W pionie zarządzającym ESL doszło do znaczącego wzmocnienia. W sektorze tym od teraz pracować będzie bowiem Thomas Schmidt, którego doświadczenia wychodzą daleko poza esport – wszak w przeszłości miał on okazję działać przy organizowanej przez UEFA piłkarskiej Lidze Mistrzów.

Schmidt był bowiem członkiem szwajcarskiej firmy TEAM Marketing AG i z jej ramienia przez szesnaście lat odpowiadał za komercjalizację i dystrybucję produktu, jakim jest Liga Mistrzów UEFA. W październiku ubiegłego roku trafił on jednak do rady niewykonawczej ESL, by tam zajmować się kwestiami strategicznymi. Pół roku później włodarze esportowej centrali postanowili powierzyć mu funkcję Chief Commercial Officer, wraz z którą spada na niego odpowiedzialność za zarządzanie zespołami sprzedażowymi ESL oraz rozszerzanie działalności związanej z obecnymi i przyszłymi partnerami.

Przez ostatnie kilka lat esport cieszył się stale rosnącą popularnością na całym świecie – zauważył Schmidt. – Jednakże komercyjny rozwój esportu nadal jest w powijakach i dopiero zaczyna realizować swój pełny potencjał. ESL to globalna potęga esportu i według mnie także najlepsze miejsce, by kierować tą dyscypliną i prowadzić jej komercyjny rozwój. Cieszę się, że mogę dołączyć do pełnego ambitnych i utalentowanych ludzi zespołu – dodał.

Z przyjemnością witamy w zespole ESL doświadczonego i lubiącego innowacje lidera, jakim jest Thomas – to z kolei słowa Davida Neichela, CEO ESL. – Thomas pomoże nam przyspieszyć nasze ambitne plany, by ESL pod kątem biznesowym rozwijało się na całym świecie, dostarczając naszym klientom wysokiej jakości usług oraz budując wysoce profesjonalny zespół komercyjny. Thomas to także osoba, która podziela naszą kulturę i wartości, a także która idealnie pasuje do naszej drużyny – zakończył.