Po dwóch tygodniach przyszła pora na kolejny patch League of Legends. W tej aktualizacji twórcy poświęcili uwagę niemal wyłącznie czempionom – do zmian w balansie umiejętności oraz statystyk doszło u osiemnastu bohaterów. Choć liczba zmodyfikowanych postaci jest mniejsza niż w poprzednim patchu, jeszcze mniej zainteresowania otrzymały przedmioty i runy. Ale przejdźmy do konkretów.

Bohaterowie

Spośród wspomnianej osiemnastki czempionów największe zmiany można dostrzec u LeBlanc. Twórcy Ligi Legend uznali, że zmiany wprowadzone na sezon 2017 "nie przyniosły oczekiwanych rezultatów". Z tą myślą postanowili przywrócić dawny gameplay Oszustki z Summoner's Rift, modyfikujący głównie umiejętność pasywną i ostateczną. Podobnie jak w sezonie 2016 i wcześniejszych umiejętność pasywna to utworzenie kopii po utracie 60% życia, zaś użycie Naśladowcy (R) zduplikuje ostatnio wykorzystaną umiejętność. Razem z tymi zmianami wzmocniono również Zniekształcenie (W) oraz Eteryczne Łańcuchy (E).

Podobna zmiana dotknęła Ahri, jednak w jej przypadku nie wydaje się ona tak wyraźna. Lisica musi pogodzić się z utratą prędkości ruchu po użyciu Zwodniczej Kuli (Q), lecz przywrócono jej zdolność do samouleczenia się po dziewiątym użyciu podstawowej umiejętności.

Po modyfikacjach przejdźmy do osłabień. "Nerf hammerem" oberwało dziesięcioro czempionów, między innymi Xayah, Braum oraz Ryze (legenda głosi, że kiedyś przestaniemy go widywać w zapowiedziach patchów). Najbardziej dotkliwe modyfikacje pojawiły się jednak u Kai'Sy i Irelii. Zdrowie najnowszej bohaterki w grze będzie od teraz regenerować się znacznie wolniej, a Icathiański Deszcz (Q) skalować się będzie w mniejszym stopniu z AD. Irelia natomiast choć będzie silniejsza na linii, jej Ostrze Obrończyni (R) zostało mocno osłabione.

Aby nie zasypywać Was wyłącznie negatywnymi informacjami, kilku czempionów również doczekało się wzmocnień. Wśród nich są między innymi Nautilus, Graves oraz Vi. Tytan Głębin będzie mocniejszy w early za sprawą wzmocnienia jego obrażeń od ataku, zwiększenia many oraz skrócenia czasu odnowienia Zakotwiczenia (Q) na pierwszych poziomach. Graves natomiast będzie zdobywał więcej zdrowia co poziom, a jego Obrażenia Przypadkowe (R) będą możliwe do ponownego użycia nawet o 20 sekund wcześniej na 3. poziomie ich rozwoju. Największe buffy otrzymała jednak Vi, której nie tylko wzmocniono przyrost pancerza co poziom oraz regenerację zdrowia, ale również zmniejszono czas odnowienia Tarczy Przeciwuderzeniowej i Niszczyciela Skarbca (Q), jak również zmniejszono koszt many przy użyciu Nadużycia Siły (E).

Więcej o zmianach w czempionach w patchu 8.8 znajdziecie pod tym adresem.

Przedmioty, runy i inne zmiany

Innych wartych uwagi modyfikacji w balansie gry było tak mało, że postanowiłem poświęcić im wspólną sekcję. W aktualizacji zmieniono dokładnie jeden przedmiot – Kostur Archanioła. Twórcy gry postanowili uszczuplić premię gwarantowaną przez niego do mocy umiejętności z trzech do jednego procenta. Zmiana ta nie dotyczy Uścisku Serafina powstałego po skompletowaniu 750 punktów many gwarantowanej dzięki Łzie Bogini.

Podobnie jak w przypadku przedmiotów, zmiany doczekała się zaledwie jedna runa. Znajdujące się w ścieżce Precyzji Zabójcze Tempo gwarantować będzie jeszcze więcej prędkości ataku przy ataku wrogich czempionów. Oprócz tego postanowiono usunąć z gry Badawczą Soczewkę i udostępnić Soczewkę Wyroczni już od samego startu rozgrywki.

Więcej informacji na temat zmian, jakie przyniósł patch 8.8 do świata League of Legends znajdziecie w tym miejscu.