Po ostatnich aktualizacjach, które mówiąc delikatnie nie wprowadzały szczególnie wielu zmian do mety League of Legends, Riot Games postanawia mocno namieszać w rozgrywce. Już za kilka dni na serwerach sztandarowej produkcji Riotu pojawi się nowy patch oznaczony numerem 10.4, a wraz z nim w grze zobaczymy wiele naprawdę znaczących zmian. Główny projektant rozgrywki w Riot Games, Mark Yetter, zdecydował podzielić się informacjami na temat nadchodzących modyfikacji, o których więcej przeczytacie poniżej.

Osłabienia

Aktualizacja 10.4 nie będzie obfitować w liczne osłabienia, bo deweloperzy postanowili znerfić głównie Sonę i Sorakę na pozycji toplanera, jednocześnie wzmacniając je nieco jako bohaterki wspierające. Kolejną dawkę nerfów przygotowano również dla Apheliosa, który powinien w końcu stać się nieco bardziej wyważonym czempionem względem innych. Słabsi będą także Singed oraz Aurelion Sol, jednakże zmiany te najprawdopodobniej nie wpłyną szczególnie na ich, i tak już niski, współczynnik pojawiania się w grach. Oprócz tego mniej wydajne w patchu 10.4 będą również Runy z drzewka Legendy, Stoper oraz Idealne Wyczucie Czasu.

  •  Sona (Top)
    • Zwiększono koszt many Hymnu Odwagi (Q), Arii Wytrwałości (W) i Pieśni Prędkości (E) o 25 pkt.
    • Nowość – Hymn Odwagi (Q), Aria Wytrwałości (W) i Pieśń Prędkości (E) zwracają 30 punktów many, jeśli Sona zagwarantuje aurę sojusznikowi
  • Soraka (Top)
    • Podstawowe statystyki
      • Zwiększono podstawowe zdrowie z 529,04 do 535 pkt.
      • Zmniejszono przyrost zdrowia co poziom z 78 do 74 pkt.
      • Zwiększono podstawową manę z 350,8 do 375 pkt.
      • Zmniejszono przyrost many co poziom z 60 do 40 pkt.
      • Zmniejszono podstawowe obrażenia od ataku z 50,04 do 50 pkt.
    • Gwiezdny Deszcz (Q)
      • Zmniejszono leczenie Soraki po użyciu Gwiezdnego Deszczu (Q) z 60/80/100/120/140 (+0,5 od pkt. mocy umiejętności) do 40/50/60/70/80 (+0,3 od pkt. mocy umiejętności)
      • Zmniejszono czas trwania Odmłodzenia (Q) z 5 do 2,5 s (teraz będzie równe czasowi trwania bonusu do szybkości ruchu)
      • Zwiększono koszt many Gwiezdnego Deszczu (Q) z 40/45/50/55/60 do 60/65/70/75/80
      • Zmniejszono bonus do szybkości ruchu po trafieniu rywala Gwiezdnym Deszczem (Q) z 15/20/25/30/35% do 10/12,5/15/17,5/20%
    • Astralne Natchnienie (W)
      • Nowość – kiedy pod wpływem Odmłodzenia (Q), maksymalny koszt zdrowia będzie zredukowany o 40/55/70/85/100%
      • Zwiększono Wartość leczenia zwiększona z 80/110/140/170/200 do 80/115/150/185/220
  •  Singed
    • Zmniejszono podstawowe zdrowie z 610 do 580 pkt.
    • Zmniejszono podstawowy pancerz z 37 do 34 pkt.
  •  Aphelios
    • Nowość teraz można zobaczyć obie bronie na pasku zdrowia
    • Zmniejszono gwarantowane resety ataków po trafieniu Calibrum z 2 do 1
    • Zmniejszono liczbę ataków wieżyczki Crescendum z 4 do 3. Wieżyczka będzie także otrzymywać nie 2, a 3 punkty obrażeń z zasięgowych ataków oraz 4, a nie 2 punkty obrażeń z umiejętności obszarowych
  • Aurelion sol
    • Zmniejszono dodatkowe obrażenia zadawane przez aktywną gwiazdę Astralnej Ekspansji (W) z 50% do 40%
  •  Runy z drzewka Legendy
    • Zmniejszono ładunki za zabicie stwora z 5 do 4
  •  Stoper
    • Zwiększono koszt z 600 do 650 sztuk złota
  •  Idealne Wyczucie Czasu 
    • Zwiększono czas oczekiwania na załadowanie Stopera z 10 do 14 minut (redukowane o 2 minuty za każde zabójstwo)
    • Usunięto zmniejszanie czasu odnowienia Anioła Stróża, Kamiennej Płyty Gargulca i Klepsydry Zhonyi

Wzmocnienia

Wzmocnień w aktualizacji 10.4 będzie naprawdę sporo. Ostatecznie lepszych statystyk doczeka się aż dziesięciu bohaterów, dlatego możemy oczekiwać, że w najbliższych dniach będziemy oglądać nieco większą pulę bohaterów na poszczególnych liniach. Z nowego systemu działania cieszyć mogą się także entuzjaści Żaru Bami, Słonecznej Peleryny oraz Zaklęcia: Żar, które zdecydowanie wypadły z obiegu w ostatnim czasie. Zmian możemy także szukać w niektórych kluczowych oraz podstawowych runach.

  •  Jayce
    • Zwiększono podstawowe obrażenia zadawane przez Ku Niebiosom! / Porażająca Eksplozja (Q) z 45-220 do 55-255 pkt.
  •  Gnar
    • Zwiększono szybkość poruszania się w formie Mega Gnara z 325 do 335 
    • Zwiększono bonusowy współczynnik obrażeń od ataku Gnar! (R) z 20 do 50% oraz współczynnik obrażeń od mocy umiejętności z 50% do 100%
  • Garen Garen (bruiser)
    • Zwiększono współczynnik zadawanych obrażeń od ataku Rozstrzygającego Uderzenia (Q) z 40 do 50%
    • Zmieniono – od teraz Odwaga (W) gwarantuje dodatkowe 10% pancerza oraz odporności na magię na maksymalnym poziomie
    • Zwiększono tarczę otrzymywaną z Odwagi (W) z 10% maksymalnego zdrowia do 70-170 pkt. (+20% od bonusowych punktów zdrowia)
  •  Sylas
    • Zwiększono podstawowe obrażenia Smagnięcia Łańcuchem (Q) z 40-100 do 40-120 pkt.
  • Rammus Rammus
    • Zwiększono podstawową szybkość ataku z 0,625 do 0,656 pkt. (wzrost o 5%) oraz przyrost szybkości ataku co poziom z 0,625 do 0,656 pkt. (wzrost o 5%)
  •  Udyr
    • Zmieniono – Udyr będzie teraz otrzymywać 5% całkowitego czasu odnowienia (czas między zmianą stylu) za każdego zabitego Smoka Powietrza
  •  Amumu
    • Zwiększono szybkość doskoku z Rzutu Bandażem (Q) z 1350 do 1800 jednostek.
    • Zmieniono – Klątwa Smutnej Mumii (R) powstrzymuje teraz wszelkie doskoki; czas odnowienia zmniejszony ze 150-100 s do 130-100 s
  •  Caitlyn
    • Zwiększono podstawową szybkość ataku na pierwszym poziomie z 10% do 20%
  •  Lux (Support)
    • Zwiększono podstawowe obrażenia zadawane przez Związanie Światłem (Q) z 70-250 do 80-260 pkt.
    • Zmniejszono czas odnawiania Związania Światłem (Q) z 13-9 s do 11-9 s
  •  Kayle
    • Zmniejszono czas rzucania Boskiego Osądu (R) na sojuszników z 1,5 s do 0,25 s
  •  Żar Bami
    • Nowość – Immolate – kolejna umiejętność unieruchamiająca zada 6-23 pkt + 2% bonusowych punktów zdrowia oraz utworzy ognisty wybuch, który zadaje obrażenia wokół ciebie (czas odnowienia wynosi 10 sekund)
  • Słoneczna Peleryna
    • Nowość – Immolate – kolejna umiejętność unieruchamiająca zada 26-43 pkt + 5% bonusowych punktów zdrowia oraz utworzy ognisty wybuch, który zadaje obrażenia wokół ciebie (czas odnowienia wynosi 10 sekund)
  •  Zaklęcie: Żar
    • Nowość – Immolate – kolejna umiejętność unieruchamiająca zada 12-29 pkt + 4% bonusowych punktów zdrowia oraz utworzy ognisty wybuch, który zadaje obrażenia wokół ciebie (czas odnowienia wynosi 10 sekund)
  •  Wyczerpanie
    • Zwiększono czas trwania z 2,5 s do 3 s
  •  Pęd fazowy
    • Zwiększono okienko czasu między atakami z 3 do 4 sekund oraz szybkość poruszania się dla postaci niezasięgowych z 25-40% do 30-50%
  •  Nawałnica Mieczy
    • Zwiększono okienko czasu między atakami z 2 do 3 sekund oraz czas odnowienia poza walką z 4 do 8 sekund poza lub w trakcie walki
  •  Niezachwiany
    • Naprawiono teraz rzeczywiście gwarantuje 10% odporności na spowolnienia za każdy odnawiający się aktualnie czar przywoływacza

Nowe postacie w dżungli

Wczoraj informowaliśmy o tym, że projektanci League of Legends planują poszerzyć pulę bohaterów, którzy mogą radzić sobie w dżungli. Wkrótce w lesie będziemy mogli oglądać również Dariusa, Garena, Gnara, Talona, Zeda, Dianę oraz Mordekaisera. Projektanci rozgrywki zaznaczyli co prawda, że poszerzenie puli czempionów w dżungli jest głównie skierowane do graczy z niższych dywizji, ale wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak bardzo modyfikacje te mogą wpłynąć także na wyższe ligi oraz profesjonalne zmagania.

  •  Darius
    • Nowość – leczenie ze Zdziesiątkowania (Q) działa teraz także na stwory z dżungli
    • Nowość – pasywne krwawienie zadaje teraz 120% obrażeń stworom z dżungli
  • Garen Garen
    • Nowość – Osąd (E) będzie zadawać teraz 150% obrażeń stworom z dżungli
  •  Talon
    • Nowość – umiejętność biernej działa teraz także na duże stwory z dżungli i zadaje 120% obrażeń
  •  Zed
    • Nowość – zwroty energii działają teraz także po użyciu umiejętności na stworach z dżungli
    • Nowość – obrażenia z umiejętności biernej zwiększone o 100% przeciwko stworom z dżungli
  • Diana Diana
    • Nowość – Ostrze Księżycowej Poswiaty (P) zadaje teraz 150% więcej obrażeń stworom z dżungli
  •  Mordekaiser
    • Zwiększono maksymalne obrażenia umiejętności biernej przeciwko stworom z dżungli zwiększone z 15-100 do 25-120 pkt.
  •  Gnar
    • Zwiększono obrażenia stworom z dżungli zadawane przez Hiperersiłę (W Mini Gnara) ze 100-300 do 300 pkt.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że patch o numerze 10.4 zostanie wprowadzony na oficjalne serwery LoL-a już w czwartek, 20 lutego.