W przedostatnim dwumeczu otwierającego tygodnia ESL Mistrzostw Polski po raz pierwszy na serwerze pojawili się zawodnicy AGO Esports oraz ERROR 404 by Codewise Gaming. Faworyzowane AGO nie zawiodło i na obu mapach udowodniło swoją klasę. Tym samym Jastrzębie są pierwszą drużyną, która w obecnej edycji ESL MP zgarnęła komplet punktów i na ten moment przewodzą w tabeli.

ERROR 404 by Codewise 9 : 16 AGO Esports

(ESL Mistrzostwa Polski – 1. tydzień)
9 4 Vertigo 11 16
5 5

Vertigo nie rozpoczęło się po myśli Jastrzębi, wszak ich atak pod bombsite A nie zakończył się pomyślnie. Co nie udało się AGO na początku spotkania, to stało się faktem w trzeciej odsłonie, gdy Damian "Furlan" Kisłowski i spółka otworzyli worek z punktami. Wystarczyła krótka chwila, by po dwurundowej przewadze ERROR 404 by Codewise nie było już żadnego śladu. Wraz z rozwojem pierwszej połowy, a dokładniej od stanu 5:4 na korzyść AGO, coraz bardziej widoczna była przewaga po stronie tej formacji, która kolejnymi zwycięstwami niszczyła ekonomię drużyny broniącej. Antyterroryści dosyć często byli zmuszeni do korzystania z gorszego ekwipunku, przez co nie byli w stanie utrzymywać kontaktu z rywalami. Przed zmianą stron ERROR 404 tracił do przeciwników siedem oczek.

Druga pistoletówka łudzącą przypominała tę pierwszą. Celem ataku terrorystów ponownie był BS A i zdołali oni podłożyć bombę, lecz nie udało im się jej obronić. AGO bez zająknięcia poradziło sobie w rundach ekonomicznych ERROR 404, dokładając dwie kolejne zdobycze do swojego dorobku. W trzecim starciu Adam "discoStar" Zyśk i kompani wreszcie rozpracowali defensywę Jastrzębi i wkrótce zmusili je do odpuszczenia zakupów. Finaliści tegorocznego World Electronic Sports Games gromadzili fundusze, a jednocześnie pozwolili rywalom na delikatne zmniejszenie strat, cały czas mając wynik pod kontrolą. Gdy AGO wreszcie mogło skorzystać z karabinów, to dokończyło dzieła zniszczenia, triumfując 16:9.

AGO Esports 16 : 12 ERROR 404 by Codewise

(ESL Mistrzostwa Polski – 1. tydzień)
16 8 Overpass 7 12
8 5

Po wygranej rundzie nożowej reprezentanci AGO zdecydowali się zacząć potyczkę po stronie CT, co nie okazało się najlepszym wyborem. W pistoletówce zostali oni bowiem kompletnie zaskoczeni rushem pod dolny bombsite. W rundzie force Jastrzębie były bliskie wyprowadzenia odpowiedzi, gdyż Kacprowi "kap3rowi" Słomie zabrakło tylko jednej eliminacji by rozbroić ładunek wybuchowy. W czwartej odsłonie gracze AGO po raz pierwszy dzierżyli w swoich dłoniach karabiny, a te umożliwiły im zdobycie premierowego punktu. 25. formacja światowego rankingu niedługo wyrównała stan rywalizacji, a następnie na jakiś czas inicjatywę na mapie przejął ERROR 404, raz jeszcze odskakując na trzy rundy. AGO nie zamierzało przegrać pierwszej połowy i zabrało się do wytężonej pracy. W efekcie podopieczni Mikołaja"miNIr0xa" Michałkowa zakończyli pierwszą fazę meczu wynikiem 8:7.

Po zmianie stron obraz gry nie uległ szczególnym zmianom, gdyż obie strony toczyły wyrównane boje i na zmianę wyprowadzały skuteczne ciosy. Stąd w początkowej fazie drugiej połowy rezultat kręcił się wokół remisu, z minimalnym wskazaniem na AGO. Dopiero triumf w 21. rundzie dał AGO szanse na zbudowanie dwupunktowej przewagi, wszak po niej doszło do resetu ekonomii ERROR 404. Uskrzydlone Jastrzębie seryjnie zgarniały kolejne oczka i zgarnęły punkt meczowy. Przed domknięciem batalii na Overpassie Furlan i spółka pozwolili sobie jeszcze na dwa momenty słabości, ale ostatecznie zwyciężyli 16:12

Już za chwilę wystartuje drugi dzisiejszy dwumecz pomiędzy Actiną PACT oraz x-kom teamem. Te oraz pozostałe spotkania wraz z polskim komentarzem oglądać będzie można w ESL.TV Polska. Więcej informacji na temat ESL Mistrzostw Polski Wiosna 2019 przeczytać można za pośrednictwem naszej relacji tekstowej.