Minionej nocy na serwerach League of Legends pojawiła się ostatnia już w tym roku aktualizacja, a właściwie poprawka do aktualizacji, patrząc na jej numerację. Różnic między klasycznym patchem a tym, co ma do zaoferowania 9.24b, praktycznie jednak nie ma. Standardowym elementem jest poprawienie balansu bohaterów, a oprócz tego Riot Games poświęcił sporo uwagi smokom i ich wzmocnieniom.

Zacznijmy od postaci. W przypadku zdecydowanej większości wprowadzone zmiany pokrywają się z tym, o czym pisaliśmy już kilka dni temu. Tak więc jeśli czytaliście tamten artykuł, macie już dość dobry wgląd na wszelkie modyfikacje, ale dla przypomnienia oraz wyszczególnienia usprawnień wprowadzonych w ostatniej chwili, rzućmy okiem na zmiany wśród czempionów.

Wzmocnienia

  • Alistar
    • AD na poziom zwiększone z 3,62 do 3,75
    • NOWE | Bazowe zdrowie zwiększone z 573,36 do 575
    • NOWE | Bazowe obrażenia od ataku zwiększone z 61,1116 do 62
    • Leczenie z Triumfalnego Ryku (Pasywna) zwiększone z 20-139 do 25-161
  • Ezreal
    • Skalowanie AD Mistycznego Strzału (Q) zwiększone ze 110% do 120%
  • Garen
    • Obrażenia Osądu (E) zależne od poziomu zwiększone z 0-6,6 do 0-8,2 na poziom
  • Gnar (w postaci Mega Gnara)
    • Skalowanie AD Daj Kamienia! (Q) zwiększone ze 120% do 140%
    • Obrażenia Łomotu (W) zwiększone z 25-105 do 25-145
  • Graves
    • Czas odnowienia Rozpędu (E) zmniejszony z 18-14 sekund do 16-12 sekund

Osłabienia

  • Heimerdinger
    • Obrażenia Minirakiet Hextech (W) zmniejszone z 60-180 (maksimum 108-324) na 50-170 (maksimum 90-306)
    • Obrażenia Granatu Elektrycznego CH-3X (czyli Granatu Burzy Elektronowej CH-2 (E) po ULEPSZENIU!!! (R)) zmniejszone z 150-350 (+75% AP) do 100-300 (+ 60% AP)
  • Shaco
    • Skalowanie obrażeń Zatrutych Sztyletów (E) zmniejszone z 80% do 70% w przypadku bazowego AD oraz z 60% do 55% AP
    • Koszt many Zatrutych Sztyletów (E) ujednolicony z 50-70 do 65 na każdym poziomie umiejętności
  • Aphelios
    • Obrażenia od oznaczenia przez Calibrum (karabinu) zmniejszone z 0,4 na 0,3 dodatkowego AD
    • ZMIANA | Warta w Świetle Księżyca (R) przy trzymaniu Infernuma (miotacza ognia) zmniejszona z 0,4 na 0,3 dodatkowego AD
    • Zasięg eksplozji Warty w Świetle Księżyca (R) przy trzymaniu Infernuma (miotacza ognia) zmniejszona z 500 do 400 jednostek

Podobnie sprawa ma się ze smokami – kierunek zmian spodobał się twórcom gry, ale w przypadku niektórych modyfikacji uznali oni, że były zbyt mało drastyczne i postanowili jeszcze bardziej osłabić dusze smoków. Próżno też szukać wszelakich wzmocnień, bo choć w planach widniał buff Smoka Powietrza, tak już w samym opisie patcha go nie znajdziemy.

  • Smok Ognia (Infernal)
    • Wzmocnienie po zabiciu:
      • Zmniejszono premię do AD i AP z 5% na 4% za każdego zabitego smoka tego żywiołu (maksimum będzie wynosiło 16%)
    • Dusza Smoka:
      • ZMIANA | Obrażenia eksplozji zmniejszone z 90 (+25% AD, 15% AP i 3% zdrowia) na 70 (+18% AD, 12% AP oraz 2% zdrowia)
  • Smok Ziemi (Mountain)
    • Wzmocnienie po zabiciu:
      • Zmniejszono dodatkowy pancerz i odporność na magię z 8% na 6% za każdego zabitego smoka tego żywiołu (maksimum będzie wynosiło 24%)
    • Dusza Smoka:
      • ZMIANA | Zmniejszono tarczę z 225 (+20% AD, 15% AP i 15% zdrowia) na 170 (+16% AD, 13% AP i 13% zdrowia)
  • Smok Wody (Ocean)
    • Wzmocnienie po zabiciu:
      • Zmniejszono leczenie co pięć sekund z 3% brakującego zdrowia do 2,5% za każdego zabitego smoka tego żywiołu (maksimum będzie wynosiło 10%)
    • Dusza Smoka:
      • ZMIANA | Zmniejszono leczenie z 180 (+40% AD, 25% AP i 10% zdrowia) w przeciągu trzech sekund na 160 (+25% AD, 15% AP oraz 7% zdrowia) w przeciągu czterech sekund
      • ZMIANA | Zmniejszono odzyskanie many z 90 (+4%) w przeciągu trzech sekund na 70 (+2,5%) w przeciągu czterech sekund
  • Smok Powietrza (Cloud)
    • Dusza Smoka:
      • USUNIĘTO | Zwiększono premię do prędkości ruchu po użyciu umiejętności ostatecznej z 40% na trzy sekundy do 50% na sześć sekund
  • Starszy Smok (Elder)
    • Wzmocnienie po zabiciu:
      • Zmniejszono długość trwania z 180 na 150 sekund
      • Zmniejszono obrażenia spalania z 90-270 na 75-225

Ostatnia zmiana, która była zadeklarowana już wcześniej, to podbicie statystyk Ząbkowanego Sztyletu i budowanego z niego Ostrza Nocy. Oba te przedmioty otrzymały po pięć obrażeń od ataku więcej. Zmiana nie dotyczy jednak innych itemów budowanego z Ząbkowanego Sztyletu.

Pełny opis patcha 9.24b znajdziecie pod tym adresem.