Sezon 2018 jest już historią. Nadszedł więc czas na pierwsze zmiany, które mają przygotować przywoływaczy do nadchodzącego wielkimi krokami sezonu dziewiątego. A te tradycyjnie już nie należą do tych skromnych, bowiem Riot Games kolejny raz mocno namieszało w rozgrywce. Poniżej prezentujemy najważniejsze zmiany w patchu 8.23, czyli przedsezonowej aktualizacji League of Legends.

Bohaterowie

Zazwyczaj w patchu przedsezonowym zmiany dotyczące bohaterów były wręcz ogromne... ale nie tym razem. Sporych modyfikacji doczekała się w zasadzie tylko Lissandra, która otrzymała zupełnie nową umiejętność pasywną. Od teraz wrogowie, którzy zginą w pobliżu Lissandry, staną się Zamarzniętymi Niewolnikami, którzy będą poszukiwać żywych wrogów i spowalniać ich przez cztery sekundy. Dodatkowo Lissandra może cieszyć się mniejszymi kosztami many poszczególnych umiejętności oraz zwiększoną prędkością ataku.

Zmian doczekał się także Ezreal, którego zmodyfikowane W, czyli Strumień Esencji, raczej nie powalało. Teraz odmieniona nie tak dawno temu umiejętność Ezreala będzie nieco bardziej zabójcza, bowiem deweloperzy gry zwiększyli zarówno podstawowe obrażenia, jak i skalowanie z mocą umiejętności. Ciekawą modyfikacją jest także usunięcie zmniejszenia obrażeń za każego trafionego wroga Celnej Salwy, czyli superumiejętności Ezreala. Od teraz "erka" Odkrywcy będzie miała zmniejszone obrażenia przeciwko stworom i niepotężnym potworom, bowiem zada ich aż 50% mniej.

Riot Games postanowiło także dopasować Taliyah do nieco innej roli, gdyż w ostatnich tygodniach raczej widywaliśmy ją w roli dżunglera. Deweloperzy gry odebrali jej sporo mocy związanej z zabijaniem potworów i stworów, lecz zmniejszyli czas trwania wyjałowionej ziemi ze 120 do 45 sekund. W najnowszym patchu osłabiony został także Aatrox, którego superumiejętność będzie teraz trwać o dwie sekundy krócej, ale za to będzie zapewniać maksymalne leczenie, jeżeli Studnia Krwi będzie wypełniona w więcej niż 80%.

Przedmioty

Potężnej aktualizacji doczekały się uwielbiane przez postacie, takie jak Kai'Sa, Varus czy Kog'Maw, Ostrze Gniewu Guinsoo. Od teraz przedmiot ten nie będzie już zwiększał obrażeń od ataku/mocy umiejętności, lecz będzie przyznawać przebicie pancerza i odporności na magię. Dodatkowo zwiększono także stałe obrażenia przy trafieniu, usuwając przy tym skalowanie, a także zmniejszono całkowity koszt przedmiotu o 200 sztuk złota.

Interesujące jest także to, że Riot Games postanowiło usunąć karę Łowcy Potworów dotyczącą złota, którą wdrożyło kilka miesięcy temu, aby uniknąć gold funnelingu. Ważne jest jednak to, że od teraz posiadanie Maczety Łowcy, Talizmanu Łowcy oraz nieulepszonego Ostrza Łowcy lub nieulepszonej Szwadźcy nie będzie już zmniejszać ilości złota przyznawanego po zabiciu stworów na liniach, jeśli macie najwyższą w drużynie liczbę zabitych stworów.

Producenci gry mieszają również w kwesti uzyskiwania wizji na mapie. Wraz z patchem 8.23 zmniejszono limit Totemów Kontroli, które można mieć w ekwipunku z trzech do dwóch sztuk. Ponadto skrócono czas trwania totemu w przypadku Strażniczego Totemu na wyższych poziomach – na ostatnim poziomie bohatera totem będzie działać aż o minutę krócej.

Wieże

W przypadku wieży na Summoner's Rift mamy do czynienia z prawdziwą rewolucją. Zewnętrzne wieże od momentu wprowadzenia najnowszej aktualizacji będą miały dodatkowy pancerz i odporność na magię we wczesnej fazie gry, ale będą dawać 160 sztuk złota za rozbicie każdej z płyt opancerzenia, czyli za zadanie wieży każdego tysiąca punktów obrażeń. Jednakże to nie wszystko, bo po rozbiciu płyty opancerzenia przez 20 skeund na wieży utrzymywać będzie się Bastion, który zapewni jej 25 pkt. pancerza i odporności na magię za każdego bohatera w pobliżu, nie licząc pierwszego. Opancerzenie wieży zniknie dopiero w 14. minucie gry.

Zmianom uległy także nagrody za zniszczenie pierwszej wieży, gdyż od teraz otrzymamy tylko 150 sztuk złota, lecz modyfikacja ta została podyktowana dodatkowym złotem z rozbijania płyt opancerzenia. Zdrowie zewnętrznych wież zostało z kolei zwiększone aż o 1200 punktów, bowiem teraz będą miały ich aż pięć tysięcy. Dodatkowo wieże te będą zadawać o wiele więcej obrażeń wraz z upływem czasu, co zresztą dotyczy także wież wewnętrznych, wież inhibitora oraz wież Nexusa.

Stwory

W zapowiadanych nie tak dawno temu zmianach przedsezonowych sporo mówiono na temat łatwiejszego kończenia rozgrywki przez znacząco wygrywającą drużynę. W związku z tym zwiększono skalowanie zdrowia, obrażen od ataku i prędkości ruchu stworów, a stwory oblężnicze będą pojawiać się w grze nieco częściej. Wszystkie skalujące się statystyki wszelkich pojawiających się na mapie stworów osiągną maksymalną wartość w 37. minucie gry. Stwory będą od teraz zadawać 50% obrażeń wieżom oraz 50% obrażeń bohaterom, ale premia do prędkości ruchu zostanie zwiększona nawet do 100 jednostek już w 25. minucie spotkania.

Więcej informacji na temat wszystkich zmian w patchu przedsezonowym znajdziecie pod tym adresem.