Jak co dwa tygodnie, Riot Games wprowadziło kolejny patch do swojej flagowej produkcji, jaką jest League of Legends. O zapowiadanych zmianach pisaliśmy już jakiś czas temu, a teraz otrzymaliśmy oficjalne szczegóły aktualizacji.

Wzmocnienia

Przede wszystkim zwiększono ilość zdobywanego doświadczenia w dżungli na pierwszych poziomach. Jeżeli jesteście zainteresowani szczegółami liczbowymi, to odsyłamy do oficjalnego opisu patcha. Warto jednak nadmienić, że łączna liczba otrzymywanych punktów doświadczenia nadal będzie mniejsza niż w sezonie dziewiątym. Według zespołu balansującego, 10.3 przywraca prawie połowę odebranego jak dotąd expa.

Azir i Corki, a więc duet, który dzielił i rządził środkową aleją przez znaczną część sezonu 9., otrzymuje delikatne wzmocnienia. Prawdopodobnie nie wystarczą one jednak, by przywrócić obu bohaterów do gry. Azir zyska nieco więcej many i możliwość postawienia szerszego muru, zaś Corki będzie zadawał więcej obrażeń za pomocą swojego wzmocnionego W. Ezreal z kolei będzie mógł cieszyć się z nieco większej bazowej puli many, a także ze zwiększonego przyrostu prędkości ataku co poziom. Czy dzięki tym zmianom uda się zapomnieć o braku Kleptomancji? Zobaczymy. Drobne zmiany otrzymuje również Galio, który będzie zadawał teraz nieco więcej obrażeń ze swojego Q.

Możliwe za to, że wreszcie Sejuani na dobre powróci nam do gry! Teraz otrzymuje ona dodatkowe 10% prędkości ataku już od pierwszego poziomu. Co prawda Riot lekko osłabił jej umiejętności pasywną, ale nie sposób przewidzieć, czy jest to odpowiednia rekompensata. Ostatnim wzmocnieniem mają być zmiany Yuumi. Obniżono podstawowe wartości leczenia na E oraz obrażenia Q, ale w przypadku ''Ziuum'' zwiększono skalowanie z mocą umiejętności, natomiast Grasujące Pociski będą teraz bardziej boleć twardsze postacie. Oznacza to mniej siły Yuumi na pierwszych poziomach oraz więcej w końcowych fazach rozgrywki.

Osłabienia

O ile w dziale wzmocnień nie dzieje się zbyt dużo, o tyle w departamencie osłabień liczba zmian jest ogromna. Przede wszystkim po głowie dostały najmocniejsi bohaterowie widywani na dolnej alei. Miss Fortune, Senna, Aphelios, Leona oraz Sona. MF będzie wolniej atakować, Senna zbierać mniej dusz ze swojej umiejętności pasywnej, Aphelios zaś musi obejść się bez globalnego zasięgu na swoim Q dla broni Calibrum. Leona będzie za to zadawała trochę mniej obrażeń (ale wciąż będzie silna ze względu na swój pancerz i odporność na magie), a Sona słabiej przyśpieszy siebie i swoich sojuszników. Lekkie nerfy spotkały również Ekko, który będzie musiał dłużej czyścić potwory w dżungli, a także Dianę, której W będzie zadawało mniej obrażeń.

Tu przechodzimy do nieco większych osłabień, które mogą mieć wpływ na metę. Przede wszystkim, Akali. Zwiększony koszt energii na Q, zmiana mechaniki pierwszego skoku umiejętności ostatecznej, a także zanikająca bonusowa prędkość poruszania się w zasłonie dymnej. Możliwe zatem, że w końcu doczekamy sytuacji, w której Akali nie będzie obowiązkowym wyborem lub banem w grze profesjonalnej oraz nie będzie terroryzować kolejki solo.

Odczuwalne nerfy dosięgnęły też Rumble'a i Setta. Od najbliższej aktualizacji nasz Yordle będzie trochę wolniej poruszał się po uruchomieniu swojej tarczy, a ona sama będzie pochłaniać mniej obrażeń. Z kolei Sett będzie musiał nieco ostrożniej wybierać moment korzystania ze swojego W, ponieważ jego czas odnowienia został zwiększony, a obrażenia ograniczone.

Zmiany kosmetyczne

Standardowo, jak co patch, poprawiono liczne bugi i problemy. Oprócz tego na Summoner's Rifcie zawitają odświeżone wizualnie wersje Annie, Nautilusa oraz Malphite'a, a kolekcjonerzy skórek będą mogli powiększyć swoje zasoby o Prestiżową Edycję Senny z True Damage, a także dwie nowe postacie z serii Łamaczek Serc – Yuumi oraz Jinx.