Mistrzostwa Świata za nami, co oznacza, że kolejny sezon zbliża się wielkimi krokami. Dzisiejszej nocy wszedł ostatni patch w 2018 roku, oznaczony numerem 8.24, w którym wprowadzono nową postać, dokonano pomniejszych zmian w innych bohaterach, zaimplementowano nowy system rankingowy oraz osłabiono runę Mrocznego Żniwiarza.

Bohaterowie

Jedną z najważniejszych informacji dotyczących najnowszej łatki będzie z pewnością wprowadzenie na serwery nowej postaci – Neeko. Więcej na temat Ciekawskiego Kameleona przeczytacie w tym miejscu.

Sporych zmian doczekał się bohater należący do grupy tych, którzy nieśmiało pokazywani byli podczas ostatnich turniejów profesjonalnych. Mowa o Galio, który od czasu swojego reworka uważany był za postać używaną głównie podczas gier drużynowych. Teraz dzięki usunięciu wzmocnień dla sojuszników z umiejętności ostatecznej oraz dodaniu obrażeń na Q – Wichrach wojny ma stać się on wojownikiem bardziej przystępnym w kolejce rankingowej.

Na patchu 8.24 zyskuje też Illaoi, której czasy odnowienia zostały zmniejszone. Poprawiono także funkcjonowanie umiejętności Heimerdingera, którego Rój Rakiet Hextech po ulepszeniu będzie zadawać więcej obrażeń. Gracze środkowej alei nie będą zadowoleni, gdyż LeBlanc oraz Irelia otrzymały osłabienia w postaci zmiany czasu odnowienia umiejętności znajdujących się standardowo pod W – odpowiednio Zniekształcenia i Buntowniczego Tańca. Doczekaliśmy się także zmian Viktora, które mają zmniejszyć jego siłę na górnej alei.

Przedmioty

Taniec Śmierci, jeden z przedmiotów ofensywnych, nie jest jednym z najmocniejszych w grze, jednak kilka postaci może zrobić z niego dobry użytek. Postanowiono zmienić leczenie z piętnastu procent obrażeń fizycznych do takiej samej ilości wszystkich zadanych obrażeń, co ma nieco zwiększyć użyteczność itemu.

Jednym z celów mapy jest zdobycie Oka Herolda, dzięki któremu możemy przyzwać sojusznika, który pomoże nam zniszczyć wieże. Choć nie każdy decyduje się na podjęcie walki z broniącym go Heroldem Riftu, to postanowiono się przyjrzeć temu wzmocnieniu. Od teraz Oko Herolda będzie odnawiać się przez trzy sekundy podczas walki z jednostkami, które nie są stworami. Ma to zapobiec problemowi automatycznego używania klawisza totemu, który służy także do przywołania Herolda.

Runy

Czas na coś na co czekali wszyscy – osłabienia Mrocznych Żniw. Tuż po wydaniu nowej wersji tej runy wielu uznało ją za zbyt mocną i nikt nie będzie zaskoczony, że po raz kolejny zdecydowano się na jej osłabienie. Głównie przyjrzano się podstawowym obrażeniom, które będą sporo mniejsze niż do tej pory. Dodatkowo, aktywacja runy nie będzie odbywać się już dzięki innym efektom takim jak Poparzenie.

System rankingowy

W końcu doczekaliśmy się zmian w systemie rankingowym! Nie rozpoczęliśmy jeszcze sezonu 2019, jednak już powoli wprowadzane są zapowiadane rewolucje. Przede wszystkim przyjrzano się meczom rozstawiającym, dzięki czemu od teraz po pierwszym rozegranym spotkaniu poznamy dywizję, jaka jest dla nas przewidywana. Będziemy w nich zdobywać punkty, bez możliwości straty, dlatego już na samym początku sezonu będziemy znać naszą minimalną rangę.

Jak zapowiadano, w systemie pojawiły się także dwie nowe rangi – Żelazo oraz Arcymistrz. Pierwsza z nich znajdzie się poniżej Brązu, natomiast druga – pomiędzy Mistrzem a Pretendentem. Dodatkowo, piąta dywizja przestaje istnieć, dzięki czemu wszyscy będący w niej obecnie awansują wyżej.

Stworzono także pancerz rankingowy, który będzie ikoną pokazywaną w poczekalni, na ekranie ładowania czy na liście znajomych. Będzie się on ulepszał w ramach osiąganych wyników w kolejce rankingowej, a także dzięki awansom do wyższych rang. Więcej na ten temat znajdziecie w tym filmie.

Po więcej zmian w patchu 8.24 zapraszamy was do opisu patcha, znajdującego się w tym miejscu.