W internecie pojawia się coraz więcej głosów mówiących, że Counter-Strike: Global Offensive umiera, a spora liczba graczy odeszła od tego tytułu. Postanowiliśmy sprawdzić jakie są fakty, wyliczając średnią liczbę osób grających w jednym momencie w CS-a dla wszystkich lat, od których tytuł jest dostępny do kupienia.

Jak na razie roczna średnia graczy wynosi prawie 320 000 osób. Do stycznia pozostały jeszcze prawie trzy miesiące, w związku z czym ta liczba wkrótce na pewno się zmieni, na lepsze lub na gorsze. Według obecnych danych, dla Counter-Strike'a tylko trzy lata były gorsze od 2018 – 2012, 2013 i 2014 – okres, w którym CS:GO dopiero zadomawiał się na esportowym rynku. Już w 2015 średnia osób w grze wyniosła ~320 000, a rok później urosła do prawie 350 000. W 2017 również mogliśmy zaobserwować wzrosty, gdyż wtedy w grze produkcji Valve było średnio około 370 000 ludzi!

Rok Średnia graczy Rekord graczy
2018 317 278 715 850
2017 369 258 814 616
2016 349 814 850 485
2015 319 942 823 694
2014 105 695 367 634
2013 23 420 96 298
2012 11 893 52 261

Gdy porównamy te dane z bieżącym rokiem zobaczymy, że nie jest źle. Co prawda rekord graczy online jest najniższy od 2014, lecz zwykle w grze jest około 320 000 osób. To zaledwie 30 000 mniej niż w 2016 i 50 000 mniej niż w 2017. Jeżeli do grudnia ta liczba wzrośnie, różnice między poszczególnymi latami mogą się pomniejszyć, co może skutkować tym że zmiana rok do roku będzie praktycznie niezauważalna.