#StopToxicity to nowa akcja skierowana w stronę esportowej społeczności, której inicjatorem zostało North. Organizacja z siedzibą w Danii postanowiła podjąć walkę z toksycznymi komentarzami i zachowaniami, które, co by nie mówić, są niestety nieodłącznym elementem towarzyszącym zbiorowości fanów sportu elektronicznego.

Do wyjścia z taką inicjatywą włodarzy formacji ze Skandynawii skłonił przede wszystkim wylew hejtu w stronę drużyny po nieudanym występie podczas europejskiego Minora. Ekipa Valdemara "valde" Bjørna zajęła trzecie miejsce podczas imprezy, które choć wprawdzie nie zabiera jeszcze szansy zespołowi z Danii na udział w Majorze, to jednak zostało odebrane przez kibiców jako absolutna porażka. Wśród wpisów internatów na portalach społecznościowych znalazły się nawet życzenia śmierci czy poważnych chorób dla zawodników. Reakcja organizacji była jednak natychmiastowa. Opublikowany został bowiem wpis, w którym włodarze drużyny nawoływali do zaprzestania siania nienawiści.

Do próśb o wstrzymania agresji włączyły się zresztą także inne organizacje oraz sami gracze, którzy na swoich przykładach pokazali, że sytuacja, która dotknęła North nie jest odosobnionym przypadkiem. W końcu Duńczycy postanowili pójść o krok naprzód i zorganizować akcję do nazwą #StopToxicity. Właśnie z takim napisem umieszczonym na koszulkach gracze duńskiej piątki zagrają podczas Minor Play-in w Katowicach oraz na wszystkich pozostałych zawodach w najbliższych trzech miesiącach.

To oczywiście nie koniec działań podjętych przez organizację. Duńczycy zamierzają w miarę możliwości usuwać wszystkie nienawistne komentarze zamieszczane na ich profilach w mediach społecznościowych przez użytkowników. Wszelkie zachowania uznane za toksyczne będą również zgłaszane do odpowiednich serwisów i platform, a najbardziej agresywni członkowie esportowej społeczności zostaną zbanowani, tracąc przy tym możliwość śledzenia wszelkich treści zamieszczanych przez zespół.

Jak zapewniają sami właściciele North, w najbliższych tygodniach podejmą oni próbę dotarcia ze swoją akcją do organizatorów turniejów, drużyn i innych podmiotów, by uzyskać ich wsparcie w walce z nienawiścią. Skandynawowie liczą oczywiście także na zaangażowanie pozostałej części społeczności poprzez popularyzacje inicjatywy za pomocą wspomnianego wcześniej hashtagu i wszelkich innych działań promujących ideę.