Jeśli chodzi o turnieje esportowe, to śmiało możemy mówić o okresie ogórkowym. Tego samego nie możemy jednak powiedzieć o biznesowej stronie elektronicznej rywalizacji, gdyż w tym przypadku cały czas dzieje się bardzo dużo. Dlatego czas na kolejne podsumowanie istotnych wydarzeń właśnie z tego obszaru.

fot. OG

Europejska organizacja OG posiadająca pod sobą jedną z najlepszych drużyn w Dotę 2 na świecie ogłosiła partnerstwo ze SteelSeries. Niestety nie poznaliśmy szczegółowych informacji na temat tej współpracy, jednak najprawdopodobniej producent komputerowych urządzeń peryferyjnych i akcesoriów będzie dostarczać organizacji swoje produkty.

Tyler "Ninja" Brevins rozpoczął współpracę z Mixerem, w związku z czym od teraz będzie prowadził swoje streamy wyłącznie na tej platformie. Właścicielem wspomnianej marki jest Microsoft. Współpraca z Ninją była bardzo dobrym posunięciem ze strony włodarzy platformy, ponieważ jest to jeden z najpopularniejszych influencerów działających na Twitchu. Więcej na ten temat możemy dowiedzieć się z naszego artykułu.

fot. BLAST Pro Series & Toyota

Toyota stała się oficjalnym partnerem wydarzenia z cyklu BLAST Pro Series organizowanego przez RFRSH Entertainment w Moskwie. W ramach tego porozumienia japoński producent samochodów będzie obecny poczas transmisji z tego turnieju oraz z jego zamkniętych kwalifikacji CIS.

fot. Vexed Gaming

Kappa zawarła pierwszą współpracę związaną z branżą sportów elektronicznych. Firma produkująca odzież sportową rozpoczęła partnerstwo z Vexed Gaming. Włoska marka dostarczy organizacji ubrania, z których będą mogli korzystać nie tylko podczas rywalizacji, ale również na co dzień. Wcześniej Kappa nie była aktywna w esporcie, dlatego dla Vexed jest to pewne wyróżnienie.

fot. Sportradar

Riot Games ogłosiło współpracę z marką Sportradar. W ramach tego partnerstwa szwajcarska firma będzie kontrolować i monitorować działalność bukmacherską w związku z krajowymi i międzynarodowymi zawodami w League of Legends organizowanymi przez amerykańskie studio. Jej zadaniem jest wykrywanie nieuczciwych działań i zgłaszanie ich do dewelopera.

fot. Krzysztof Sitkowski/KPRP

Pod koniec kwietnia dowiedzieliśmy się, iż prezydent Rzeczpospolitej Polskiej postanowił utworzyć Narodową Drużynę Esportu. Po kilkutygodniowym milczeniu dowiedzieliśmy się natomiast, iż prezydencką inicjatywę poprowadzi Esports Association. Więcej na ten temat możemy dowiedzieć się w opublikowanym przez nas artykule dostępnym pod tym linkiem.

fot. Esports Association

Esports Association i esportsLAB oficjalnie nawiązały współpracę, której celem będzie przede wszystkim opracowanie całego systemu szkolenia związanego z elektroniczną rywalizacją i wdrożenie go do systemu oświaty. Owocem tego partnerstwa ma być wychowanie nowego pokolenia zawodników sportów elektronicznych. Więcej na ten temat można dowiedzieć się w opublikowanym przez nas artykule.

fot. FaZe

FaZe Clan w swojej historii podjął wiele interesujących partnerstw, jednocześnie angażując w branżę sportów elektronicznych sporo światowych marek. Był Nissan, w ostatniej Hossie Esport mogliśmy poinformować o współpracy z platformą do tworzenia stron internetowych Wix, a dziś możemy przekazać wam informację o kolejnym partnerze w postaci Burgerkinga. FaZe będzie promować wegetariańskie burgery producenta fast-foodów.

fot. Aristocracy

Polska organizacja Aristocracy uzyskała kolejnego sponsora w postaci jednego z najbardziej znanych i docenianych producentów peryferii i akcesoriów komputerowych SteelSeries. Nie znamy wiele szczegółowych informacji na tej współpracy, jednak najprawdopodobniej firma będzie wspierać nadwiślańską organizację swoim sprzętem.


Więcej artykułów z cyklu Hossa Esport można znaleźć pod tym linkiem.