą od teraz nosiły nazwę Intel Esports Arena.

– Intel jest dla nas kluczowym partnerem od 2001 roku, a współpraca została rozszerzona na cały świat w 2006 roku, gdy uruchomiono serię Intel Extreem Masters – powiedział Ralf Reichert – CEO ESL. – Wspólnie z firmą Intel budowaliśmy e-sportowy przemysł  przez 15 lat, a teraz mamy ambitne plany jego dalszego rozwoju, między innymi poprzez integrowanie technologii Intel z prawie każdym produktem ESL.