Opisywane przez nas zmiany w patchu 9.14 nie ominęły także trybu Teamfight Tactics. Do grona możliwych do umieszczenia na polu bitwy bohaterów dołączył Twisted Fate. Ponadto Riot Games nareszcie wypuściło oczekiwane przez wielu gry rankingowe, które od rana są już dostępne na serwerach. Nie obyło się także bez wprowadzenia zmian w niektórych synergiach oraz sile poszczególnych czempionów.

Przede wszystkim zmieniony zostaje system skalowania szybkości ataku. Od teraz wszystkie bonusy będą modyfikowane zależnie od bazowej prędkości, podczas gdy wcześniej dla wszystkich postaci zmiana następowała od wartości 1.0. Zmiany te mają spowodować, że postacie z niższą prędkością ataku będą otrzymywały mniejsze benefity z przedmiotów, które zagwarantują im wcześniej wspomniany bonus.

Warty wspomnienia jest także fakt, że gry rankingowe w Teamfight Tactics mają teraz ograniczenie – będzie można rozgrywać je w maksymalnie trzyosobowej ekipie. Poniżej platynowej dywizji limit ten zmienia się natomiast do pięciu osób, które mogą wejść do tej samej rozgrywki. Ma to zapobiec "ustawianiu" rozgrywek, a jednocześnie pozwolić na grę ze znajomymi w tym trybie.

Różnice pojawiły się także w przypadku wspomnianych wcześniej wartości dla poszczególnych synergii. Od teraz Demony otrzymują zmienioną szansę na spalenie many rywala, z 40/60/80% na 25/50/85%. Osłabiono także Golema przyzywanego dzięki połączeniu Elementalistów. Nieco mniejsze poprawki otrzymały także takie klasy jak Guardian, Gunslinger, Pirate, Shapeshifter oraz Wild.

Bohaterzy uzyskali teraz także naprawdę spory wachlarz ulepszeń i osłabień. Od wprowadzenia aktualizacji Elise kosztuje jedną sztukę złota, przy jednoczesnym osłabieniu bazowych statystyk i ilości pająków, które przyzywa. Fiora otrzymała zaś większe obrażenia i o wiele szybsze wykonywanie ataków. To samo tyczy się Vayne, która zyskała wzmocnienie do prędkości ataku. Warwick za to wraz z wprowadzeniem patcha jest w stanie aplikować on-hit efekty na rywalach, co powinno znacznie wzmocnić tego herosa. Listę zmian dla bohaterów pierwszego poziomu zamyka Graves, którego HP uległo nieznacznemu obniżeniu.

Spore zmiany otrzymał Braum, któremu zwiększona została redukcja obrażeń na tarczy oraz obniżony koszt jej aktywacji. Lucian będzie za to zadawać o wiele większe obrażenia przy drugim strzale. Podobne poprawki dotyczą także Evelynn, Aatrox, Kennen, Morgana, Veigar czy Volibear.

Zmiany w bazowej prędkości ataków bohaterów spowodowały także pewne różnice w przedmiotach. Guinsoo's Rageblade daje teraz więcej szybkości ataku co stack (zmiana z 3% do 4%), Guardian Angel będzie wskrzeszać częściej i o dwukrotnie większą wartość punktów zdrowia (z 500 hp do 1000!). Locket of the Iron Solari z kolei zapewnia większą tarczę (z 200 do 300 na każdą jednostkę), a Recurve Bow da 20% więcej prędkości ataku zamiast 15%. Ważna jest także zmiana na Redemption – od teraz będzie się uruchamiać nie przy zgonie postaci, a w momencie, gdy jej zdrowie spadnie poniżej 25%.

Oprócz powyższych zmian Riot Games pokusiło się o także o modyfikacje kilku innych przedmiotów oraz postaci, wprowadzone zostało także kilka bugfixów. O wszystkich poprawkach możecie dokładnie przeczytać tutaj.