Kolejny sezon rankingowy League of Legends dobiegł już końca. Czas więc na przedsezon, podczas którego doświadczymy zupełnie nowej rozgrywki. Minionej nocy pojawił się patch 9.23 wprowadzający liczne zmiany w LoL-u – większość z nich dotyczy przedmiotów, kluczowych run czy wspominanych przez nas wcześniej nowości związanych ze szczelinami żywiołów.

Szczeliny żywiołów, nowe zarośla, nisze bocznych alei

Zgodnie z wcześniejszym opisem zmieni się wpływ smoków na mapę. W zależności od tego, jaki smok akurat znajdzie się na polu bitwy, niektóre miejsca na Summoner’s Rift ulegną modyfikacjom. Ponadto pojawią się nowe zarośla oraz nisze bocznych alei, które zostały wcześniej zapowiedziane przez Riot Games.

https://cybersport.pl/226173/rewolucja-w-league-of-legends-zobacz-co-zmieni-sie-w-presezonie-2020/

Dusze smoków

To zupełnie nowa mechanika mająca nagradzać drużyny skupiające się na zabijaniu smoków. Uzyskanie wcześniej wspomnianych dusz będzie uwarunkowane kilkoma zasadami:

  • Pierwsza drużyna, która zabije cztery Smoki Żywiołów, zyska Duszę Smoka o żywiole odpowiadającym szczelinie żywiołów,
  • Starszy Smok zaczyna się pojawiać po tym, jak jedna z drużyn zdobędzie Duszę Smoka, co oznacza, że może ją posiadać tylko jedna drużyna,
  • Podobnie jak wszystkie wzmocnienia Smoków Żywiołów, Dusza Smoka jest zdobywana na stałe i pozostaje aktywna po śmierci.

Każda z dusz zapewni zupełnie inne benefity:

  • Piekielna Dusza  Co trzy sekundy twój następny atak lub umiejętność, które zadadzą obrażenia, wywołają eksplozję zadającą 90 punktów obrażeń (przeliczniki: +25% bonusowego AD, 15% AP i 3% dodatkowych punktów zdrowia) celowi i pobliskim wrogom,
  • Górska Dusza  Jeżeli przez pięć sekund nie odniesiesz żadnych obrażeń, to zyskasz tarczę pochłaniającą 225 punktów obrażeń, (20% bonusowego AD, 15% AP i 15% dodatkowych punktów zdrowia)
  • Oceaniczna Dusza  Zadanie obrażeń wrogom przywróci 180 punktów zdrowia (+40% bonusowego AD, 25% AP i 10% dodatkowych punktów zdrowia) oraz 90 punktów many (+4% maksymalnego poziomu many) w ciągu trzech sekund. W przypadku stworów i potworów skuteczność efektu to 30%,
  • Podniebna Dusza  Prędkość ruchu wzrośnie biernie o 10%. Po użyciu umiejętności ostatecznej zwiększy się o 30% na trzy sekundy.

Zmiany we wzmocnieniach Smoków Żywiołów

Małym aktualizacjom poddane zostaną także same smoki. W przypadku części z nich to po prostu próba zbalansowania związana z wprowadzeniem Dusz Smoków. Pozostałe będą od aktualizacji 9.23 zapewniać zupełnie nowe benefity.

  • Piekielny Smok – zamiast +10/17/24% obrażeń od ataku i mocy umiejętności będzie zapewniać +5/10/15/20% obrażeń od ataku i mocy umiejętności,
  • Górski Smok – od teraz nie będzie już zapewniać +16/23/30% dodatkowych nieuchronnych obrażeń zadawanych potworom i wieżom. Jego nowy, zapewniany graczom bonus to +8/16/24/32% pancerza i odporności na magię,
  • Oceaniczny Smok – usunięto regenerację many. Zamiast 6/9/12% brakującego zdrowia i many od teraz przywróci 5/10/15/20% brakującego zdrowia,
  • Podniebny Smok  nie daje już +3/4,5/6% dodatkowej prędkości ruchu. Teraz jest to +10/20/30/40% skrócenia czasu odnowienia superumiejętności (ignoruje limit skrócenia czasu odnowienia).

Zmienią się także mechaniki związane z samymi smokami. Od teraz kolejność pojawiania się smoków nie jest już losowa, a trzy pierwsze smoki zawsze będą miały trzy różne żywioły. Wszystkie kolejne mają ten sam żywioł, co trzeci smok. Pierwszy z nich pojawi się tak jak wcześniej w piątej minucie gry, a kolejne będą pojawiały się pięć minut po zabiciu poprzedniego aż do zabicia czterech smoków przez jedną z drużyn. Zmieni się także wskaźnik zdrowia tych bestii. Poziom pierwszych dwóch zostanie obniżony – zamiast 3500 (+240 za każdy poziom) będzie to 2650 (+240 za każdy poziom), a kolejne mają 4350 punktów zdrowia (+240 za każdy poziom).

Starszy Smok

Nie oszczędzono także najpotężniejszego smoka w grze. Zmieni się skalowanie, ponadto zniknie kilka efektów, które zostaną zastąpione wyżej wymienionymi rzeczami, bądź zupełnie nowymi mechanikami.

  • Wzmocnienie Starszego Smoka nie zwiększa już siły wzmocnień żywiołów o 50%,
  • Będzie zapewniać 90-270 punktów nieuchronnych obrażeń w ciągu 3 sekund (między 25. a 45. minutą czasu gry). Wcześniejsza wartość to 45 punktów (+45 za każdy ładunek wzmocnienia Smoka Żywiołów),
  • Efekt nie ujawnia już wrogów,
  • Pokonanie Starszego Smoka po raz drugi nie będzie już dwukrotnie zwiększać siły wzmocnień, jak miało to miejsce przed aktualizacją,
  • Pojawi się mechanika egzekucji. Zadanie obrażeń wrogowi, który ma mniej niż 20% zdrowia spowoduje, że zostanie zabity poprzez Ofiarowanie Starszemu po upływie pół sekundy. Efekt ten może zostać zanegowany np. Klepsydrą Zhonyi albo umiejętnością ostateczną Kindred,
  • Wzmocnienie będzie trwać przez 180 sekund, a nie 150. Nadal można je utracić przy śmierci,
  • Pierwszy Starszy Smok pojawi się sześć minut po tym, kiedy jedna z drużyn zabije czwartego Smoka Żywiołów; kolejne będą odradzać się po 6 minutach.

Doświadczenie za stwory

Czeka nas dość znacząca zmiana w kwestii doświadczenia przyznawanego za stwory na różnych alejach. Walczący samotnie na liniach awansują o około 2% szybciej, natomiast duety o około 2% wolniej. Ma to zwiększyć wpływ solo linii na grę oraz zmniejszyć siłę dolnej alei podczas gry. Na początek zaprezentujemy zmiany dotyczące doświadczenia zdobywanego przez pojedyncze osoby.

  • Stwór walczący 60,45 punktów zamiast 58,8,
  • Stwór czarujący 29,76 zamiast 29,44,
  • Stwór oblężniczy 93 zamiast 92.
W przypadku dzielonego doświadczenia między dwiema osobami sprawa wygląda następująco:
  • Stwór walczący 75,4 punktów zamiast 76,8,
  • Stwór czarujący 37,12 zamiast 38,4,
  • Stwór oblężniczy 116 zamiast 120.

Nowe przedmioty dla asasynów...

... i zmiany w obecnych. Choć w przypadku Mrocznego Ostrza Draktharru i Widmowego Ostrza Youmuu te zmiany są bardzo niewielkie. Pierwszy item zapewni o 5 AD więcej oraz nie będzie usuwał wizji wroga, natomiast drugi da nam możliwość ignorowania kolizji przy użyciu jego umiejętności. Za to o wiele więcej nowości pojawi się dla Ostrza Nocy, które ma stanowić równorzędną alternatywę dla dwóch pozostałych itemów.

Ostrze Nocy

  • Inny koszt 2900 sztuk złota zamiast 3000,
  • Zmniejszone obrażenia – z 55 punktów na 50,
  • Zapewni 10 punktów przebicia (wcześniej było to 18 punktów),
  • Więcej zdrowia  325 punktów zamiast 250,
  • Efekt aktywny zostanie zamieniony na efekt bierny. Od teraz przedmiot przyznaje automatycznie magiczną tarczę, która blokuje następną wrogą umiejętność. Tarcza odświeża się, jeśli przez 40 sekund nie otrzymasz obrażeń od wroga.

Przywitajmy także dwa nowe przedmioty: Krwawe Ostrze oraz Glewię Umbry.

Krwawe Ostrze

  • Koszt – 3000 sztuk złota,
  • Przepis – Ząbkowany Sztylet + Wampiryczny Kosztur + 1000 złota,
  • +50 punktów obrażeń od ataku,
  • +10 punktów destrukcji,
  • +15% kradzieży życia,
  • Bierna umiejętność: Gdy znajdujesz się w pobliżu jednego widocznego wrogiego bohatera, zyskujesz 8 punktów destrukcji i 40-100% prędkości ataku (poz. 1-18), które zanikają w czasie 3 sekund, jeśli inni wrodzy bohaterowie podejdą zbyt blisko.

Glewia Umbry

  • Koszt – 2400 sztuk złota,
  • Przepis – Ząbkowany Sztylet + Długi Miecz + Długi Miecz + 600 złota,
  • +50 punktów obrażeń od ataku,
  • +12 punktów destrukcji,
  • +10% skrócenia czasu odnowienia,
  • Bierna umiejętność: Jeżeli ujawni cię wrogi totem, odkrywasz pułapki i wyłączasz totemy wokół siebie na 8 sekund (45 sekund czasu odnowienia). W tym czasie ataki podstawowe natychmiast niszczą wyłączone pułapki i zadają potrójne obrażenia totemom.

I na koniec bardzo ważna zmiana dla Ząbkowanego Sztyletu – już nie będzie zapewniać 40 dodatkowych obrażeń fizycznych po zabiciu wroga.

Nowa mechanika przedmiotów dla wspierających

Następuje całkowite odświeżenie przedmiotów. Nadal posiadają trzy poziomy, będą się jednak ulepszać automatycznie za darmo. Ulepszenia zostaną zapewnione po wykonaniu zadań.

  • Poziom 1: Początkowy przedmiot kosztuje 400 sztuk złota.
  • Poziom 2: Zwiększone statystyki i 3 ładunki totemów.
  • Poziom 3: Znacznie zwiększone statystyki i 4 ładunki totemów.

Ograniczony zostanie także nieco przyrost złota. Zabicie ponad 20 stworów w ciągu 5 minut zmniejszy przychód złota od stworów o 50%. Procent ten będzie wzrastał tym szybciej, im więcej stworów zostanie zabitych. Maksymalna "kara" wynosi 80%. Ma to zapobiec kupowaniu przedmiotu dla wspierających przez postacie, które nie grają na tej roli.

Od teraz w grze obecne będą cztery przedmioty generujące złoto dla wspierających:

  • Ostrze Złodziejki Czarów,
  • Widmowy Sierp,
  • Reliktowa Tarcza,
  • Stalowe Naramienniki.

Więcej można przeczytać w poniższym artykule:

https://cybersport.pl/229444/nowe-przedmioty-dla-supportow-i-kluczowa-runa-juz-na-serwerach-testowych-league-of-legends/

Usunięte przedmioty

Riot Games w nadchodzącej aktualizacji usunie cztery przedmioty:

  • Włócznię Shojin,
  • Portal Zz'Rot,
  • Omowego Niszczyciela,
  • Płaszcz Brzytwodzioba.

Uznano, że Włócznia Shojin zapewnia zbyt duże benefity i jest praktycznie niemożliwa do skontrowania. Omowy Niszczyciel i Portal Zz'Rot są rzadko wykorzystywane i słabe, jednak twórcy nie wykluczają ponownego pojawienia się tych przedmiotów w przyszłości.

Nowa Klinga Burzy

Zupełnie nowa receptura, koszt, a także nowe statystyki – przywitajcie zaktualizowaną Klingę Burzy.

  • Koszt – 3200 sztuk złota,
  • Przepis – K.W. Miecz + Płaszcz Zręczności + Odłamek Kircheis + 400 złota,
  • +55 punktów obrażeń od ataku,
  • NOWOŚĆ: 25% szansy na trafienie krytyczne,
  • +15% prędkości ataku,
  • Obrażenia naładowania: 120 punktów,
  • Spowolnienie naładowania: 75% na 0,5 sekundy, jednak nie zanika,
  • Usunięto umiejętność pasywną, która wzmacniała inne efekty związane z naładowaniem o 35%.

Zupełnie nowa runa: Wszechkamień. Zmiany w pozostałych

Zamiast słynnej Kleptomancji otrzymamy od Riotu nową runę. Co jakiś czas pozwoli ona nam użyć innej, losowej runy kluczowej. Gdy wylosujemy daną runę, nie będziemy mogli jej otrzymać ponownie aż do momentu, aż zostaną trzy inne opcje – wtedy lista dostępnych run się resetuje. Jej czas odnowienia to 8-4 sekund (zależnie od poziomu) lub 12-8 sekund, jeżeli gracie jednostką atakującą z dystansu. Nową runę otrzymacie poza walką, po 40 sekundach od ostatniego użycia runy kluczowej. Stacki otrzymane przez np. Mroczne Żniwa utrzymują się na postaci nawet po przydzieleniu innej runy.

Dostępne runy kluczowe:

  • Do Ataku,
  • Zabójcze Tempo,
  • Zwinne Nogi,
  • Zdobywca,
  • Przywołanie Aery,
  • Ezoteryczna Kometa,
  • Pęd Fazowy,
  • Elektryzacja,
  • Drapieżnik (tylko jeśli macie buty),
  • Mroczne Żniwa (dusze wzmacniają efekty wszystkich run kluczowych),
  • Nawałnica Mieczy,
  • Uścisk Nieumarłego,
  • Reperkusje (tylko jeśli możecie je włączyć umiejętnością podstawową),
  • Lodowcowe Ulepszenie.

Są także dwie runy, które otrzymają solidne zmiany. W przypadku Zdobywcy sprawa ma się następująco:

  • Nie zamienia już 8% obrażeń zadawanych bohaterom na obrażenia nieuchronne,
  • Leczy o 15% obrażeń zadawanych bohaterom po wliczeniu odporności,
  • Maksymalna liczba ładunków możliwych do uzyskania to 10,
  • Dwa ładunki zyskujemy za każdą trafioną umiejętność lub atak podstawowy w zwarciu, jeden za każdy atak z dystansu,
  • Ładunki utrzymują się przez 8 sekund,
  • Każdy z nich posiada 2-5 punktów (na poziomach 1-18),
  • Maksymalna siła adaptacyjna wynosi 20-50 punktów (na poziomach 1-18).

Odświeżenie przejdą również Reperkusje, które swego czasu uznawane były za jedną z najsilniejszych run.

  • Zapewni 35 punktów (+80% dodatkowego pancerza i odporności na magię). Wcześniej było to 70 punktów (+50% dodatkowego pancerza i MR),
  • Więcej obrażeń – 25-120 punktów (+8% dodatkowego zdrowia) zamiast 10-120 (+4%),
  • Skrócony czas odnowienia – z 35 sekund do 20,
  • Naprawiono także błąd, przez który pancerz i odporność na magię utrzymywały się trochę dłużej niż powinny.

Zaktualizowano również Rozwój Myśli oraz Płaszcz Nimbu. Pierwsza runa zwiększy pulę many lub energii po wzięciu udziału w zabójstwie, zamiast skracać czas odnowienia umiejętności ostatecznej. Przywraca również energię, nie tylko manę. Drugą od teraz aktywują czary przywoływacza zamiast superumiejętności. Choć w przypadku Płaszcza Nimbu zmiany te są zdecydowanie szersze:

  • Premia do prędkości ruchu jest zależna od czasu odnowienia czaru przywoływacza,
  • Długi czas odnowienia: +35% prędkości ruchu (Błysk, Teleportacja),
  • Średni czas odnowienia: +25% prędkości ruchu (Uzdrowienie, Podpalenie, Oczyszczenie, Wyczerpanie, Duch, Bariera),
  • Krótki czas odnowienia: +15% prędkości ruchu (Hexbłysk, Porażenie, W — Złodziejka Czarów Zoe, Naznaczenie w trybie ARAM)

To oczywiście najważniejsze zmiany opisane przez nas na łamach portalu. Pełną listę zmian wraz z drobnymi poprawkami możecie przeczytać pod tym linkiem.