fot. Epic Games/Fortnite

Fortnite v8.40: Powietrzne zwycięstwo i nowy karabin już dostępne

Dziś jak co tydzień Epic Games wydało kolejną aktualizację swojego sztandarowego tytułu, która ponownie wprowadza wiele ciekawych zmian. W Fortnicie pojawił się między innymi nowy tryb okresowy, w którym dostępna jest walka w powietrzu za pomocą samolotów, a bardziej konserwatywni gracze będą mogli wypróbować nowy karabin piechoty. Fani trybu kreatywnego dostaną nowe urządzenie wybuchowe, natomiast dla koneserów Ratowania Świata twórcy przygotowali nową wielkanocną postać.

Tryb okresowy: Powietrzne zwycięstwo (Battle Royale)

fot. Epic Games/Fortnite

W grze dostępny jest już Tryb okresowy: Powietrzne zwycięstwo. W owym trybie gracze walczą w parach o utrzymanie się w powietrzu. Każdy samolot ma trzy życia, a zawodnicy będą odradzać się póki ostatni ich pojazd latający nie zostanie zniszczony. Aby nie było za łatwo burza wyznacza pułap, który wraz z czasem trwania gry będzie się obniżał i tym samym uniemożliwiał wysokie latanie pod koniec rozgrywki. Dodatkowo twórcy zadbali o całą masę udogodnień, w tym specjalne skrzynki czy zestawy naprawcze.

Karabin piechoty (Battle Royale, tryb kreatywny)

fot. Epic Games/Fortnite

Do gry zawitały również dwa nowe warianty karabinu piechoty – epicki i legendarny. Broń ta zadaje obrażenia bazowe wynoszące 42/44 punktów zdrowia i strzela średnimi nabojami. Można go znaleźć na wiele sposobów – leżącego luzem, w skrzynkach, zrzutach zaopatrzenia czy automatach do sprzedaży przedmiotów.

Urządzenie wybuchowe (tryb kreatywny)

fot. Epic Games/Fortnite

W trybie kreatywnym pojawiło się nowe urządzenie wybuchowe. Po jego naruszeniu, jak wskazuje jego nazwa, eksploduje raniąc pobliskich graczy i niszcząc elementy otoczenia. Na każdej wyspie można postawić maksymalnie 100 obiektów tego rodzaju, a gra pozwala na swobodną zmianę ich ustawień – od liczby obrażeń zadawanych graczom po promień i siłę wybuchu do wytrzymałości. Z pewnością nowy przedmiot urozmaici rozmaite tryby tworzone przez społeczność Fortnite’a.

Ustawienia tabeli wyników (tryb kreatywny)

fot. Epic Games/Fortnite

W grze pojawiła się możliwość samodzielnego dostosowywania tabeli wyników. W menu „Moja wyspa” można ustawić między innymi czas wyświetlania tabeli, ekranu zwycięzcy, różnych typów interfejsu i wielu innych kosmetycznych poprawek.

Pięściarka Królikatorka Luna (Ratowanie Świata)

fot. Epic Games/Fortnite

W sklepie okolicznościowym już wkrótce pojawi się nowa legendarna Żołnierka nazwana Pięściarką Królikatorką Luną. Jej standardowy profit to wejście z Jajem, który generuje 3 jajo-bomby zadające po 54 punktów obrażeń pobliskim wrogom. Z kolei profit Dowódcy to wejście z Jajem +, a w nim ładunki wybuchowe zadają aż 162 pkt. bazowych obrażeń wrogom. Postać będzie dostępna już od 18 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego.

Inne znaczące zmiany

Battle Royale

Tryb okresowy: Powietrzne zwycięstwo

Omówienie
Dynamiczny tryb, w którym gracze wskakują na pokład samolotu i walczą o pozostanie w powietrzu!

Więcej informacji o trybie

  • W fazie startowej Powietrzne Zwycięstwo jest trybem gry w parach.
  • Każdy samolot ma 3 życia, a zlikwidowani gracze będą odradzać się bez końca, dopóki nie stracą ostatniego samolotu.
  • Dotknięcie ziemi likwiduje graczy na miejscu.
  • Jeśli samolot będzie przebywać na ziemi dłużej, niż przez kilka sekund, wybuchnie – pozostawajcie w powietrzu!
  • Przejęcie samolotu należącego do innej drużyny doda go do liczby żyć waszego samolotu (a drużyna, która straciła samolot, straci również jedno życie).
  • Burza wymusza maksymalny pułap, który stopniowo obniża się w miarę trwania meczu. Pamiętajcie, żeby nie latać za wysoko pod koniec rozgrywki!
  • Z nieba będą spadać skrzynie o pięciu klasach rzadkości, co pozwoli graczom na ulepszenie broni osobistej, a także chwilowo wzmocni broń pokładową ich samolotów.
    • Aby otrzymać zawartość skrzyni, wystarczy w nią wlecieć.
  • Gracze otrzymają dodatkową amunicję, jeśli w skrzyni znajdą łup z bronią o takiej samej lub gorszej klasie rzadkości, jaką już posiadają. Złupienie skrzyni z bronią o wyższej klasie rzadkości automatycznie zastąpi niesioną broń niższej jakości.
  • W powietrzu możecie również znaleźć zestawy naprawcze – przywrócą one wytrzymałość uszkodzonych samolotów, oraz zdrowie i osłony graczy.

Tryb okresowy: Starcie na żarcie – na głębokim

  • Omówienie
    • Dwie drużyny po przeciwnych stronach mapy. Wielka bariera pośrodku. Stopniowo podnosi się poziom lawy. Zbudujcie fort, który ochroni maskotkę waszej restauracji. Gdy bariera opadnie, zniszczcie maskotkę przeciwników i zlikwidujcie pozostałych przeciwników, by wygrać mecz!

    Więcej informacji o trybie

    • Przez pierwsze kilka minut przez środek mapy będzie przebiegać nieprzekraczalna bariera. Kilka minut po rozpoczęciu gry spod ziemi zaczyna wypływać lawa.
    • Każda drużyna ma niedokończoną restaurację w pobliżu środka mapy. W jej budynku znajduje się głowa maskotki reprezentującej tę drużynę.
    • Jeśli głowa maskotki ulegnie zniszczeniu, jej drużyna traci możliwość odradzania się po likwidacji.
    • Dopóki bariera stoi, gracze powinni jak najszybciej zbudować umocnienia wokół swojej restauracji.
    • Gdy tylko bariera opadnie, zaatakujcie maskotkę i rozwalcie ją, zanim oni zniszczą waszą!
    • Na początku meczu pojawiają się specjalne, czerwone zrzuty zaopatrzenia. Zawierają one trochę broni, amunicji, przedmiotów jednorazowych oraz kilkaset jednostek metalu.
    • Gracze odradzają się po likwidacji. Zachowują swój ekwipunek, lecz upuszczają część amunicji i zasobów.
    • Zbieranie surowców zapewnia ich o 100% więcej niż normalnie.
    • Zwiększono ilość zasobów na ziemi z 30 do 50 w każdym przypadku.
    • W tym trybie nie ma wybuchowych broni ani przedmiotów.
    • Każdy gracz otrzymuje co sekundę niewielką ilość materiałów budowlanych.
    • Restauracje znajdują się dużo wyżej, co wymaga od graczy zbudowania podejść.
    • Niech wygra najsmaczniejszy!

Bronie i przedmioty

  • Wyrzutnia Jaj
    • Powraca wasza ulubiona jajeczna skórka granatnika!
    • Ta zmiana granatnika jest wyłącznie kosmetyczna.
  • Karabin piechoty
    • Dodano epicki i legendarny wariant karabinu piechoty.
    • Zadaje 42/44 pkt. obrażeń.
    • Można go znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
    • Korzysta ze średnich nabojów.

Rozgrywka

  • Możesz pogłaskać psa… i inne pupile!
  • Ulepszono wzmocnienie PD z karnetu bojowego za grę ze znajomymi!
    • Zamiast otrzymywać niewielkie wzmocnienie PD za każdego znajomego w ekipie, otrzymacie silniejsze wzmocnienie za granie w ekipie z co najmniej jednym znajomym.
    • Wzmocnienie PD zachowa tę samą łączną wartość (120%), lecz będzie łatwiej utrzymać jego pełną sprawność!
    • Innymi słowy, możecie grać z dowolną liczbą znajomych i otrzymacie tyle samo PD, ile wcześniej otrzymywał gracz z ekipą pełną znajomych z karnetami bojowymi.

Rywalizacja w Fortnite

    • Nowy turniej – 20 i 21 kwietnia: otwarty turniej online Fortnite World Cup, tydzień 2 (z pulą nagród w wysokości 1 000 000 USD!)
      • Najlepsi uczestnicy z każdego regionu serwerów zakwalifikują się do finałów Fortnite World Cup w Nowym Jorku. Więcej informacji na temat Fortnite World Cup oraz regulamin turnieju znajdziecie tutaj: https://www.epicgames.com/fortnite/competitive/events/world-cup
      • Tryb gry w parach
      • Udział w tym wydarzeniu mogą wziąć tylko pary, których obaj gracze awansowali już do ligi mistrzowskiej w trybie Areny.
      • Obowiązuje blokada regionalna – w danym tygodniu otwartego turnieju online gracze mogą uczestniczyć w turnieju kwalifikacyjnym tylko w jednym regionie serwerów. Region wybrany przez gracza przy okazji pierwszego meczu turnieju weekendowego zostanie przypisany do tego gracza na resztę weekendu.
      • Format:
        • 20 marca – runda 1: wszyscy uprawnieni gracze.
        • 21 marca – runda 2: 1500 najlepszych drużyn rundy pierwszej.
    • Dodano pola eliminacji Fortnite World Cup do rozdziału nagród w otwartym turnieju online.
    • Dokonano graficznych poprawek panelu lobby w otwartym turnieju online.
    • Dostosowano tryb anonimowy w turniejach, by poprawić jakość gry dla oglądających transmisje, a zarazem zapewnić ochronę streamerom.
      • Gdy gracz zostanie zlikwidowany, jego nazwa będzie podawana w komunikacie o likwidacji.
      • Gdy gracz zlikwiduje przeciwnika, jego nazwa będzie widoczna tylko dla pokonanego gracza.
    • Maksymalne proporcje ekranu nie mogą wynosić więcej niż 16:9.

Tryb kreatywny

Bronie i przedmioty

  • Karabin piechoty
    • Epicki i legendarny wariant karabinu piechoty.
      • Zadaje 42/44 pkt. obrażeń.

Wyspy

  • Portale do wyróżnionych wysp w centrum mają teraz wygląd drzwi prowadzących do tych gier.
  • Uproszczono tekst nad portalami – teraz pokazuje on nazwę twórcy oraz nazwę wyspy.
    • Zbliżenie się do portalu spowoduje pojawienie się opisu danej gry.

Bronie i przedmioty

  • Dodano plecak odrzutowy
    • Legendarna klasa rzadkości.
    • Aby uruchomić plecak odrzutowy, należy nacisnąć przycisk skoku, kiedy postać jest w powietrzu. Zapewnia on dodatkową mobilność.
      • Czas lotu z plecakiem jest ograniczony; potem musi się on naładować ponownie.
        • Plecak odrzutowy ładuje się, gdy nie jest używany.
      • W trakcie lotu gracze nie mogą przejść w tryb celowania.
        • Próba przejścia w tryb celowania na kontrolerze będzie skutkować uruchomieniem plecaka odrzutowego.
    • Znany problem: Ustawienie nieskończonej amunicji nie obejmuje paliwa do plecaka odrzutowego.

Gotowce

  • Do galerii samochodów A dodano łódź podwodną, arktyczną łódź podwodną oraz helikopter.
  • Do galerii rekwizytów świątyni w dżungli dodano 3 różnej wielkości posągi moai.

Urządzenia

  • Nowe urządzenie wybuchowe
    • Jeśli zostanie uszkodzone podczas gry, wybucha, raniąc pobliskich graczy i uszkadzając elementy otoczenia.
    • Obowiązuje ograniczenie do 100 urządzeń wybuchowych na każdej wyspie.
    • Można zmienić następujące ustawienia:
      • Obrażenia graczy – określa ilość obrażeń zadawanych pobliskim graczom (2, 5, 10, 20, 25 ,25, 50, 75, 100, 150, 200, likwidacja)
      • Uszkodzenia budowli – określa ilość uszkodzeń zadawanych pobliskim budowlom (0, 5, 25, 50, 100, 500, 1000)
      • Uszkadzanie niezniszczalnych budowli – włączenie tej opcji umożliwi niszczenie budowli, nawet jeśli wyłączono opcję uszkadzania budowli podczas gry.
      • Wytrzymałość – określa wytrzymałość urządzenia wybuchowego (1, 25, 50, 75, 100, 200, 300, 400, 500, 1000, 2000, 5000)
      • Promień wybuchu – określa zasięg eksplozji w polach (0,25; 0,5; 1; 1,5; 2; 2,5; 3)
      • Siła odrzutu – określa, z jaką siłą eksplozja odrzuci graczy (zerową, niską, średnią, wysoką, bardzo wysoką, superwysoką)
      • Zignoruj drużynę przy obrażeniach – po włączeniu powoduje ignorowanie konkretnej drużyny przy zadawaniu obrażeń (brak, 1-16)
      • Wybuch po zbliżeniu – Po włączeniu powoduje eksplozję, gdy któryś z graczy zbliży się na ustaloną odległość (wył.; 0,5; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9; 10)
      • Zignoruj odległość drużyny – po włączeniu powoduje ignorowanie bliskości konkretnej drużyny (brak, 1-16)
      • Czas do detonacji od chwili rozpoczęcia gry – umożliwia automatyczną detonację po określonym czasie od rozpoczęcia gry (wył., 5 s, 10 s, 15 s, 30 s, 1 min, 2 min, 5 min, 10 min, 30 min lub 1 godz.)
  • Dodano wizualizację zasięgu pojawiania się stworów wokół generatora stworów.
  • Dodano opcję „Pojawiaj się przez ściany” do generatora stworów.
    • Wyłączenie tej opcji uniemożliwi tworzenie stworów po drugiej stronie ściany.
  • Dodano opcję „Preferowane miejsce startu” do generatora stworów. Możliwe ustawienia to „Maks. odległość” i „Losowe”.
    • „Maks. odległość” spowoduje generowanie stworów w maksymalnej dopuszczalnej odległości od generatora.
    • „Losowe” spowoduje generowanie stworów w losowym miejscu w okolicy generatora.
  • W przypadku następujących urządzeń wyłączenie wizualizacji ukryje je natychmiast po rozpoczęciu gry, zamiast czekać na zakończenie odliczania:
    • Bariera
    • Przestrzeń obrażeń
    • Punkt kontrolny gracza
    • Punkt startowy gracza
    • Generator przedmiotów
    • Radio
    • Sekwencer muzyczny

Ratowanie Świata

Misje i systemy

  • Powraca burza beta: Sprawdź swoje granice!
    • Zwiększono liczbę bramek wyścigu z 4 do 6.
    • Nowy filmik wyraźniej określi moment rozpoczęcia wyścigu.
    • Uważajcie na pustaki! Nie dajcie im zniszczyć bramek, bo nie będziecie mogli zdobyć platynowej odznaki za wyścig.
      • Ataki następują po zdobyciu złotego medalu.

Bohaterowie

  • Pięściarka Królikatorka Luna, nowa legendarna Żołnierka!
    • Profit standardowy: Wejście z Jajem
      • Fala Uderzeniowa generuje 3 jajo-bomby. Każda z nich zadaje 54 pkt. bazowych obrażeń pobliskim wrogom.
    • Profit dowódcy: Wejście z Jajem +
      • Fala Uderzeniowa generuje 3 jajo-bomby. Każda z nich zadaje 162 pkt. bazowych obrażeń pobliskim wrogom.
    • Znajdziecie ją w sklepie okolicznościowym od 18 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Dziarski Króliczek Ken, nowy legendarny Ninja!
    • Profit standardowy: Jajobójstwo
      • Burza Kunai wyrzuca 3 jajo-bomby. Każda z nich zadaje 37 pkt. bazowych obrażeń pobliskim wrogom.
    • Profit dowódcy: Jajobójstwo +
      • Burza Kunai wyrzuca 3 jajo-bomby. Każda z nich zadaje 111 pkt. bazowych obrażeń pobliskim wrogom.
    • Znajdziecie go w sklepie okolicznościowym od 18 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Powraca legendarny Żołnierz, Króliczy Najeźdźca Jonesy!
    • Profit standardowy: Pewny Strzał
      • Zwiększa obrażenia krytyczne snajperek o 75%.
    • Profit dowódcy: Pewny Strzał +
      • Zwiększa obrażenia krytyczne snajperek o 225%.
    • Znajdziecie go w sklepie okolicznościowym od 18 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego.

Bronie i przedmioty

  • Wyrzutnia Pisanek
    • Wystrzeliwuje po łuku jajeczne miny wybuchające w kontakcie z wrogami. W danej chwili może być aktywnych do 6 jaj.
    • Dostępna w sklepie tygodniowym od 18 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego, do 25 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego.

Aby zobaczyć pełną listę zmian w aktualizacji zawartości wersji 8.40, kliknij tutaj.

Tagi: , , , , , , , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Po wygranej przyszła porażka – Virtus.pro słabsze od ex-3DMAX

Niestety Virtus.pro nie zdołało wygrać drugiego środowego meczu. Zespół z Polski po dogrywce przegrał bowiem z ex-3DMAX i nadal nie może być pewny awa...