Myśleliście, że esportowa scena Quake Champions definitywnie odeszła już do lamusa? My również, ale okazuje się, że Bethesda i id Software nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa. Dziś bowiem oficjalnie zapowiedziano narodziny rozgrywek nazwanych Quake Pro Leauge.

Udział w zawodach weźmie dwudziestu zawodników, którzy zostali już wyselekcjonowani, ale których tożsamości jeszcze nie znamy. Wiemy natomiast, że dziesięciu z nich pochodzić będzie z Ameryki Północnej oraz Południowej, a dziesięciu kolejnych z Europy i regionu Wspólnoty Niepodległych Państw. Sama Pro Liga podzielona zostanie na trzy etapy, a każdy z nich to dziesięć tygodni zmagań online, które zwieńczone zostaną turniejem lanowym. Całość rozpocznie się już podczas nadchodzącego QuakeConu 2019 i potrwa aż do QuakeConu 2020.

fot. Bethesda

Warto jednak nadmienić, że lista uczestników nie ograniczy się tylko do wspomnianej wcześniej dwudziestki. Wszystko dlatego, że równolegle do Pro Ligi toczone będą także zmagania w ramach Quake Challengers. Mecze w tych rozgrywkach toczone będą co tydzień, a najlepsza czwórka graczy otrzyma prawo do gry na lanowych finałach poszczególnych etapów QPL. Co więcej, poza nagrodami pieniężnymi, każdy z czterech zawodników Challengera będzie mógł sobie zapewnić awans od wyżej klasy rozgrywkowej.

Quake Pro League zainaugurowane zostaną w sierpniu tego roku. Już teraz wiemy też, że turnieje offline, będące zwieńczeniem kolejnych faz rywalizacji, odbędą się w listopadzie 2019 oraz lutym i maju 2020. Więcej szczegółów, włącznie z nazwiskami zawodników, którzy wystąpią w lidze, mamy poznać dopiero za jakiś czas.