W ciągu kilku ostatnich dni poznawaliśmy kolejne plany Riot Games dotyczące rozmaitych produkcji amerykańskiego studia – od jeszcze niewydanego Legends of Runeterra, przez niezwykle popularne Teamfight Tactics, po oczywiście opus magnum Riotu, czyli League of Legends. Również w środowy wieczór twórcy LoL-a zaserwowali swoim fanom dawkę informacji, tym razem dotyczącą właśnie MOBY. Tym razem wideo skoncentrowało się na audiowizualnej oprawie League of Legends, ale obserwowanej z szerszej perspektywy. Nie chodzi więc tu o graficzne lub dźwiękowe poprawki poszczególnych czempionów bądź efektów na mapie, a takie materiały jak skórki, wydarzenia itd. O wszystkich tego typu projektach opowiedział Jonathan "Riot Bellissimoh" Bellis, główny producent personalizacji w zespole projektantów LoL-a.

Ogłoszenie planów Bellisimoh rozpoczął od skórek bohaterów. Zapowiedział między innymi, że jego zespół planuje w roku 2020 przekroczyć barierę stu dwudziestu wydanych skórek. Zaznaczył również, że skiny otrzyma wielu czempionów, którzy czekają na wizualne modyfikacje od dłuższego czasu. Na tej liście Riotu znalazło się łącznie szesnaście postaci, a wśród nich Rek'Sai, Karthus, Twitch, Nautilus, Ornn oraz Taliyah. Twórcy LoL-a nie zamierzają jednocześnie ignorować tych popularniejszych czempionów, takich jak Lux, Ezreal, Ahri oraz Kai'Sa. – Po te skórki sięga ogromna liczba graczy, co bezpośrednio finansuje tworzenie skórek dla bohaterów wybieranych przez mniejsze, ale zaangażowane grupy – oznajmił Bellis.

Nieodłącznym elementem League of Legends są też wydarzenia, takie jak Snowdown czy Lunar Revel (w polskiej wersji Festyn Księżyca). Mówiąc o tej drugiej, Bellisimoh wyznał, że choć we wschodnich regionach skórki z tego wydarzenia cieszyły się popularnością we wschodnich regionach, dla pozostałych graczy były one mniej interesujące. Widząc to Riot postanowił obrać inny kierunek i wydał Królestwa Mecha, które w opinii amerykańskiego studia łączy w sobie inspiracje wschodnie z zachodnimi. W wydarzeniu tym nowe skórki otrzymają Garen, Leona, Draven, Sett oraz Jax.

Pozostając w temacie wydarzeń w LoL-u, Bellis ogłosił zmiany również w nich biorąc sobie do serca opinie graczy. – W tym roku szykujemy specjalne tryby gry do wszystkich naszych dużych wydarzeń. Będzie większa różnorodność misji, a także lepszy system przepustek wydarzenia – oznajmił. Odniósł się również do opinii dotyczących zbyt dużych wymagań czasowych, aby zdobyć wszystkie nagrody. – Uważamy, że zdobycie wszystkich nagród w ramach przepustki wydarzenia nie powinno wymagać 30 dni nieustannej gry. [...] Chcemy sprawić, żeby gracze byli bardziej zadowoleni z przepustki wydarzenia, zawsze mieli coś nowego do zrobienia oraz żeby rok 2020 był naprawdę niezapomniany – dodał.

Bellis poruszył również temat Patronów, czyli zaprezentowanym w roku 2019 systemie gromadzenia statystyk, umożliwiającym pochwalenie się swoimi osiągnięciami. Głównym zarzutem wobec Riotu po ogłoszeniu Patronów był fakt, że były one dostępne tylko i wyłącznie przez zakup przy użyciu Punktów Riotu, czyli waluty w grze wymagającej od graczy wydania prawdziwych pieniędzy. Twórcy LoL-a wzięli pod uwagę te opinie i Patroni pojawią się w grze, lecz dotyczące ich funkcjonalności będzie można kupić również wykorzystując Niebieską Esencję. – Chcemy, aby jak największa liczba gracz mogła skorzystać z Patronów bez płacenia, więc opracowaliśmy nową Serię Początkową, którą można nabyć za NE lub RP. Na stałe – ogłosił Bellis. Premiera Patronów zaplanowana jest jeszcze na początek tego roku.

Na sam koniec Bellissimoh wspomniał również o eksperymentach "z kilkoma rodzajami zawartości". Nie zdradził szczegółów, ale z jego wypowiedzi można jasno wysnuć, że chodzi o tzw. announcer pack, czyli lektora, ogłaszającego wszystko, co dzieje się na Summoner's Rift. Całe wideo możecie obejrzeć poniżej.