Nadeszła kolejna spora aktualizacja sztandarowego tytułu Epic Games. Tym razem do Fortnite'a zawitały zmiany, które objęły głównie tryb kreatywny oraz kampanię Ratowanie Świata. Dla fanów zwykłego battle royale'a przygotowano jednak całkowicie nowy przedmiot, po którego użyciu gracze znajdujący się w pobliżu natychmiast odzyskają punkty zdrowia lub osłony.

Fontanna Obfitości (Battle Royale)

Najbardziej znaczącą zmianą w trybie battle royale jest dodanie Fontanny Obfitości. Nowy przedmiot po trafieniu ochlapuje niewielki obszar. Wszyscy zawodnicy, nieważne czy to sojusznicy czy wrogowie, natychmiast odzyskują 20 punktów zdrowia, a jeśli mają je już pełne, to dostają osłony. Pozwala również na przedłużanie czasu trwania efektu powalenia graczy.

Rekwizytomat (tryb kreatywny)

fot. Epic Games/Fortnite

Od teraz dla wszystkich graczy w trybie kreatywnym dostępny jest Rekwizytomat, który pomaga w kryciu się przed wrogami i innymi zawodnikami. Aby zmienić się w rekwizyt wystarczy wycelować urządzenie w pobliski przedmiot i pociągnąć spust. Po przemianie można łatwo prowokować innych graczy gwizdaniem, a w staniu nieruchomo wspomoże funkcja blokady położenia.

Nowe wyspy (tryb kreatywny)

fot. Epic Games/Fortnite

Inną znaczącą zmianą dla fanów trybu kreatywnego jest dodanie dwóch całkowicie nowych wysp. Od teraz rozgrywka i tworzenie własnych gier możliwe jest również na Wyspie Pustkowia i Wyspie Krateru.

Wytrzymałość burzowej tarczy (Ratowanie Świata)

fot. Epic Games/Fortnite

Nowy tryb wytrzymałościowy już dostępny! Cała misja składa się z trzydziestu fal, a podczas każdej kolejnej wrogowie będą coraz silniejsi. Twórcy gry wprowadzili wiele różnych przeszkód, by przejście wyzwania nie było zbyt łatwe, a ci zawodnicy, którym się to powiedzie zostaną bardzo hojnie wynagrodzeni.

Chromowani Komandosi powracają (Ratowanie Świata)

fot. Epic Games/Fortnite

Do kampanii Ratowania Świata powracają Chromowani Komandosi! Od 20 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego w sklepie okolicznościowym będzie dostępna Chromowana Ramirez z profitami W Opałach oraz W Opałach+, dzięki którym przeładowanie pustego magazynka przywraca 13,5% osłony. W tym samym czasie do gry wejdzie również Metalik Jonesy z profitami zwiększającymi naparzenia o 25 lub 50 procent.

Inne znaczące zmiany

Battle Royale

Rotacja trybów okresowych

  • Starcie snajperów w parach
    • Tylko snajperki. Niech zwycięży najcelniejszy!
  • Trójki
    • Klasyczne Battle Royale w oddziałach trzyosobowych.
  • Na bogato – oddziały
    • Walczcie do samego końca, korzystając z broni legendarnych!

Bronie i przedmioty

  • Fontanna Obfitości
    • Ten przedmiot miotany po trafieniu ochlapuje niewielki obszar. Wszyscy gracze na tym obszarze natychmiast odzyskają 20 pkt. zdrowia lub osłony.
      • Przywraca część zdrowia, a jeśli gracz ma już maksymalny poziom zdrowia, uzupełnia osłonę.
      • Fontanna Obfitości może leczyć sojuszników, wrogów, a także przedłużać czas trwania efektu powalenia graczy.
    • Wariant o rzadkiej klasie rzadkości.
    • Pojawia się w stosach po 2 szt.
    • Maksymalnie w stosie: 6.
    • Można znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
  • Usunięto opóźnienie dobywania strzelby
    • Opóźnienia strzelb mają teraz znaczenie tylko wtedy, gdy gracz nosi kilka strzelb, niezależnie od ich typu.
      • Ta zmiana poprawi komfort gry, usuwając opóźnienie przy zmianie strzelby dla graczy nieposiadających w ekwipunku więcej niż jednej strzelby. Jak zwykle będziemy przyglądać się wpływowi tej zmiany i jeśli zajdzie potrzeba wprowadzimy poprawki.
  • Zmniejszono skuteczność strzelby bojowej na daleki zasięg
    • Zmniejszono obrażenia zadawane ze średniej odległości o 10%
      • 2,44 pola do 4,88 pola
    • Zmniejszono obrażenia zadawane z dużej odległości o 20%
      • 4,88 pola do 9,76 pola
    • Strzelba bojowa ma szczególnie wysoką celność na daleki dystans w porównaniu do innych strzelb. Obrażenia z tych dużych odległości były jednak wyższe niż powinny.
  • Wycofano z gry:
    • Łuk Bum Bum
    • Para pistoletów
    • Dynamit
    • Było dostępnych zbyt wiele broni na pociski wybuchowe. Wycofanie Łuku Bum Bum przeciwdziała przesyceniu brońmi tego rodzaju.
  • Usunięto możliwość lotu na granatach zbliżeniowych z granatnika
    • Z powodu dużej prędkości lotu granatów powodowało to problemy z wczytywaniem poziomów. Nadal można latać na rakietach z wyrzutni rakiet.
  • Dodano niewielkie opóźnienie przed naliczaniem obrażeń po wejściu w strefę Zmieniacza Burzy, podobnie jak w normalnej burzy
  • Dodano Zmieniacz Burzy do wizualizatora dźwięków po aktywacji
  • Zabawki nie są już wyświetlane w komunikatach o likwidacjach na wyspie startowej

Rozgrywka

  • Funkcja „przytrzymaj, aby zamienić” jest teraz opcjonalna (domyślnie jest wyłączona).
    • Po wyłączeniu tej funkcji podnoszenie przedmiotów następuje przy pierwszym naciśnięciu przycisku, a nie puszczeniu go. Powinno to poprawić szybkość podnoszenia przedmiotów.
  • Ułatwiono rozwiązanie zagadki z panelami reagującymi na nacisk na północny zachód od Podium.
    • Po odblokowaniu Fortbajt będzie dostępny przez maksymalnie 15 sekund.
    • Najechanie pojazdem (oprócz deskolotki) na panel spowoduje uaktywnienie go.
  • Strumienie powietrzne wydają teraz odgłosy ostrzegawcze, a ich efekty graficzne słabną, by ostrzec graczy o zbliżającym się wyłączeniu kolizji i podmuchu.
  • Dodaliśmy zmianę efektów kolorystycznych Zmieniacza Burzy w zależności od punktów przecięcia burzy.

Tryb kreatywny

Wyspy

  • Dodano Wyspę Pustkowia.
  • Dodano Wyspę Krateru.
  • Dodano nowe ustawienia gry, pozwalające dostosować zewnętrzne światło oraz mgłę.
    • Intensywność światła: określa intensywność światła słońca lub księżyca.
      • Domyślna: używa intensywności światła właściwej dla aktualnej pory dnia lub nocy.
      • 0% - 100%: ustawia określoną intensywność światła. 0% oznacza ciemność, a 100% pełne oświetlenie.
    • Kolor światła: określa kolor światła słońca/księżyca.
      • Domyślny: używa koloru światła właściwego dla aktualnej pory dnia lub nocy.
      • Biały, czerwony, zielony, niebieski, żółty, fuksja, jasnoniebieski: ustawia określony kolor światła.
    • Gęstość mgły: określa gęstość mgły na wyspie.
      • Domyślna: używa ustawień mgły właściwych dla aktualnej pory dnia lub nocy.
      • 0% - 100%: ustawia określoną gęstość mgły. 0% wyłącza mgłę całkowicie, a 100% sprawi, że mgła będzie zaczynać się bardzo blisko kamery!
    • Kolor mgły: określa kolor mgły pokrywającej wyspę.
      • Domyślny: używa koloru mgły właściwego dla aktualnej pory dnia lub nocy.
      • Biały, czerwony, zielony, niebieski, żółty, fuksja, jasnoniebieski: ustawia określony kolor mgły.
    • Pamiętajcie, że oświetlenie i mgła mogą wyglądać nieco inaczej na różnych platformach.

Rozgrywka

  • Dodano nową opcję do ustawień gry: „Budowanie może niszczyć elementy otoczenia”:
    • Tak: gdy gracze wznoszą budowle podczas gry, może to automatycznie niszczyć niektóre rekwizyty. Jest to ustawienie domyślne.
    • Nie: rekwizyty nie będą niszczone, gdy gracze wznoszą budowle na ich miejscu podczas gry.
  • Dodano ustawienie „Usuń” do opcji „Zachowaj przedmioty po zlikwidowaniu” w ustawieniach gry:
    • Domyślnie gracze upuszczają przedmioty ze swojego ekwipunku, gdy zostaną zlikwidowani.
    • Po wybraniu opcji „Usuń” przedmioty z ekwipunku zlikwidowanych graczy będą usuwane z gry, a gracze odrodzą się z podstawowym ekwipunkiem.
  • Dodano nowe ustawienia, pozwalające ranić graczy za każdym razem, gdy w coś trafią.
    • Ilość obrażeń zadawanych sobie przy trafieniu: określa, ile obrażeń odniesie atakujący gracz przy trafieniu w cel.
      • 0 – 999 (domyślnie: 0)
    • Zranienie siebie wymaga zadania obrażeń: określa, czy atak musi zadać co najmniej jeden punkt obrażeń, by spowodować zranienie atakującego.
      • Tak, nie (domyślnie: tak)
    • Cele powodujące zranienie siebie: opcjonalnie można ograniczyć ranienie siebie przy trafieniu w cel do konkretnej kategorii celów.
      • Nie-gracze, gracze, wszyscy (domyślnie: wszyscy)
    • Bronie powodujące zranienie siebie: opcjonalnie można ograniczyć ranienie siebie przy trafieniu w cel do ataków przy użyciu określonych klas broni.
      • Tylko kilof, tylko dystansowe, tylko broń biała, wszystko (domyślnie: wszystko)
    • Można również zastąpić te ustawienia u konkretnych drużyn za pomocą urządzenia „Ekwipunek i ustawienia drużyny”.
  • Dodano efekty widoczne przy odradzaniu się, a także złoty blask wskazujący, że gracz jest niezniszczalny, ponieważ właśnie się odrodził.
  • Dodano nową opcję do ustawień gry: „Zezwól na ręczne odradzanie się”:
    • Tak, nie (domyślnie: tak)

Bronie i przedmioty

  • Dodano Rekwizytomat
    • Zmieńcie się w rekwizyty i ukryjcie przed wrogami! Wystarczy wycelować Rekwizytomat w pobliski rekwizyt i pociągnąć za spust, by przyjąć wygląd celu.
      • Najlepiej działa w połączeniu z rekwizytami z następujących galerii:
        • Elementy podwórzowe, rekwizyty
        • Elementy domowe, rekwizyty
        • Pojemniki, rekwizyty
      • Po zamianie w rekwizyt możecie prowokować innych graczy gwizdaniem.
      • Zablokujcie położenie, by stać nieruchomo w miejscu, niczym prawdziwy rekwizyt.
        • Po zablokowaniu nadal możecie obracać kamerą, nie poruszając rekwizytem.
      • Pamiętajcie, że nie możecie się zamienić w ściany, elementy budowli, urządzenia ani pułapki.
    • Dodano element interfejsu, który podczas gry wyświetla liczbę ukrywających się graczy.
      • Ten element śledzi liczbę graczy, którzy posiadają w ekwipunku Rekwizytomaty.
      • Jest on wyświetlany automatycznie, gdy ktoś rozpocznie grę posiadając Rekwizytomat.
    • Dodano element interfejsu pokazujący czas do odgłosu „pingu” podczas ukrywania się pod postacią rekwizytu.
      • Ten element oraz odgłos są aktywne tylko wtedy, gdy gracze wyposażeni w Rekwizytomaty w danej chwili udają rekwizyty.
  • Położenie niesionych lub upuszczonych flag jest teraz widoczne na minimapie.

Gotowce i galerie

  • Dodano gotowiec Mega Market
  • Dodano 2 nowe galerie:
    • Mega Market – galeria
    • Mega Market, rekwizyty – galeria
  • Dodano krawędź wieży zegarowej i krawędź firmy kurierskiej do galerii A Neo-Wykrzywionych.
  • Dodano obdarte ściany do galerii B Neo-Wykrzywionych.
  • Dodano drzewo z Mega Marketu do galerii przyrody/drzew.
  • Dodano krzew z Mega Marketu do galerii przyrody/krzewów.
  • Dodano wulkaniczny tron i jajo czerwonego smoka do galerii zamkowych rekwizytów.
  • Dodano efekt baniek lawy do galerii cząsteczek.
  • Dodano skały gejzerów do galerii skał wulkanicznych.
  • Dodano warianty namiotów w różnych kolorach do galerii rekwizytów wojskowych.
  • Zmieniono nazwę galerii wyzwań na galerię przedmiotów do zebrania.

Urządzenia

  • Dodano nowe ustawienia latarni:
    • Włączono: określa, kiedy latarnia ma być widoczna.
      • Włączono (domyślnie) – zawsze
      • Wyłączono – nigdy
      • Tylko rozgrzewka – widoczna tylko w fazie rozgrzewki
      • Tylko gra – widoczna tylko podczas aktywnej gry
    • Styl latarni: określa styl graficzny latarni.
      • Latarnia (domyślny)
      • Styl strzałki
      • Oba
    • Ukryj ikonę interfejsu w odległości: Określa, w jakiej odległości ikona latarni pojawi się w interfejsie graczy (tylko styl strzałki)
      • 2 m, 5 m, 10 m, 15 m, 20 m, 30 m, 50 m, 100 m, 150 m, 200 m, 250 m, 500 m (domyślnie: 20 m)
    • Identyfikator ikony interfejsu: pozwala wyświetlić określoną literę przy ikonie w interfejsie (tylko styl strzałki)
      • Brak, A, B, C, D, W, X, Y, Z (domyślnie: brak)
    • Wymaga linii strzału: Określa, czy ikona w interfejsie jest widoczna tylko wtedy, gdy cel jest widoczny. Po wyłączeniu tej opcji strzałka będzie widoczna nawet po zasłonięciu celu.
      • Tak, nie (domyślnie: tak)
    • Sojusznik dla drużyny: określa, czy nadajnik jest widziany przez daną drużynę jako sojusznik, czy jako wróg.
      • Wszyscy wrogowie, wszyscy neutralni, wszyscy sojusznicy, dowolna, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 (domyślnie: wszyscy neutralni)
    • Widoczność dla drużyn: sprawia, że ten nadajnik będzie widoczny tylko dla określonych drużyn (zarówno jako nadajnik, jak i strzałka)
      • Wszyscy wrogowie, wszyscy neutralni, wszyscy sojusznicy, dowolna, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 (domyślnie: dowolna)
    • Włącz przy transmisji od: Pokazuje nadajnik po otrzymaniu sygnału od urządzenia aktywatora na określonym kanale.
    • Wyłącz przy transmisji od: Ukrywa nadajnik po otrzymaniu sygnału od urządzenia aktywatora na określonym kanale.
  • Dodano nowe ustawienia rekwizytów cząsteczkowych:
    • Włączono: Określa, kiedy efekt cząsteczkowy ma być widoczny.
      • Włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra, wyłączono (domyślnie: włączono)
    • Włącz przy transmisji od: Pokazuje cząsteczki po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
    • Wyłącz przy transmisji od: Ukrywa cząsteczki po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
  • Dodano nowe ustawienia urządzenia celu:
    • Dodano nową opcję wytrzymałości – „Nie do zniszczenia”. Po jej ustawieniu urządzenie może być uszkodzone tylko przez aktywatory lub przez urządzenie wybuchowe z włączoną opcją „Zadawaj obrażenia niezniszczalnym budowlom”.
    • Dodano ustawienie „Próg powiadomień ostrzegających”. Określa ono procentową ilość zdrowia, poniżej której pojawi się ostrzeżenie o obrażeniach.
      • Brak, 35%, 50%, 75% (domyślnie: brak)
    • Dodano ustawienie „Próg powiadomień krytycznych”. Określa ono procentową ilość zdrowia, poniżej której pojawi się ostrzeżenie o obrażeniach krytycznych.
      • Brak, 5%, 10%, 25% (domyślnie: brak)
    • Dodano opcję „Wyświetlaj komunikaty o zniszczeniu”. Jeśli jest włączona, zniszczenie celu spowoduje wyświetlenie informacji o tym fakcie.
      • Wł., wył. (domyślnie: wył.)
  • Dodano nowe ustawienie do generatora przedmiotów do przechwycenia:
    • Dodano opcję „Wyświetlaj komunikaty o przechwyceniu”. Jeśli jest włączona, zmiana stanu przedmiotu (przechwycenie, zabranie, upuszczenie itp.) spowoduje wyświetlenie informacji o tym fakcie.
      • Wł., wył. (domyślnie: wł.)
  • Dodano nowe ustawienia do urządzenia panelu startu gracza:
    • Dodano opcję „Włączono podczas fazy” (Włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra, wyłączono. Domyślnie: włączono)
      • Pozwala ona ustalić, czy panel startu gracza ma być aktywny podczas fazy gry, czy fazy rozgrzewki.
    • Panele zmieniają teraz kolor na czerwony, jeśli nikt nie może się na nich pojawić (tj. jeśli zostały wyłączone lub nie przypisano do nich odpowiedniej drużyny)
    • Włącz przy transmisji od: Umożliwia używanie tego panelu po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
    • Wyłącz przy transmisji od: Blokuje używanie tego panelu po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
  • Zmieniono nazwę urządzenia wentylatora na galerię wentylatorów, ponieważ zawiera ona teraz wiele rekwizytów.
  • Dodano gejzer do galerii wentylatorów.
    • Gejzer to naturalne źródło, które wyrzuca graczy wysoko w powietrze i pozwala na rozłożenie lotni.
  • Dodano nowe ustawienia urządzenia wentylatora:
    • Włączono: (Wyłączono, włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra. Domyślnie: tylko gra)
    • Siła podrzucenia: brak, niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka, superwysoka, mega wysoka (domyślnie: średnia)
    • Dodano ustawienie zasięgu podmuchu: określa ono, jak daleko sięga podmuch od urządzenia (od 3 do 15 m, co 1 m. Domyślnie: 3 m)
    • Minimalna wartość procentowa podrzucenia: 30%, 40%, 50%, 60%, 70%, 80%, 90%, 100% (domyślnie: 100%). Określa, jak silnie gracz zostanie podrzucony, gdy wejdzie w podmuch przy maksymalnym zasięgu.
    • Włącz przy transmisji od: Włącza podmuch po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
    • Wyłącz przy transmisji od: Wyłącza podmuch po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
    • Aktywuj przy transmisji od kanału: Powoduje 1-sekundowy podmuch, a następnie wyłączenie dmuchawy. Dobre do tworzenia pułapek.
  • Dodano nowe ustawienia urządzenia wybuchowego:
    • Dodano nową opcję wytrzymałości: nie do zniszczenia.
    • Dodano nowe wartości ustawienia bliskości (1/8 pola, 1/4 pola).
    • Styl paska zdrowia: może przybierać wygląd domyślny, wygląd paska wytrzymałości celu, oraz wygląd paska wytrzymałości celu widoczny dopiero po uszkodzeniu. (Domyślny, styl strzałki, styl strzałki – tylko uszkodzone. Domyślnie: domyślny)
    • Ukryj ikonę interfejsu w odległości: określa odległość, w promieniu której wyświetlana jest ikona (tylko styl strzałki)
      • 2 m, 5 m, 10 m, 15 m, 20 m, 30 m, 50 m, 100 m, 150 m, 200 m, 250 m, 500 m (domyślnie: 20 m)
    • Identyfikator ikony interfejsu: wyświetla określoną literę przy ikonie w interfejsie (tylko styl strzałki)
      • Brak, A, B, C, D, W, X, Y, Z (domyślnie: brak)
    • Wymaga linii strzału: określa, czy ikona w interfejsie ma być widoczna tylko wtedy, gdy cel jest w polu widzenia (tylko styl strzałki).
      • Tak, nie (domyślnie: tak)
  • Dodano nowe opcje urządzenia ekwipunku i ustawień drużyny.
    • Proporcjonalna wielkość drużyny na początku gry: pozwala na ustawienie stosunku liczebności drużyn. Na przykład jeśli drużyna 1 ma wartość 3, a drużyna 2 wartość 1, drużyna 1 będzie mieć trzykrotnie więcej graczy niż drużyna 2.
      • Nie zastępuj, 1-10 (domyślnie: nie zastępuj)
  • Dodano nowe ustawienia do urządzenia panelu kontrolnego gracza:
    • Dodano opcję „Włączono na początku gry”: określa, czy panel kontrolny zapisze stan gry po wejściu nań
      • Włączono, wyłączono (domyślnie: włączono)
    • Dodano opcję „Włącz przy transmisji od”: włącza punkt kontrolny po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
    • Dodano opcję „Wyłącz przy transmisji od”: wyłącza punkt kontrolny po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
    • Dodano opcję „Po pierwszej aktywacji transmituj na”: nadaje sygnał na tym kanale, gdy ten punkt kontrolny zostanie aktywowany po raz pierwszy.
    • Dodano opcję „Po pierwszej aktywacji na gracza transmituj na”: nadaje sygnał na tym kanale, gdy ten punkt kontrolny zostanie aktywowany po raz pierwszy przez danego gracza.
  • Dodano nowe ustawienia do urządzenia generatora przedmiotów:
    • Dodano nową opcję ustawienia czasu do pierwszego pojawienia się: „Natychmiast” (tworzy przedmiot na początku gry)
    • Dodano opcję „Włączono na początku gry”: określa, czy generator przedmiotów zaczyna je tworzyć od samego początku gry
      • Włączono, wyłączono (domyślnie: włączono)
    • Dodano opcję „Włącz przy transmisji od”: rozpoczyna tworzenie przedmiotów po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
    • Dodano opcję „Wyłącz przy transmisji od”: niszczy aktualny przedmiot na generatorze i wyłącza tworzenie przedmiotów po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
    • Dodano opcję „Stwórz element przy transmisji od”: po otrzymaniu transmisji na tym kanale tworzy kolejny przedmiot z generatora, jeśli generator jest aktualnie pusty.
    • Dodano opcję „Przy transmisji przewiń do następnego elementu”: niszczy aktualny przedmiot na generatorze i tworzy kolejny po otrzymaniu transmisji na tym kanale.
  • Dodano nowe ustawienia do urządzenia generatora stworów:
    • Włączono na początku gry: określa, czy generator ma tworzyć stwory od samego początku gry.
      • Włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra, wyłączono (domyślnie: włączono)
    • Dodano opcję „Włącz przy transmisji od”: włącza generator przedmiotów po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
    • Dodano opcję „Wyłącz przy transmisji od”: wyłącza generator przedmiotów po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
  • Dodano nowe ustawienia urządzenia billboardu:
    • Włączono: określa, czy tekst ma się pojawić w danym stanie gry, czy też nie.
    • Wyświetl tekst przy transmisji od: pokazuje tekst na billboardzie po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
    • Ukryj tekst przy transmisji od: ukrywa tekst na billboardzie po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
  • Zmieniono nazwę ustawienia „Widoczność tylko dla zbierającej drużyny” na „Widoczne dla drużyny przeciwnej”.
    • Nigdy, zawsze, do pełnego zebrania (domyślnie: nigdy)

Ratowanie Świata

Misje i systemy

  • Nowa misja obrony burzowej tarczy: Wytrzymałość
    • Ukończcie wszystkie misje obrony burzowej tarczy w dowolnej strefie, by odblokować misję wytrzymałościową obrony burzowej tarczy.
    • Misja wytrzymałościowa składa się z 30 fal coraz silniejszych wrogów, które dokładnie przetestują umiejętności budowy fortów.
    • Major od czasu do czasu dorzuci symulację Gier Wojennych, żebyście nie poczuli się zbyt pewnie.
    • Poziom trudności zależy od strefy, więc w Kamiennym Lesie pójdzie wam najłatwiej, lecz w Twine Peaks trzeba się naprawdę wysilić.
    • Wrogowie pozostawiają więcej amunicji niż normalnie, lecz na wszelki wypadek weźcie ze sobą różne rodzaje broni.
    • Gracze, którzy ukończą to wyzwanie, otrzymają:
      • Cztery nowe, unikatowe sztandary trybu wytrzymałościowego za ukończenie wszystkich 30 fal w każdej strefie.
      • Legendarną lamę ze skrytki trolla za ukończenie wszystkich 30 fal w dowolnej strefie.
      • Złoto, re-profit i profit+ w ilości zależnej od dokonanych postępów.
  • Misja zdobycia danych została zastąpiona wersją z trybu burzy beta!
    • Teraz w misji zdobycia danych burza zbliża się do strefy lądowania.
    • Obszar obrony strefy lądowania ma teraz wielkość 1 na 1.
    • Po odnalezieniu strefy lądowania gracze mogą głosować za tym, czy zezwolić na strącenie balonu.
    • Pierwsza misja zdobycia danych w Kamiennym lesie nie zawiera burzy, lecz ma za to strefę lądowania o wielkości 1 na 1.
  • Misja uzupełnienia zapasów wróciła i jest teraz stałą misją główną.
    • Zbierzcie i zgromadźcie przedmioty z listy zakupów w ciągu 10 minut w warunkach zbliżającej się burzy.
  • Zadania pomocy w grach wojennych (i powtarzalne warianty) uwzględniają teraz hostów korzystających z opcji czekania na wsparcie, a nie tylko graczy używających opcji pomocy w Grach Wojennych w ramach straży społecznej.
  • Kamienny Las, Deskogród, Dolina Samowitości i Twine Peaks będą teraz zapewniać identyczną liczbę talonów okolicznościowych Gier Wojennych.
  • Gracze będą otrzymywać zasoby spośród czterech materiałów do ewolucji na wszystkich poziomach trudności Gier Wojennych w Deskogrodzie i Twine Peaks.
  • Profit+ otrzymywany za ukończenie Gier Wojennych wysokiego poziomu w Twine Peaks ma teraz zawsze epicką lub legendarną klasę rzadkości.
  • W symulacji Gier Wojennych „Klątwa” posągi nie znikają już nagle, gdy gracz odsunie się na większą odległość.
  • Zwiększono zalecany wskaźnik mocy i pustaków w strefach Twine Peaks o ostatnich 2 poziomach trudności do odpowiednio 132 i 140.
    • Jest to zmiana czysto opisowa – faktyczny poziom trudności pustaków nie zmienił się.

Bohaterowie

  • Do sklepu okolicznościowego powraca Chromowana Ramirez!
    • Profit standardowy: W Opałach
      • Przeładowanie pustego magazynka przywraca 13,5% osłony w ciągu 3 s.
    • Profit dowódcy: W Opałach +
      • Przeładowanie pustego magazynka jest szybsze o 50% i przywraca 13,5% osłony w ciągu 3 s.
    • Dostępna w sklepie okolicznościowym od 20 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Do sklepu okolicznościowego powraca Metalik Jonesy!
    • Profit standardowy: Pukawka
      • Zwiększa obrażenia Naparzania o 25%
      • .
    • Profit dowódcy: Pukawka +
      • Zwiększa obrażenia Naparzania o 50% i zmienia rodzaj obrażeń na obrażenia od energii.
    • Dostępny w sklepie okolicznościowym od 20 czerwca, godz. 2:00 czasu polskiego.

Bronie i przedmioty

  • Obrońcy znów mogą widzieć i strzelać przez ściany przy użyciu neonowej snajperki.
  • Obrońcy znów mogą strzelać przez ściany przy użyciu Niszczyciela.
    • Jeśli między obrońcą i pustakiem znajduje się ściana, obrońca usłyszy pustaka z odległości najwyżej 4 pól.
    • Z powodu tej zmiany Niszczyciel otrzymał możliwość resetu.
  • Tworzenie ogniw energetycznych nie wymaga już boczku.
    • Zwiększono koszt z 1 do 3 baterii na każde 100 ogniw energetycznych.

Aby zobaczyć pełną listę zmian w aktualizacji zawartości wersji 9.30, kliknij tutaj.