fot. materiały prasowe

Razer HyperSense tworzy nowy poziom wykorzystywania zmysłu dotyku w grach

Firma Razer, wiodąca marka lifestylowa dla graczy, ogłosiła Razer HyperSense – ekosystem urządzeń wyposażonych w technologię haptyczną, zaprojektowanych tak, aby dostarczać wysokiej jakości doświadczenia, odmieniające wrażenia i imersję płynące z rozgrywki.

Współzałożyciel i CEO Razera, Min-Liang Tan powiedział: „Jesteśmy w końcu w stanie poczuć to, co widzimy i słyszymy na całej arenie gry, wyczuwając każde drganie broni wroga czy doświadczając pełnego basu pomruku potwora. Podobnie jak w przypadku Razer Chroma, gdzie zademonstrowaliśmy możliwości systemu oświetleniowego w sprzęcie do gier, HyperSense synchronizuje urządzenia gamingowe wyposażone w wysokiej jakości motorki haptyczne, aby pogłębić zanurzenie w świecie gry.

Jak działa Razer HyperSense

Razer HyperSense wykorzystuje każde urządzenie z tradycyjnego zestawu urządzeń peryferyjnych PC, aby zapewnić potężne dotykowe wrażenia w 360 stopniach i głęboką immersję, które pozwalają graczom poczuć eksplozje po ich prawej stronie, zbliżających się od tyłu wrogów lub nadchodzący z przodu atak. HyperSense używa technologii opracowanych przez Lofelt, SUBPAC oraz inne firmy.

Bez konieczności wstępnej, skomplikowanej konfiguracji, Razer HyperSense sprawia, że urządzenia zaczynają dostarczać wierne informacje zwrotne oparte na dźwięku pozycyjnym lub specyficznych wskazówkach dźwiękowych takich jak uderzenie młota, wystrzały z wyrzutni rakiet czy podmuch wiatru płynący z lewej do prawej. Połączenie dźwięków środowiskowych z bardziej bezpośrednimi dźwiękami generowanymi wokół postaci w grze zapewnia pełne 360-stopniowe zanurzenie w rozgrywce.

Tak samo jak Razer Chroma, HyperSense jest w stanie uzyskać wyraźniejsze i bardziej wciągające doświadczenia dzięki integracji z wieloma grami.  Pozwala to na połącznie określonych wydarzeń czy mechaniki w grze z precyzyjnymi reakcjami haptycznymi, zdolnymi do odtwarzania szerszej gamy wibracji niż konwencjonalne urządzenia haptyczne do codziennego użytku.

Razer obecnie pracuje z deweloperami, aby jeszcze mocnej zintegrować gry z tą technologią. Zainteresowane studia i twórcy mogą kontaktować się pisząc na adres: hypersensedeveloper@razer.com

„Razer HyperSense ma ogromy potencjał, jeśli chodzi o pogłębianie doświadczeń płynących z gier” – powiedział Tim Willits, Studio Director w id Software. „Ostatnio sprawdziłem słuchawki Razer Nari Ultimate i dzięki dodatkowej warstwie wrażeń zwrotnych opartych o technologię haptyczną, silniej wczułem się w otoczenie i byłem go bardziej świadomy. Nie mogę doczekać się, aż będę mógł wypróbować cały ekosystem urządzeń współpracujących z technologią haptyczną i działających razem w celu ożywienia światów w grach wideo”.

Razer HyperSense, wraz z dźwiękiem pozycyjnym THX Spatial Audio, można sprawdzić podczas CES 2019. Zestaw będzie się składać z Nari Ultimate, pierwszego bezprzewodowego zestawu słuchawkowego Razera wyposażonego w HyperSense, myszki i podpórki pod nadgarstek firmy Lofelt oraz fotela SUBPAC, które również korzystają z technologii haptycznej.

Źródło: informacja prasowa

Tagi: ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Cloud9 traci swój skład w przededniu startu Pro Ligi!

Już dziś startuje kolejny sezon Pro League w Rainbow Six: Siege. Okazuje się jednak, że w najwyższej klasie rozgrywkowej niespodziewanie nie zobaczymy...