Wraz z wprowadzeniem do League of Legends patcha 10.3 aktualizację otrzymuje również Teamfight Tactics. Jak pisze Blake „Riot Beernana” Edwards, tym razem zespół odpowiedzialny za wyważenie wpływu poszczególnych aspektów gry zamiast na osłabianiu, skupia się na wzmacnianiu nieco zapomnianych postaci i klas.

Karuzela i łupy

Golemy będą gwarantować teraz co najmniej dwie kule z łupami, a ze złotych orbów rzadziej otrzymamy bohaterów, częściej zaś szpatułki oraz złoto. Ważne zmiany nadciągają też dla rundy z karuzelą. Od najnowszej aktualizacji szpatułki nie będą się już na niej pojawiać.

Przedmioty

Zwiększono siłę dwóch przedmiotów – delikatnie wzmocniono efekt Kosy Statikka oraz Jonowej Iskry – teraz przeciwnicy będą trafiani obrażeniami rzędu nie 200, ale 225% wartości many. Z kolei Echo Luden będzie mocniej odczuwalne dla pierwszego trafionego umiejętnością celu, a mniej dla ostatniego. Jedynym wyraźnym nerfem jest osłabienie Ostrza Nieskończoności, które gwarantować będzie jedynie 100% zwiększonych obrażeń od ciosów krytycznych.

Cechy

Ograniczono siłę Zabójców przy maksymalnej liczbie tego typu postaci, natomiast podniesiono moc trzech asasynów. Nowo wprowadzona klasa postaci – Księżyc – została wzmocniona pięcioma punktami procentowymi mocy umiejętności za każdy ładunek. Z kolei kompozycje oparte na sześciu jednostkach spod znaku Cienia będą musiały pogodzić się z lekkim nerfem – teraz będą zadawać jedynie 165% dodatkowych obrażeń. Do tego dochodzą zmiany dla Światła. Po śmierci sojusznika leczenie będzie mniejsze, natomiast przy trzech świetlistych postaciach zyskiwana prędkość ataku zostanie zwiększona. Jednak w zamian za to kompozycje oparte o 6 lub 9 jednostek Światła po śmierci sojusznika będą wyprowadzać ataki nieco wolniej niż do tej pory.

Postacie

Tier 1

Efekt działania umiejętności Ornna będzie teraz utrzymywał się aż 10 sekund i nieco bardziej ułatwi trafienie wroga ciosem krytycznym, natomiast Kog'Maw będzie lepiej sprawdzał się jako hyper carry – obrażenia jego umiejętności zostały znacznie zwiększone. Jedyną osłabioną postacią tego poziomu jest Vayne, której odebrano trochę podstawowej prędkości ataku.

Tier 2

Braum będzie wchłaniał tarczą więcej obrażeń, a Jax uderzy mocniej swoją umiejętnością, podobnie jak LeBlanc. Rek'Sai dostanie dodatkowe 5 pkt. pancerza, a Yasuo do rzucenia swojego Ostatniego Tchnienia będzie potrzebował 15 many mniej niż dotychczas.

Tier 3

Obrażenia ataków podstawowych Nocturne'a wzmocnione (+5 AD), zdrowie Dr. Mundo powiększone (+50 HP).

Tier 4

Tibbers przyzywany przez Annie będzie teraz nieco szybciej atakował, ale straci 400 punktów zdrowia na pierwszym poziomie. Jeżeli jednak uda Wam się szybko znaleźć 3 egzemplarze małej czarownicy, to jej miś zamiast 2000 HP będzie miał ich 2200 (a przy ostatecznej formie Annie aż 3000). Janna nałoży efekt ogłuszenia dłuższy o pół sekundy, natomiast Lucian dzięki swojej umiejętności wystrzeli więcej pocisków, które będą skalowały się lepiej z obrażeniami fizycznymi. Yorick otrzyma bonusowe 50 HP, ale rzadziej będzie mógł używać swojej umiejętności, a przyzywane ghule będą łatwiejsze do zabicia. Na koniec lekkie wzmocnienie Olafa – na trzecim poziomie zyska on 450% prędkości ataku podczas swojego szału.

Tier 5

Master Yi będzie szybciej zadawał ciosy, a Zed będzie potrzebował mniej czasu na przyzwanie swojego klona (teraz początkowa ilość many wzrasta z 50 do 75).

Lux

Mniej obrażeń na pierwszym poziomie.

Podsumowanie

Patch 10.3 nie wprowadza zbyt wiele ekscytujących zmian. Kompozycje oparte na Kindred oraz Twitchu nie dostały żadnych osłabień, więc możliwe, że będą dość silne w najbliższym czasie. Prawdopodobnie zobaczymy mniej Światła, które nie tylko zostało osłabione samo w sobie, ale też zabrano moc najważniejszym jednostkom tej klasy. Dużą zmianą jest też brak możliwości zdobycia szpatułki na karuzeli –uczyni to grę nieco bardziej sprawiedliwą. Jeżeli chcecie zapoznać się ze szczegółami patcha, to odsyłamy do oficjalnego opisu zmian opublikowanego przez Riot.