Wczoraj ujawniono pierwsze szczątkowe informacje na temat zmian, które zostaną dokonane w League of Legends wraz z pojawieniem się aktualizacji oznaczonej numerem 10.2. Teraz jednak główny projektant gry, Mark Yetter, zdecydował się wyjawić nieco więcej szczegółów o nadchodzących modyfikacjach.

Osłabienia

Jak już wspominaliśmy w artykule opublikowanym wczoraj, nie powinniśmy doszukiwać się szczególnie wielu osłabień w najbliższym patchu. Nie oznacza to jednak, że zmiany będą nieistotne, bo uderzą w zasadzie kilka najbardziej irytujących w ostatnim czasie postaci. Zacznijmy zatem od duetu, który w minionych tygodniach radzi sobie nadzwyczaj dobrze na dolnej alei. Znienawidzony przez wielu Nautilus w najbliższym patchu zostanie osłabiony, jednakże modyfikacje te nie wydają się szczególnie krzywdzące. Sporych zmian doczekał się natomiast Aphelios, który nawet po paru ostatnich korektach wciąż jest zbyt silny. Ostatnią postacią, która w najbliższych dniach będzie musiała zmierzyć się z gorszymi statystykami, jest z kolei Qiyana. Niewielkie poprawki wprowadzone zostaną także w przypadku Płaszcza Zręczności oraz Klingi Burzy.

  •  Aphelios
    • Zmniejszono czas odnowienia Calibrum (Q) z 9-6 s do 10-8 s
    • Zmniejszono obrażenia nakładane przez Calibrum (Q) z 20-40 (+30% bonusowych obrażeń od ataku) do 15 (+20 bonusowych obrażeń od ataku)
    • Zmniejszono obrażenia nakładane przez Severum (Q) z 35% bonusowych obrażeń od ataku do 30% bonusowych obrażeń od ataku
    • Zmniejszono wartość obrażeń od ataku Crescendum (Q) z 1-2,64 do 1-2,23 (zgodnie z poziomem umiejętności)
  •  Nautilus
    • Zmniejszono obrażenia Zakotwiczenia (Q) z 80-280 do 70-250
  •  Qiyana
    • Zmniejszono bonus szybkości ataku po użyciu Rzeźbienia Ziemi (W) z 20% do 5-25% (zgodnie z poziomem umiejętności)
  •  Płaszcz Zręczności
    • Zmniejszono Szanse na trafienie krytyczne z 25% do 20%
  • Klinga Burzy
    • Zmniejszono Obrażenia od ataku z 55 do 50 punktów

Wzmocnienia

W nadchodzącej wielkimi krokami aktualizacji wzmocnień będziemy mogli się doszukać przynajmniej u ośmiu postaci. Nie będą to jednak żadne ogromne zmiany, a raczej dopasowanie statystyk poszczególnych umiejętności, aby bohaterowie ci mogli lepiej radzić sobie w obecnej mecie. Ponadto w patchu 10.2 zobaczymy także modyfikacje Mroźnego Serca oraz Herolda Riftu.

  •  Draven
    • Zwiększono podstawowe obrażenia z Tornada Śmierci (R) ze 175-375 (+ 110% bonusowych obrażeń od ataku) do 175-375 (+ 110/130/150% bonusowych obrażeń od ataku)
  •  Karma
    • Zwiększono podstawowe obrażenia zadawane przez Wewnętrzny płomień (Q) z 80-260 do 90-270 pkt.
    • Zwiększono Podstawowe obrażenia zadawane przez Skupioną Wolę (W) z 30-130 do 40-140 pkt.
  •  Lulu
    • Zwiększono podstawowy pancerz z 28,22 do 29 pkt. 
    • Zwiększono podstawowe obrażenia od ataku z 46,368 do 47 pkt.
    • Zmniejszono czas odnowienia Na pomoc, Pix! (E) z 10 s do 8 s
  •  Trundle
    • Zwiększono prędkość poruszania się zapewnianą przez Zamarznięte terytorium (W) z 20-40% do 30-50%
    • Zwiększono spowolnienie Kolumny Lodu (E) z 15-55 % do 20-60 %
  •  Viktor
    • Naprawiono: Bug związany z Prototypowym Hexrdzeniem, dzięki czemu Viktor otrzymuje teraz 25 pkt. many na poziom zamiast 5-15 pkt., co da mu w sumie około 300 dodatkowych punktów many na 18. poziomie
  •  Ziggs
    • Zwiększono podstawowe obrażenia zadawane przez Skaczącą bombę (Q) z -75-255 do 80-280 pkt.
    • Zwiększono zasięg odrzucenia Ładunku Kumulacyjnego (W) z 400 do 500 jednostek
  •  Sona
    • Zwiększono prędkość ruchu po użyciu Pieśni prędkości (E) dla sojuszników z 10-14% (+3%/100 pkt. mocy umiejętności) do 10-16% (+4%/100 pkt. mocy umiejętności) oraz dla Sony z 10-14% (+3%/100 pkt. mocy umiejętności) do 25% (+4%/100 pkt. mocy umiejętności)
  •  Jinx
    • NOWE: Zabawmy się! (Umiejętność pasywna) daje teraz dużą premię do prędkości ruchu oraz kumulującą się premię do prędkości ataku również po zgładzeniu Epickiego stwora
  •  Mroźne Serce
    • Zwiększono pancerz ze 100 do 110 punktów
  •  Herold Riftu
    • Zmniejszono punkty zdrowia Herolda przebywającego w leżu Barona z 8250-16500 do 7125-14250, co pozwoli na szybsze zgładzenie bestii

Przypomnijmy, że Riot Games opublikował już wszystkie daty aktualizacji na rok 2020, a więc już teraz wiemy, kiedy dokładnie patch 10.2 zawita na oficjalne serwery LoL-a. Najnowsza łatka pojawi się w grze już za nieco ponad tydzień – w czwartek 23 stycznia. Warto również zaznaczyć, iż Riot planuje osłabić Akali, jednakże zmiany te zostaną najprawdopodobniej wprowadzone dopiero w patchu 10.3.