metka
intel
cybersport
» Login
» Hasło
zapamietaj
»Szukaj
vib
vib
Owner/Sędzia główny
.................................................................................................................................................................................
LANment
Ten blog sobie napisalem pod wpływem chwili już parę dni temu, pamiętnego 13 marca wieczorem - i w co trudno będzie  Wam, a w szczególności Fomfnemu teraz uwierzyć - nie jest on w żaden sposób powiązany z dzisiejszą informacją o Kode5 Polska i finałach on-line. Tzn. w sumie jest, bo widzę, że to kolejna impreza po EPS, która się przenosi w wirtualny świat - no, ale przynajmniej Radek nie wygłupiał się i nie zapowiadał nam wcześniej wielkiego wydarzenia e-sportowego i teraz nikt nie może mieć do niego większej pretensji, czy też mieć polewki. No dobra, ale ja tu nie o Kode5 Polska, tylko o czymś innym mialem pisać:



Eureka ! Wymyśliłem chytry plan. Śmiem twierdzić, że jestem wizjonerem e-sportowym ! Zaraz się z Wami podzielę, co w mojej łysej głowie się wykluło - będziecie zaskoczeni moim śmiałym pomysłem, a wręcz porażeni jego genialnością! Ale powoli, step-by-step, żeby nic wam nie umknęło z mojej wizji, którą mam nadzieję, że należycie docenicie i należne mi splendory w komentarzach zaznaczycie !


obmyśliłem genialny plan ! ! !

Naszą serię CyberCupów, czyli mini-lanów, na kilkanaście, kilkadziesiąt stanowisk komputerowych wszyscy kojarzycie. Nie można tego porownywać do (PR mode ON) Wielkich Finałów Ligi "Ostateczna Rozgrywka" gdzie mamy kilkaset komputerów, parę scen, telebimy, rzutniki,dzięsiątki plazm, setki zawodników, kilkadziesiąt najlepszych drużyn, kilkadziesiąt mini-lanów w strefie Fun Zone, konkursy, e-sportowe prezentacje na scenie. No i oczywiście nagrody rzędu 200 tysięcy złotych i najważniejsze chyba kilkanaście tysięcy Graczy i Kibiców, którzy "przewijają" się w czasie dwóch dni eventu(PR mode OFF).


Ostateczna Rozgrywka 2008

To jasna sprawa - Cybercup to mały event, w którym bierze, w zależności od turnieju od kilkudziesięciu do kilkuset graczy. Nie potrzebujemy jak do Wielkich Finałów paru miesięcy przygotowań i planowania, nie potrzebujemy paru tysięcy metrów kwadratowych powierzchni, megawatów mocy, nie potrzebujemy kilkudziesięciu osób, które przygotują przez 5 dni event, nie potrzebujemy kilkudziesięciu osób do prowadzenia imprezy. Produkcja takiego CyberCupa wydaje się wręcz prosta: parę, parenaście dni wczesniejszych przygotowań, zaplanowania wszystkiego, potem na dzień bądz dwa przed tym eventem wsiadamy w samochody i cybersportowa karawna jedzie do jakiegoś miasta w Polsce by zrobić Wam lanik. No może nie jest tak banalnie prosta, jak to w dwóch zdaniach opisałem. Ale powiedzmy nie jest to wyzwanie, a "kolejny dzien w pracy".


Ostateczna Rozgrywka 2008

Kojarzycie już do czego zmierzam ? Nie ? To teraz warto uruchomić wyobraźnie :)

Po co robić Wielki Finał dla 40 drużyn/300 zawodników ? Przecież to tylko kłopot dla Graczy, muszą na dwa dni ruszyć się z domu, grać nie na swoich komputerach, mieć dyskomfort, że Kibice im patrzą na ręce, a nie daj Boże, jeszcze grać na scenie w świetle jupiterów. Prawdziwy koszmar dla każdego e-sportowca. A pomyślcie o Kibicach - pociągi, pekaesy, albo polskie drogi dla tych zmotoryzowanych, by z tylu miast i miasteczek zjechać na Finaly Ligi, by zobaczyć na żywo polskie gwiazdy gamingu, czy wziąść udział w turniejach Fun Zone. Prawdziwy koszmar dla każdego fana sportów elektronicznych i gamingu.

Wyobraziliście sobie ten koszmar, te absurdalną rzeczywistość, którą tak naprawdę zupelnie niepotrzebnie rok do roku serwuje Wam Cybersport ?

A może zróbmy tak - taki jeden CyberCup, powiedzmy jak ten z wrzesnia 2008, który zrobilismy w Warszawie, w auli PJWSTK nazwiemy Wielkimi Finałami ? Powiedzmy, że zaplanujemy dokladnie w ten sam sposób, kropka w kropkę. No, może nie tak dokladnie, tamten CyberCup rozgrywalismy dwa dni, dalismy Wam do dyspozycji jakieś 40 stanowisk komputerowych, jakieś konsole, plazmy, dodatkowe monitory do podglądu(działającesmile) - zrezygnujemy z tego, wystarczy 10 komputerów, jeden, dwa rzutniki, no i powiedzmy 3-4 godziny czasu. Po co przeciagać ?


Ostateczna Rozgrywka 2008

I teraz tak - część naszych Wielkich Finałów na Waszą wyraźną prośbe rozegramy on-line. Bardzo to wygodne - dla nas, bo odpada nam robienie czegokolwiek prawie, Zawodnikom, bo będą mogli udowodnić swego net-skilla, no i oczywiście Kibicom, bo co prawda np. HLTV nie udosepnimy z tych PRO rozgrywek, ale jakis mniej lub bardziej działający streaming zapewnimy. I tak jak danzig mowi: Będzie się działo. Ogień ! A tak jak inni: prawdziwa kwintesencja e-sportów. A tak jak ja: LAN on-line, prawdzimy, przełomowy Polski wynalazek.

I dzieki takiemu przełomowego rozwiązaniu, na który jeszcze światowy czy też zachodnioeuropejski PRO gaming nie wpadl wyłonimy finałowe 2 drużyny 1 Ligi Pro CS, dwie drużyny 1 Ligi Pro AA i dwóch graczy którzy grają w komputerową piłkę kopaną - z naszej Ligi FIFA. Reszta, czyli drugoligowcy, zawodnicy, drużyny kategorii OPEN mecze finałowe o 1 miejsce rozegrają też w formule Lan On-line. Wszak nie będziemy wbrew ich woli zmuszać ich do rozgrywek na turnieju lanowym.


Ostateczna Rozgrywka 2008

Jest po prostu pięknie - patrzcie, dzięki genialnemu rozwiązaniu, zamiast nikomu niepotrzebnego eventu jakim jest Ostateczna Rozgrywka w formule, która Wam do tej pory serwowalismy, możemy zrobić Wielki PRO Finał w auli PJWSTK - 2 klany CS-a, 2 klany AA, 2 zawodników FIFA, 10 kompów, rzutnik i troche krzeseł, jak by ktoś jednak chciał wpaść i zobaczyc te 40 minutowe eksytujące trzy mecze. A reszcie fanów, którzy siedzieć będą wygodnie w domu przed komputerami zafundujemy profesjonalny slideshow w video-streamie (hltv off).



I co Wy na to? Czy ta wizja profesjonalnych, prestiżowych rozgrywek Wam odpowiada? Powiedzcie szczerze, czyż nie jestem genialny? Czy ten mój przełomowy, rewolucyjny plan nie dość, że podnosci rangę zjawisku jakim jest gaming i sport elektroniczny, to jeszcze zadowala wszyskich i trafia w potrzeby Graczy, Fanów, Sponsorów i oczywiście mojej skromnej, lecz genialnej osoby?


ps. fotki dobrałem specjalnie - żadne finały, eliminacje, playoffy rozgrywane on-line, czy też rozgrywane na meczach w zasadzie pokazowych nie dostarczą ani Graczom, ani Kibicom tych prawdziwych, głębokich e-sportowych emocji, a net-skill pozostanie net-skillem

» Polecono 22 razy » odsłon: 5939 » komentarzy: 42
inne
Pare fragmetnow z wczorajszego
programu HYPER (cyfra+) gdzie
wystapili Sin i neqs i jakies
tam pogaduszki mieli: edit
- nowy link, na vimeo: http:/ (...)
Komentarzy: 10
Odsłon: 1843
Nie chodzi mi o tanią sensacje
- ale czuję problem. On 1
stycznia 2010 roku polskie
prawo zabrania reklamowania
hazardu, w tym hazardu
internetowego. (...)
Komentarzy: 11
Odsłon: 2248
Obchody Powstania
Warszawskiego - 65 rocznica -
ladnie wygladaja w telewizji,
ale nie zapominajmy, kto
pozwolil wykrwawic
Warszawe: http://www.youtub (...)
Komentarzy: 8
Odsłon: 1906
Obiecywałem sobie, że pewnego
tematu nie będę poruszał, gdyż
jest on wyświechtany i od
parunastu tygodni każdy
domorosły ekonomista o nim
pisze, m&oac (...)
Komentarzy: 30
Odsłon: 12503
Ten blog sobie napisalem pod
wpływem chwili już parę dni
temu, pamiętnego 13 marca
wieczorem - i w co trudno
będzie  Wam, a w
szczególnośc (...)
Komentarzy: 42
Odsłon: 5940
"...naukowcy obalili
jeden z mitów
społecznych dotyczący związku
między grami komputerowymi, a
poziomem agresywności u
dzieci. Trzeba jedn (...)
Komentarzy: 27
Odsłon: 15840
Nie to żebym czuł jakiś
upływ czasu i zbierało by mi
się na wspominki - ale banan
mi się na twarzy zrobił, gdy
wysłuchałem tego
kawałka. > Born (...)
Komentarzy: 15
Odsłon: 4399
Parę dni temu na łamach
serwisu eSports.pl, jego
redaktor naczelny Sebastian
Lewandowski, znany naszej
scenie cybersportowej szerzej
jako plaszczka p (...)
Komentarzy: 24
Odsłon: 4575
>> 17 września 1939
<< Długośmy na ten dzień
czekali Z nadzieją
niecierpliwą w duszy Kiedy bez
słów Towarzysz
Stalin Na mapie fajką (...)
Komentarzy: 6
Odsłon: 1970
Strony: 1 2 3 z 3 »
belka
flag shak123 gold | punkty: 3510 plus Ilość Komentarzy:1396 | 18.03.2009 - 18:53
#1
shak123
Genialne, proste i nowowczesne... takie marketingowe...
flag TheBlade gold | punkty: 8118 plus Ilość Komentarzy:2465 | 18.03.2009 - 19:01
#2
TheBlade
nie no, nie moge z tego "vib jest bogiem", to bylo genialne ;d
flag Kaktus16 | punkty: 11 plus Ilość Komentarzy:5 | 18.03.2009 - 19:21
#3
Kaktus16
No chyba ze tak:P
Edytowano dnia: 18.03.2009 , 19:26
flag shak123 gold | punkty: 3510 plus Ilość Komentarzy:1396 | 18.03.2009 - 19:23
#4
shak123
Widze że kolega nie złapał sarkastycznego tonu tego bloga... gratuluję rozgarniecia, VIB własnie wyśmiewa wszystkie imprezy tego typu... halo!
flag vib gold | punkty: 13229 plus Ilość Komentarzy:4277 | 18.03.2009 - 19:33
#5
vib
nawet nie imprezy - tylko wmawianie ludziom, ze "biale jest biale a czarne jest czarne" - najlatwiej jest zrobic final na pare komputerow, nazwac go super, mega, hiper, ultra, przelomowa, rewolucyjna, jakas tam jeszcze impreza i udawac, ze jest wszystko OK
nawet okiem nie mrugnac, ze jednak cos nie tak
flag Darky gold | punkty: 260 plus Ilość Komentarzy:154 | 18.03.2009 - 19:50
#6
Darky
nieczytalem, zdjecia mnie znokautowaly ;-)
flag reaktiv gold | punkty: 2208 plus Ilość Komentarzy:1271 | 18.03.2009 - 19:50
#7
reaktiv
Co jak co, ale nie zdziwilbym sie, jakby nasz warszawski CyberCup byl lepiej zmontowany od EPSa smile Choc nogi bolaly i ochrona marudzila ze za dlugo palete zwijamy smile Ale w koncu to 1 dzien roboty a nie 3 smile
Edytowano dnia: 18.03.2009 , 19:51
flag piter01 | punkty: 93 plus Ilość Komentarzy:25 | 18.03.2009 - 19:54
#8
piter01
dobry wpis :p
a napinka rośnie smile
flag Raul1991 gold | punkty: 7187 plus Ilość Komentarzy:329 | 18.03.2009 - 19:55
#9
Raul1991
Vib na Einsteina ;D
flag j3sh gold | punkty: 285 plus Ilość Komentarzy:162 | 18.03.2009 - 19:58
#10
j3sh
i tak ma byc, normalne lany a nie jakies ch*j wie co : D
flag neqs gold | punkty: 3520 plus Ilość Komentarzy:1193 | 18.03.2009 - 20:03
#11
neqs
Ej fajny ten finał, chetnie bym wpadł popatrzeć. Taki nowoczesny i oryginalny pomysł normalnie jak w bajce. Ogólnie to możnaby robić taki final HLC co 3 miesiące. To kiedy możemy się spodziewać takiego finału vib? 
flag FiK | punkty: 116 plus Ilość Komentarzy:39 | 18.03.2009 - 20:03
#12
FiK
genialne w swojej prostocie.
ale wiesz co vib? ktos juz na to wpadl :)
flag FOMFNY | punkty: 78 plus Ilość Komentarzy:214 | 18.03.2009 - 20:41
#13
FOMFNY
http://espp.pl/img/2330/
flag mlody_PL | punkty: 241 plus Ilość Komentarzy:106 | 18.03.2009 - 20:58
#14
mlody_PL
patrz vib bo jeszcze u was beda finaly on-line i kazdy w domu kamerke se zainstaluje zeby go widziec bylo mozna (:
flag echoES gold | punkty: 8446 plus Ilość Komentarzy:3318 | 18.03.2009 - 21:01
#15
echoES
#13 a to tez byla dobra akcja smilesmilesmile
Edytowano dnia: 18.03.2009 , 21:01
flag aszaron | punkty: 46 plus Ilość Komentarzy:25 | 18.03.2009 - 21:18
#16
aszaron
lan na necie tylko w polsce haha smile
flag F1SH | punkty: 11 plus Ilość Komentarzy:10 | 18.03.2009 - 21:21
#17
F1SH
co to bloga... http://pl.wikipedia.org/wiki/Ironia
flag iRoK gold | punkty: 811 plus Ilość Komentarzy:317 | 18.03.2009 - 21:28
#18
iRoK
Fajnie się czytało smile))
flag WiN32 | punkty: 416 plus Ilość Komentarzy:209 | 18.03.2009 - 22:29
#19
WiN32
Przeczytałem i byłem na EPS...i rozumiem ironię ale troche tak na siłę vib, bo prawdopodobnie ESL (EPS) ma inną politykę niż HLC. PGA do HLC też nie za bardzo można porównywać, bo różnią się "przesłaniem" smile

I jeszcze coś :P
http://www.fragout.pl/images/f_gallery/eps_sezon1/images/EPS%20064.jpg
Edytowano dnia: 18.03.2009 , 22:51
flag FiK | punkty: 116 plus Ilość Komentarzy:39 | 18.03.2009 - 22:31
#20
FiK
#17 ja tez nie wiem co to jest bloga :/ (chyba, ze chodzi o "błoga", to wiem)
flag TheBlade gold | punkty: 8118 plus Ilość Komentarzy:2465 | 18.03.2009 - 22:32
#21
TheBlade
#15 imo cala zabawa z tym byla fajna, tez mam jakies zdjecia z tego ;d
flag person gold | punkty: 4334 plus Ilość Komentarzy:853 | 18.03.2009 - 23:00
#22
person
miejmy nadzieje ze hlc sie utrzyma

trzymam kciuki!
flag kjubb | punkty: 26 plus Ilość Komentarzy:13 | 18.03.2009 - 23:56
#23
kjubb
"..mamy kilkaset komputerów, parę scen, telebimy, rzutniki,dzięsiątki plazm.."
vib a nie mieliscie? z tego co wiem/wiemy komputronik glowny dostawca sprzetu na hlc wycofal sie ze wspolpracy z cybersportem i zatstanawia mnie tegoroczna "OSTATECZNA ROZGRYWKA" aka BYOC?!
flag wicher gold | punkty: 114 plus Ilość Komentarzy:111 | 19.03.2009 - 00:23
#24
wicher
#23 dla mnie miodzio
flag neqs gold | punkty: 3520 plus Ilość Komentarzy:1193 | 19.03.2009 - 02:05
#25
neqs
#23
dlatego będzie ten mały finał co vib opisał, czyż to nie cudowne?
flag Krg0 | punkty: 11 plus Ilość Komentarzy:3 | 19.03.2009 - 13:14
#26
Krg0
Vib, nie jestem pewien czemu masz pretensję do świata, że ktoś robi eventy inaczej niż Wy. Nasze wszystkie wydarzenia (Kraków, Poznań, Warszawa) wyglądały podobnie i miały to samo zadanie - skupić najciekwasze mecze na scenie i uczyć się tego, co najważniejsze dla zdobywania większej ilości widzów, czyli streamingu. Przez trzy imprezy zdobyliśmy doświadczenia i znaleźlismy odpowiedzi na pytania, których potrzebowaliśmy, m.in. to jaki krytyczny element jest brakujący w płynnym przekazie streamingu - i najpewniej nie zabraknie go już nigdy.

Dygresja nt HLTV - demka do wglądu są dostępne zaraz po imprezie. A skoro są, to nie ma żadnej potrzeby uruchamiania HLTV w czasie imprezy, pod warunkiem, że streaming jest właściwej jakości, a tą, jak napisałem wcześniej mamy nadzieję zapewnić w przyszłości biorąc pod uwage lekcję jakie odrobiliśmy podczas każdej z trzech tegorocznych imprez.

Wracając do tematu z pierwszego akapitu. Naszym ESL'owski zadaniem nie jest ani robienie wielkich LAN'ów, ani targów komputerowej rozrywki i żaden kraj w ESL (włącznie z Niemcami) tego nie robi. Skupiamy się na dopracowywaniu imprez o charakterze telewizyjnego studia sportowego, ograniczając ilośc widzów na samej imprezie a maksymalizując w streamingu live i materiałach zamieszczanych po imprezie. Wielkie LAN party pozostawiamy Wam.

W przeciwieństwie jednak do Ciebie nie tłocze panfletów na temat tego, czy LAN party jest dobre, czy też jest cholernymi flakami z olejem wiejącymi nudą. To nie mój problem, ani nie mój cel. Moim celem jest szybciej, znacznie krócej i bardziej sportowo. Będę szczęśliwy mogąc w przyszłości robić 1 godzinne programy/ eventy naładowane e-sportowymi emocjami, na które każdy z ochota poświęci nieco czasu. LAN'owe dłużyzny nigdy nikogo z ESL nie interesowały.

Nikt równiez nie powiedział, że w pierwszym sezonie będzie wszystko perfekcyjne. Bo nie jesteśmy ani Polsatem, ani inna duża telewizją mającą tony doświadczenia jak robić dobre widowisko telewizyjno-sportowe. Niemniej jednak dwa dni imprezy w Poznaniu w moim mniemaniu na długo pozostaną niedoścignionym wzorem "e-sports enetertainment" w naszym polskim światku sportów elektronicznych.
flag myg0t | punkty: 36 plus Ilość Komentarzy:40 | 19.03.2009 - 13:39
#27
myg0t
Przewrotny vib przewrotny tekst smile

A kluczem do tekstu jest zdjęcie Stańczyka smile
Edytowano dnia: 19.03.2009 , 13:41
flag naxch | punkty: 1600 plus Ilość Komentarzy:899 | 19.03.2009 - 13:41
#28
naxch
#2 Nie tylko ty :)
flag reaktiv gold | punkty: 2208 plus Ilość Komentarzy:1271 | 19.03.2009 - 15:18
#29
reaktiv
Ja slyszalem ze EPS 2 nie bedzie w ogole mial lana
C/D.

"Będę szczęśliwy mogąc w przyszłości robić 1 godzinne programy/ eventy naładowane e-sportowymi emocjami, na które każdy z ochota poświęci nieco czasu."
"Skupiamy się na dopracowywaniu imprez o charakterze telewizyjnego studia sportowego, ograniczając ilośc widzów na samej imprezie a maksymalizując w streamingu live i materiałach zamieszczanych po imprezie"

Kto by tam chcial tracic czas na ogladanie jak MYM zmiata FX w niecale 30min, na streamie, ktory bedzie buforowal co 5s. :s blah nuda. Jak to jakos Neo w wywiadzie napisal "nie chce mi sie jechac na 1h mecz" i sie nie dziwie, bo tez by mi sie nie chcialo targac 5h pociagiem na jeden mecz bez emocji. To juz lepszy LAN Online.  Brytole przynajmniej w swoich finalach EPS mieli 4 druzyny, jakos ciekawiej bylo, choc tez kila i mogila.
flag Krg0 | punkty: 11 plus Ilość Komentarzy:3 | 19.03.2009 - 15:42
#30
Krg0
reaktiv, jakość streamingu musi zostać polepszona i napisałem o tym powyżej. Płynny streaming to must have i o tym nie ma potrzeby dyskutować. Natomiast w Twoim przypadku faktycznie jesteś odbiorcą LAN party, a nie naszym. I nie ma nic w tym złego, ze lubisz co innego niż transmisję z meczów...  a czy jest ownage ze strony MYM... cóż, taki sport.
Edytowano dnia: 19.03.2009 , 15:43
flag TEPR gold | punkty: 59 plus Ilość Komentarzy:26 | 19.03.2009 - 17:35
#31
TEPR
No i wychodzi roznica panie Krg0. ESL robi papke dla tych mnie wydolnych umyslowo, co to moze z godzine skupia sie na czyms ( a i to nie wiadomo ) a Heyah robi LAN party i tłoczy panflety pod swoja publike. Takie cele. 
flag Krg0 | punkty: 11 plus Ilość Komentarzy:3 | 19.03.2009 - 18:08
#32
Krg0
Nie TEPR, robimy ligę, która wg nas aby ruszyć e-sport do przodu musi być strawna dla tzw. "casuali" i ludzi, którzy mają głeboko w ciemnościach odwiedziny imprezy eventowej, ale wolą obejrzeć dobry program w telewizji i mieć godzinę rozrywki nie ruszając tyłka z fotela. Takie są realia i różnica pomiędzy tym co jest niszowe a mainstreamowe - podkreślam, wg nas.

Dla mnie to oznacza zdecydowane odejście od LAN party i pchanie się w zupełnie innym kierunku. Nasze statystyki do tej pory potwierdzają słuszność tego wyboru. Oczywiście każdy ma swoje cele i spełnia je w inny sposób, a sposobem na to co chce osiągnąć ESL nie jest robienie LAN party.

@ Vib, wysmażyłeś artykuł w moją stronę, więc podsumuję krótko w drugą. Jako nieco starszy gościu, który widział b. wiele LAN party zarówno w Polsce, jak i za granicą. Dla mnie na wszystkich wieje nudą (włączając HLC) i starszy gościu nie ma co tam robić, ani czego oglądać. Jedynymi osobami nieco starszymi - a raczej takimi, którzy kiedyś grali ale już nie maja na to czasu - są ojcowie przyprowadzający na nie swoje dzieci. Ale i to w ilości minimalnej. Po prostu nie ma dla nas zajęcia na takich imprezach. Być może Wy dążycie w takim kierunku, ale my nie. Odpowiedź na pytanie co jest lepsze zostawiam statystykom, bo to jedyna obiektywna miara.

@TEPR, nie twierdzę, że finał w Warszawie był mistrzostwem świata, ale proponuję nie być krótkowzrocznym i spojrzeć chociażby na Poznań, który cytuję "podzielił polski e-sport na erę przed IFNG Poznań i po IFNG Poznań". Całość sezonu ESL Pro Series proponuję rozstrzygać przez jego faktyczną całość, a nie sam finał - który de facto mając parę niedociągnięć, był całkiem udanym przedsięwzięciem. A co najważniejsze podobał się ludziom, którzy oglądali taki spektakl po raz pierwszy w życiu, co jest wyraźnym sygnałem czego oczekują popularni "casual".
flag reaktiv gold | punkty: 2208 plus Ilość Komentarzy:1271 | 19.03.2009 - 19:15
#33
reaktiv
Jak sie komus podobalo IFNG w Poznaniu to rofl. Jedynie scena byla fajnie zrobiona i z jakims pomyslem, tak to jak tam siedzialem to tylko by zobaczyc mecz CODa, ktory i tak byl tak lipnie przeprowadzony ze chcialo sie wyjsc. I te <cenzura> walace w siedzenia, rurki i wszystko inne co metalowe na kazde zawolanie prowadzacego,  jak malpa w cyrku czekajaca na banana . Nie dosc ze uszy rozwalala muzyka to do tego ten halas. Statystyki, jakie statystyki? Co streama w porownaniu z liczba odwiedzajacych lan? Chyba jakis zart. Na lanie jest stream, hltv w przypadku CSa i osoby na lanie, jesli sam stream EPS moze to przebic to chyba dopiero jak sie go da na kanal TVNu w przerwie reklamowej.
flag TEPR gold | punkty: 59 plus Ilość Komentarzy:26 | 19.03.2009 - 19:34
#34
TEPR
No to opisalem "casuala" ESL'owego - streamowego. Oczywiscie droga wyboru kierunku działania to sprawa każdej organizacji. Nie wspominając ile sie oszczędza na takim "casual" streamie.
Edytowano dnia: 19.03.2009 , 19:38
flag n3x- | punkty: 3 plus Ilość Komentarzy:1 | 20.03.2009 - 02:57
#35
n3x-
Ja nie rozumiem calego tego konfliktu i prob naklonienia kogos do swoich racji, czemu rozwija sie ten konflikt? Moim zdaniem wlasnie takie zgrzyty tylko oslabiaja caly esport, dlaczego nie mozemy byc szczesliwi ze istnieje kilka idei, kilka pomyslow na rozwoj tego, czego tak bardzo chcemy, aby bylo w koncu rozpoznawane przez wszystkich, im wiecej eventow tym wiecej naglosnienia, im wiecej naglosnienia tym szersze grono osob nie majace nic wspolnego z esportem moze dowiedziec sie czegos na ten temat, a chyba o to tez chodzi, aby esport byl w koncu traktowany nie jako za przeproszeniem "napierdzielanie w gierki" tylko jako prawdziwy sport. Sam bym byl bardzo zadowolony, mogac ogladac godzinna relacje z meczu w tv, nie zaleznie czy telewizji, czy telewizji internetowej. Jesli chodzi o imprezy masowe, to moge szczerze powiedziec ze specialnie na PGA 08 lecialem z angli, choc impreza nie specialnie mi sie podobala, nie zaluje tego. Imprezy lanowe maja to do siebie, ze mozemy spotkac sie tam z ludzmi, ktorych znamy tylko z internetu, pojsc i sie z nimi napic zimnego piwka,jednym slowem pobawic sie, zas idea Krogotha jest nastawiona na szeroki odbior, zobaczenie czegos z domu bez potrzeby przemiarzania czasem setek kilometrow.
Sorry ale nie moge latac do polski na kazdy event a to ze moge widziec to w necie bardzo mnie cieszy, nie zaleznie czy material z eventu ukaze sie kilka tygodni po jego zakonczeniu czasem i tak jest milo na to popatrzec. Zamiast sie cieszyc z tego, ze cos sie kreci i rozwija w 2 roznych kierunkach naskakujecie na siebie i probujecie przekonac kogos do swojego zdania i punktu widzenia, a wiadomo ze punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.
Peace
flag Onion | punkty: 111 plus Ilość Komentarzy:217 | 20.03.2009 - 10:19
#36
Onion
EPS/IFNG, PGA, HLC to tak naprawdę projekty, które powinny się świetnie uzupełniać. Nie mówię już nawet o tym, że z tych trzech projektów można złożyć projekt idealny, który trafiał by zarówno w gusta takich reaktivów, jak i osób, które nie mają czasu/chęci/kasy żeby jechać na LAN Party.

Pod względem targów PGA jest niedoścignione - choć do Games Convention lub E3 wciąż im daleko. Nadal za mało tam prawdziwych nowości, wspaniałych stoisk i mnówstwa wystawców. W 2008 było ich pewnie kolo 10. To zdecydowanie za mało. Nie mniej wierzę, że chociażby zmiana terminu na październiowy pozwoli na pokazanie gier, które jeszcze nie są w sprzedaży. A nowa odsłona Allegry być może pozwoli esportowcom znaleźć coś dla siebie.

EPS/INFG - rewelacyjne show w stylu sportowego studia. Brakuje nam w Polsce takich imprez oj brakuje. Arena z poznania była idealna, choć samo jej wykorzystanie mogło pozostawiać sporo do życzenia. Nie mniej mecze finalowe HLC na takiej arenie bylyby duzo bardziej widowiskowe niz te ze sceny w BlueCity, gdzie stało kilkadziesiąt krzesełek jak na wieczorku poetyckimsmile Popracujcie jeszcze nad streamingiem (choć akurat u mnie chodził w miarę dobrze) i realizacją, a będziecie mieć moje pełne uznanie.

HLC - jeśli chodzi o LANowe emocje esportowe to rewelacja. Duża powierzchnia, dużo komputerów i masa atrakcji dla odwiedzających. Jedyne czego mi brakuje w tym wszystkim to takiego szoł jakie ma EPS/IFNG i porządnego przekazu streamingowego. HLTV to nie wszystko - ja osobiscie z tego nie korzystam, a HSTV niestety mnie nie zadowala.

Zamiast więc tworzyć poematy jak to inni dali ciała, bo zrobili to inaczej niż my sugeruję konstruktywnie popdpowiedzieć co jest do poprawienia i cieszyć się, że ktoś robi coś inaczej. Każdy ma inny gust i każdemu podoba się coś innego. Chociaż akurat opcja z KODE5 nie wiem czy się komuś podoba - nie mniej rozumiem sytuację.

flag echoES gold | punkty: 8446 plus Ilość Komentarzy:3318 | 20.03.2009 - 11:59
#37
echoES
#33 nie zgadzam sie - IFNG w poznaniu bylo swietne (mowa oczywiscie o glownej czesci imprezy a nie temu co bylo w ciagu dnia) i watpie zeby ktorakolwiek impreza powtorzyla to w najblizszym czasie - realizacja na najwyzszym poziomie praktycznie bez zgrzytow, swietni prowadzacy, emocje, wszytsko pieknie wygladalo - nie bylo nawet pol kabelka na wierzchu - mozna sie jedynie przyczepic do braku mozliwosci powrotu na impreze, no ale to juz taki charakter miejsca - da sie przezyc.
W Warszawie doznalem zupelnie czegos innego - cala konstrukcja na pierwszy rzut oka wygladala jakby miala sie zaraz rozleciec, 16:30 (niby mialy sie rozpoczac mecze) a organizatorzy jeszcze cos poprawiaja, jeszcze cos robia, sprzataja itd. Jak juz sie zaczelo - telebimy nie dzialaly przez dluzszy czas, jak juz zaczely dzialac to byly oswieltone dosc mocno i malo bylo na nich widac, pomijam mozliwosc podgladania, sam komentarz - niby te same osoby co w Poznaniu, a daly **** po calosci (podpowiadaly)...
Słowem - niebo a ziemia
Co do streamingu, nie wiem jak wygladal ten z Warszawskiego turnieju, bo bylem na miejscu, ale ostatnio naogladalem sie relacji z IEM w hannoverze... tam tez widzialem sama organizacje sceny, realizacje i takie tam... mysle ze to moglby byc wzor.
Edytowano dnia: 20.03.2009 , 12:02
flag freefrag_pl | punkty: 361 plus Ilość Komentarzy:153 | 20.03.2009 - 12:48
#38
freefrag_pl
A wiesz czemu IFNG w Poznaniu było takie pro elo z punktu przygotowania? Bo robiła to profesjonalna firma całkowicie nie związana z e-sportem - Sound of Music. Tak samo główny prowadzący też nie był związany z e-sportem, bo był po prostu animatorem do wynajęcie :P :)  A w wawie wątpie, aby to był ich projekt :P Za dużo niedociągnięć....

A ta drabina na widoku to już wogóle było przepiękne smile Na każdym filmiku, który oglądałem jest drabina XD

Ja rozumiem, jest wiele różnych koncepcji, każdy ma swoją wizję, vib chce tryliona komputerów, hale blue city i nawalania przez 2 dni, ESL woli, małe lany kameralne, kto inny ma jeszcze inne pomysły.....ale KODE5 mnie załamało....

Ja rozumiem, brak pomocy od sponsora globalnego, ja rozumiem brak chęci, ja rozumiem pójście na łatwiznę....nawet czytałem ostatnio art Fomfnego na temat kryzysu i esportu, przy którym zgadzam się w 90%....

Ale żeby nie móc wynająć zwykłej sali sportowej jakiegoś zwykłego gimnazjum, wsadzić tam 30 komputerów, 35 kabli sieciowych 2ch switchy no to to jest przesada... No kuźde takie coś bez super sponsorów jest robione teraz na co drugim lanie ogłaszanym na boardzie..... Tak na prawdę co to za problem zrobić takiego lana? Tydzień papierkowych spraw i mamy KRAJOWY FINAŁ, bez szału ale na lanie gdzie wszyscy mają równe szanse...

To tyle :P mam nadzieje, że coś wniosem do tematu ;D
Edytowano dnia: 20.03.2009 , 12:53
flag Venomen gold | punkty: 283 plus Ilość Komentarzy:153 | 20.03.2009 - 13:27
#39
Venomen
Dla wszystkich ktorzy nie byli w WaWie:
Podsumowanie I finału EPS: http://www.gameback.net/pl/news/741
flag Max0_1 | punkty: 253 plus Ilość Komentarzy:220 | 20.03.2009 - 15:20
#40
Max0_1
#35 i #36 bardzo dobra wypowiedź  
Zgadzam się z każdym zdaniem smile Precz z krótkowzrocznym podejściem do e-sportu!
Strony: 1 2 z 2 »
Aby dodać komentarz zaloguj się !
bottom
belka
top
» flag Neo (1560 głosów)
17.07.2008
» flag LUq (857 głosów)
17.07.2008
» flag hayabusa (703 głosów)
17.07.2008
» flag neqs (371 głosów)
16.04.2007
» flag echoES (364 głosów)
03.04.2007
» flag vib (347 głosów)
17.07.2008
» flag TaZ (258 głosów)
17.07.2008
» flag reconiasty (164 głosów)
21.01.2009
» flag martwa (151 głosów)
17.07.2008
» flag metaz (137 głosów)
11.10.2008
top
top
legia72
Warszawa
27.05.2012, 17:33
unfake
Tomaszów Mazowiecki
27.05.2012, 11:27
GAMER0VSky
Rzeczyca Wielka
27.05.2012, 09:17
venom537
Grudziądz
27.05.2012, 01:31
STILLNOSUPERSTAR
Międzyrzec Podlaski
26.05.2012, 20:31
mag1czny
Brodnica
26.05.2012, 18:26
top
top
» flag wreck (15419 pkt)
Użytkownik
» flag halsonph (15172 pkt)
Użytkownik
» flag KREJWEN (15090 pkt)
Użytkownik
» flag procentSTO (14105 pkt)
Użytkownik
» flag rysion1 (13964 pkt)
Użytkownik
» flag vib (13229 pkt)
Owner
» flag nIF (11537 pkt)
Użytkownik
» flag reconiasty (10776 pkt)
Użytkownik
» flag kaboom (9422 pkt)
Administrator
» flag mIF (8496 pkt)
Użytkownik
top
top
dennY | 16, 23:09
» KONKURS
neYus | 09, 13:55
snejq | 07, 11:40
Stiverr | 06, 20:09
MeMenTo | 05, 13:35
tykens26 | 02, 08:27
top
top
NoTag|pmC | 11.05, 23:55
HQvEq | 22.04, 15:57
XsandeR | 28.03, 15:18
xar | 21.03, 20:54
Czarny. | 20.02, 18:39
» Find-Masters (1)
ltblue | 03.02, 09:06
» Dawaj mnie do k (17)
Darky | 28.01, 17:47
kojote | 15.01, 16:51
hopez | 31.12, 11:57
top
cybersport
Cybersport.pl on Facebook