Pod wieloma względami rok 2019 był dla Counter-Strike'a: Global Offensive bardzo udany. Przejście na model free to play, chociaż w oczywisty sposób wpłynęło na liczbę cheaterów i banów, tchnęło nowe życie w grę, która wcześniej zdawała się nieco obumierać.

Świadczyć może o tym fakt, że CS:GO drugi miesiąc z rzędu pobiło rekord średniej liczby graczy, którzy bawili się w produkcję. Jeszcze w listopadzie wynosiła ona ok. 426 tysięcy osób, podczas gry w grudniu wyniosła aż 454 tysiące! A na tym osiągnięcia się nie kończą, bo trwający miesiąc przyniósł nam także szósty największy w historii wynik użytkowników jednocześnie przebywających w Counter-Strike'u – mowa tutaj o 767 060 osobach. To najwyższa liczba od stycznia 2017, gdy w tym samym momencie na serwerach rywalizowało 814 616 ludzi.

Poniżej prezentujemy rekordowe średnie graczy oraz liczby jednocześnie grających:

Średnia liczba graczy Największa liczba jednocześnie grających
  • grudzień 2019 – 454 925,8
  • listopad 2019 – 426 080,8
  • sierpień 2019 – 415 097,3
  • luty 2017 – 402 385,7
  • styczeń 2019 – 401 366,9
  • grudzień 2018 – 395 509,3
  • lipiec 2019 – 393 782,8
  • styczeń 2017 – 393 109,5
  • kwiecień 2017 – 392 199,2
  • marzec 2019 – 390 240,2
  • kwiecień 2016 – 850 485
  • grudzień 2015 – 823 694
  • sierpień 2015 – 819 902
  • styczeń 2017 – 814 616
  • listopad 2015 – 786 707
  • grudzień 2019 – 767 060
  • listopad 2019 – 758 412
  • październik 2019 – 747 937
  • grudzień 2018 – 746 548
  • luty 2017 – 744 468
dane pochodzą ze strony steamcharts.com

Jak zostało wspomniane we wstępie, napływ graczy miał także wpływ na zwiększone występowanie cheaterów. Wszak jeszcze w styczniu system VAC zbanował prawie milion osób. Był to jednak dopiero początek fali kar, bo już w czerwcu liczba wszystkich zbanowanych przekroczyła 4 miliony.