Zbliżający się grudzień to dla wielu podmiotów czas podsumowań i refleksji nad tym, co przyniósł rok 2018. Nie inaczej jest również w przypadku Blizzarda, który czas ten wykorzystał na pochylenie się nad swoją karcianką. Przez niemal 12 miesięcy Hearthstone wykręcił całkiem imponujące liczby, ale jak zapowiadają sami twórcy, w nowym roku tytuł ten czekają naprawdę daleko idące zmiany.

Według Amerykanów, przez cały Rok Kruka we wszystkich organizowanych przez nich turniejach wzięło udział w sumie ponad 200 000 graczy, a pula nagród wyniosła niemal 3 000 000 dolarów. Owszem, są to wyniki zasługujące na pochwałę, jednak nie można zapominać, że do "Niebieskich" docierało jednocześnie sporo opinii na temat obecnego systemu kompetytywnego w ich grze, nierzadko niezbyt przychylnych. Deweloperzy nie pozostali jednak głusi na te głosy i zarysowali plan gruntownej przebudowy całego esportowego świata Hearthstone'a.

Zacznijmy od tego, że zaplanowany na wiosnę turniej HCT World Championship będzie ostatnim w obecnym formacie Hearthstone Championship Tour, a najlepsi gracze na koniec podzielą się okrągłą sumą miliona dolarów. Następnie do tawerny zawita nowy, trójstopniowy system rywalizacji, który prezentuje się następująco:

Turnieje kwalifikacyjne
  • kilkaset turniejów kwalifikacyjnych na przestrzeni całego roku
  • w większości online
  • udział wziąć mogą zawodnicy z całego świata
  • zwycięzca jednego z nich będzie mógł zagrać w turnieju wyższego szczebla
Globalne turnieje na żywo
  • 3 turnieje globalne w roku 2019 dla zakwalifikowanych zawodników
  • rozgrywane przed publicznością
  • w każdym z nich nagrody opiewać będą na 250 000 dolarów
  • najlepsi otrzymają przepustkę do rozgrywek najwyższego szczebla
Rozgrywki najwyższego szczebla
  • sezonowe turnieje z podziałem na dywizje regionalne
  • rozgrywane online w systemie kołowym
  • rozpoczną sie wkrótce po zakończeniu Hearthstone Championship Tour
  • uczestnicy liczyć mogą na premie zależne od wyników oraz automatyczne zaproszenie na wszystkie globalne turnieje na żywo

Oprócz tego przestanie obowiązywać dotychczasowa formuła podboju. Blizzard Entertainment zapewnia jednak, że wszystkie te zmiany nie wpłyną na zgromadzone dotąd przez graczy Punkty Rywalizacji. Dodatkowo mogą oni liczyć na nagrody o wartości nie mniejszej niż pierwotnie zadeklarowana. Punkty nie wygasną aż do 31 marca 2019 i do tej daty będzie możliwe dalsze ich zdobywanie.

Twórcy HS-a planowane zmiany argumentują faktem, że wiele osób uważa obecną formułę rozgrywek za zbyt skomplikowaną dla nowych graczy oraz mocno kłopotliwą dla zawodowców. W związku z tym chcą oni uczynić środowisko esportowe bardziej przejrzystym i przystępnym, a do tego częściej słuchać i brać pod uwagę opinie użytkowników. Na papierze 4 000 000 dolarów w puli na rok 2019 oraz zmiany systemowe prezentują się obiecująco, ale póki co jest jeszcze za wcześniej by ocenić, czy ten nowy układ się sprawdzi. Biorąc jednak pod uwagę niedawną premierę Aritfacta od Valve można przypuszczać, że Blizzard nie wycofa się ze swoich obietnic.

Z pełną listą zmian możecie zapoznać się w tym miejscu.