Już jakiś czas temu Riot Games zapowiadało ogromne zmiany AD Carry w patchu 8.11. Ten właśnie trafił na serwery – jak wygląda sytuacja marksmanów?

Po pierwsze, wszystkie postacie carry na dolnej alei przeszły sześć zmian. Zostały im odjęte bazowe punkty obrażeń, pancerza oraz zmniejszono regenerację życia. Podniesiono za to przyrost zdrowia oraz obrażeń co poziom, a także podstawową ilość HP. Oznacza to, że ADC będą słabsi we wczesnej fazie gry.

Jeśli chodzi o przedmioty dotyczące tej roli, to także zaszły w nich bardzo duże zmiany. Ostrze Nieskończoności samo nie daje już nam szansy na obrażenia krytyczne, ale podwaja tę, którą już mamy. Nie dostajemy także bonusowych 50% obrażeń przy trafieniu krytycznym. Koszt wspomnianego przedmiotu został zwiększony o 300.

Złodziej Esencji pozwala nam na zregenerowanie 1% many za każdy autoatak, a nie tak jak wcześniej 3% za „kryta”. Podobnie jak przy Infinity Edge, zostało usunięte 20% szansy na to trafienie. Nowy przedmiot – Klinga Burzy, da nam 70 AD oraz 30% prędkości ataku. Dodatkowo, jego pasywka zapewnia trafienie krytyczne, które będzie wynosiło 160%, a nie 200% obrażeń. Obrażenia te możemy jednak podnieść dzięki zbudowaniu szansy na „kryta”. Jeśli uzbieramy jej 60%, to nasz atak będzie normalnym trafieniem krytycznym. Dodatkowo, po zadaniu tychże obrażeń dostajemy 10% szybkości ruchu na 1,75 s.

Niewielkie zmiany zaszły w przedmiotach dotyczących penetracji pancerza. Będą się one skalować nie od dodatkowego, a od całkowitego armora przeciwnika. Wzrosła też cena wszystkich przedmiotów, które dawały szybkość ataku oraz szansę na trafienie krytyczne, czyli: Ognista Armata, Kosa Stattika, Huragan Ruunana oraz Widmowy Tancerz. Spadła za to cena itemów dających lifesteal.

Jeśli chodzi o innych bohaterów, wprowadzona została nowa postać, czyli Pyke, o którym więcej możecie przeczytać tutaj. Kha’Zix nie będzie już dostawał niewidzialności po wejściu do krzaków z wyewoluowaną R-ką, ale za to będzie mógł on ją użyć nie dwa, a trzy razy w ciągu 10 sekund. Duże zmiany przeszła także Taliyah, która nie będzie już zadawała obszarowych obrażeń ze swojego Q, ale za to rzucenie jednego kamienia z wyjałowionej ziemi będzie ją kosztowało tylko 1 punkt many. Jej E będzie zadawało mniej obrażeń w początkowej fazie gry, a ściana będzie trwała tylko 5, a nie 6/7/8 sekund.

Niewielkie zmiany przeszły także wieże. Te stojące przy inhibitorze będą szybciej regenerowały swoje życie, ale za to odjęto im całkowitą ilość zdrowia, tak samo jak tym przy Nexusie. HP tychże wież zostało podzielone na trzy części. Będą one mogły zregenerować swoje zdrowie tylko do granicy aktualnej części.

Z pozostałych zmian, Baron zadaje teraz mniej obrażeń, Krab odradza się co 150 sekund, a wizja, którą dostajemy za zabicie go trwa półtorej minuty. Zwiększono doświadczenie za każdego potwora w dżungli. Runa Zwinne Nogi (ang. Fleet Footwork) będzie dawała mniej prędkości ruchu. Leczenie zostało zwiększone na postaciach walczących wręcz, ale zmniejszone na tych dystansowych. Dodano także nowe runy w zakładce dominacja, a usunięto Nadzwyczajny Kapelusz, który dawał redukcję czasu odnowienia na umiejętności specjalnej.